Steelseries höjer ribban med Arctis Nova Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Man kan ju hoppas att dom gjort nått åt den urusla räckvidden som är på Arctis Nova Pro Wireless också. (Något jag hoppas ni testar i recensionen?) 😉
Sjukt nöjd med mitt ANPW i övrigt men räckvidden är katastrof i jämförelse med tidigare trådlösa jag haft.
Kan nog bli ett Elite när man kan plocka dom för runt 2500 om det är åtgärdat 🙂

Oj? Måste blivit sämre isåfall, kan vara i alla rum i mitt hus förutom de två längst bort utan problem (Siberia 840) (hus på runt 200kvm) 😊

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Man kan ju hoppas att dom gjort nått åt den urusla räckvidden som är på Arctis Nova Pro Wireless också. (Något jag hoppas ni testar i recensionen?) 😉
Sjukt nöjd med mitt ANPW i övrigt men räckvidden är katastrof i jämförelse med tidigare trådlösa jag haft.
Kan nog bli ett Elite när man kan plocka dom för runt 2500 om det är åtgärdat 🙂

Skrivet av MrMadMax:

Oj? Måste blivit sämre isåfall, kan vara i alla rum i mitt hus förutom de två längst bort utan problem (Siberia 840) (hus på runt 200kvm) 😊

Ja! Räckvidden på Arctis Nova Pro är betydligt sämre än på 840 (hade ett 840 innan jag bytte till detta).
Med 840 kunde jag gå från datorn på 2a våning ner till källaren o tvätta utan avbrott medens jag med ANPW inte ens kan gå till köket utan störningar.

Riktigt tråkigt med ett steg i fel riktning gällande detta.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk

Har funderat på att köpa ett Nova såpass länge at dem hunnit släppa nya två gånger...
Sjuk prisspriding!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte GeForce RTX 5080 WF OC
Gigabyte X870E Aorus Elite | Arctic LF III 360 A-RGB
Kingston Fury 6000MHz CL30 32GB | Kingston Renegade 2TB
Corsair RM1000x 2024 | Phanteks XT Pro Ultra
Köp inte en OLED-skärm, du kommer inte kunna gå tillbaka!

Permalänk

Detta är en typisk produkt som väldigt många behöver ha hemma för sitt arbete och får köpa med privata beskattade pengar, det är rent vansinne. Någon säger men man kan använda dem privat, men det vill man knappast göra efter att ha haft dessa +40h i veckan på öronen under arbetstid. -Öronen mår bra att få luftas och inte konstant vara inställda i hörlurar.

Varför bra hörlurar för arbete? Dubbla batterier, ett batteri kan ta slut lite närsomhelst, man kanske har haft 10h möten denna dag. Att hålla på att fippla med ett annat par hörlurar och få det att funka med ens program är bara omständigt och det tar tid vilket man inte har, speciellt inte om andra i mötet ska vänta på en. Säg 5 personer vänta 0,5h, det är runt 2500kr i väntekostnad för dessa.

Sedan vill man ha bra filter emot bakgrundsljud osv.. Sedan passform ljud etc, tänk på att man har på sig dessa över 40h i veckan.

Jag tråkiga tycker jag är att många arbetsplatser prioriterar andra saker som schyssta hotell och nöjen, men när det kommer arbetsredskap då ska det snåla in till den förbannelse. 7000kr för hörlurar som används över 40h i veckan i jobbet anser jag inte är supermycket, spara in på det andra som jag nämnde istället.

Angående föregående version så lyder de lite av samma problem som billiga hörselskydd. En väldigt massa knappar och funktioner som man enkelt kan ändra på när man tittar på hörlurarna. I verkligheten har man hörlurar precis som hörselskydd på huvudet, man vill då ändra något som mute utan att råka klicka fel. Och jag med flera trycker på fel knapp och får krångla.

Så de borde arbeta med att få bättre knappar, kanske har denna nya version det? De har ju typ fördubblat priset jämfört emot föregående som var nere runt 3500kr på rea.

Permalänk
Medlem

Har 24-bit/96 kHz varför inte 24-bit/192 kHz som numer är standard i high-res?
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Acer Predator XB323QK 4k skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minnels:

Samma här. De håller än idag med nästan daglig användning. Bytt kuddar och remmen för storleken en gång.

För 7500kr skulle jag nog kolla på något annat. Aldrig i livet att det är värt så mycket pengar för ett headset även om jag tycker att man ska ha bra grejer för att förbättra upplevelsen vid datorn.

Bytt kuddar på mitt med, inte bytt remmen dock, men spänt den med hjälp av en säkerhetsnål...
Batteriet är knepigt dock, ibland funkar det finemang att ladda efter det tagit slut, och sen funkar det i flera dagar, ibland går det knappt att ladda upp.

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

── 1984 was meant as a warning, not an instructional manual ────────────────────────────────────