Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Windows 11 25H2 ute nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboDanne:

Släpps det i omgångar eller liknande?

Japp. Det brukar det göra hos MS

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ja då, det går det. T.ex. via Rufus. Det är också bara ett krav vid första uppstarten, du kan återgå till lokalt konto efter första uppstarten, det har alltid gått

Gött tack, har alltid kört med Rufus eller oobe tricket men Microsoft verkar vilja ta bort den möjligheten helt.
Skönt att det funkar än så länge iaf

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Min dator verkar ha fastnat på 23H2. Går inte att få ut någon information om det är något i min hårvara som blockerar uppdateringen. Har haft andra datorer där det stått tydligt att SSD (Western Digital) blockerar uppdateringen och behöver en ny firmware.

Själv är jag på 22H2 och ingen aning varför den inte uppdaterar. Har egentligen inget emot det heller för sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Min dator verkar ha fastnat på 23H2. Går inte att få ut någon information om det är något i min hårvara som blockerar uppdateringen. Har haft andra datorer där det stått tydligt att SSD (Western Digital) blockerar uppdateringen och behöver en ny firmware.

Skrivet av norrgrd:

Själv är jag på 22H2 och ingen aning varför den inte uppdaterar. Har egentligen inget emot det heller för sig.

Öppna mappen C:\$WINDOWS.~BT\Sources\Panther

Öppnad filen APPRAISER_HumanReadable.xml med t.ex. notepad.

Leta efter <Property Name="SdbBlockType" Value="BlockUpgrade" Ordinal="1" /> och se vilket program/service/drivrutin som omnämns i samband med denna string.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | LG OLED 42C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrgrd:

Du borde nog bry dig.

Windows 11, version 22H2 (Home and Pro editions) reached its end of support on October 8, 2024,
https://learn.microsoft.com/en-us/lifecycle/announcements/win...

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖrjanKlas:

Problemet med din liknelse är att du utgår från att Microsofts "godis" bara är ren omtanke om kunden. Men det är inte barn som väntar på belöningen här, det är aktieägare som vill ha avkastning. Att kalla det konspirationsteori att ifrågasätta vad Microsoft tjänar på sina uppdateringar är lite väl bekvämt. Telemetri, integrering av tjänster, reklam i startmenyn och push mot Microsoft-konto är tydliga affärsstrategier. De säljer inte våra data som Facebook, men att påstå att de inte kapitaliserar på användarbasen är lika naivt som att tro att ett gratis mobilspel inte har mikrotransaktioner bara för att du inte sett prislappen än.

Fast nu gällde det inte kapitalisering av användarbasen, utan att de, specifikt, skulle sälja data. Kapitalisering av användarbasen genom tex träning av användardata gör ju även apple, uppenbart pga av de också har aktieägare som vill ha avkastning....

Permalänk
Skrivet av filbunke:

Fast nu gällde det inte kapitalisering av användarbasen, utan att de, specifikt, skulle sälja data. Kapitalisering av användarbasen genom tex träning av användardata gör ju även apple, uppenbart pga av de också har aktieägare som vill ha avkastning....

Fast min poäng från början var egentligen bara att uppdateringarna inte är ”gratis” i meningen att Microsoft gör det av vänlighet. De är en del av affärsstrategin för att hålla kvar användarna i ekosystemet och det är där värdet finns för dem.
Jag syftade aldrig på att de säljer data eller något i den stilen. Självklart gäller samma logik även andra aktörer, men eftersom nyheten handlade om Windows så använde jag Microsoft som exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖrjanKlas:

Att kalla det konspirationsteori att ifrågasätta vad Microsoft tjänar på sina uppdateringar är lite väl bekvämt.

I princip allt du har/äger/använder är från AB (eller motsvarande) vars syfte är att tjäna pengar, och alla vill enligt dig bara utnyttja dig.

§ 1 - MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

I princip allt du har/äger/använder är från AB (eller motsvarande) vars syfte är att tjäna pengar, och alla vill enligt dig bara utnyttja dig.

Det som retar många är väl sättet som många bolag numera hittar på "kreativa" sätt att tjäna lite extra pengar, genom att lämna den enkla raka transaktionen "betala pengar, få vara/tjänst" bakom sig och hitta på snåriga lösningar där de ska krama ur några extra spänn i efterhand.

Exempel Microsoft:
Det räcker inte med att sälja ett Windows, fortfarande till fullpris för en tidigare komplett vara, men man börjar även "dubbeldippa" och samla användardata, visa reklam för andras grejer, visa reklam för egna prenumerationstjänster, ta bort användarnas inställningar när de väljer fel (t.ex. minimerar reklamvisandet/datainsamlandet), osv.

Exempel Samsung:
Det räcker inte att sälja en smart TV eller ett smart kylskåp eller vad som helst med en skärm typ, återigen till fullpris. Efter ett tag levereras en uppdatering som börjar visa reklam i gränssnittet.

(Listan är ju svinlång, och jag tror alla vet vad det handlar om, så jag slutar där)

Det många uppfattar är väl att det nya agerandet mer liknar detta än en "ärlig affärsuppgörelse" där man säljer något som folk vill ha till ett uppgjort pris:

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det som retar många är väl sättet som många bolag numera hittar på "kreativa" sätt att tjäna lite extra pengar, genom att lämna den enkla raka transaktionen "betala pengar, få vara/tjänst"

Självklart är det så, men vems fel är det?

För 20(+) år sedan så var det enkelt för en tillverkare att räkna hem en affär, man tog utvecklingskostnader+produktionskostnader/ antalet sålda enheter.

Idag kräver användare att tillverkaren fortsätter att utveckla produkten även efter att produkten är köpt, hur skulle det vara möjligt på något annat sätt menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Självklart är det så, men vems fel är det?

För 20(+) år sedan så var det enkelt för en tillverkare att räkna hem en affär, man tog utvecklingskostnader+produktionskostnader/ antalet sålda enheter.

Idag kräver användare att tillverkaren fortsätter att utveckla produkten även efter att produkten är köpt, hur skulle det vara möjligt på något annat sätt menar du?

Om du ändrar "utveckla" till "underhålla" så skulle jag hålla med i större grad.

Upplever att folk i allmänhet främst förbannar bolagen för att de just *utvecklar* grejerna, och sedan förbannar dem igen för att de inte *underhåller* grejerna.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Inom EU går det att stänga av den där funktionen helt. Plus att det inte är många datorer som stödjer det där just nu. Det krävs väldigt nya datorer för det

Bara för att Herpes inte syns ligger det latent hos halva befolkningen med Windows 11.
Att det sedan pratades om Chat Control förra året, där det blir möjligt att kartlägga alla, då blir hela datorn en blombukett.
https://www.sweclockers.com/nyhet/39702-riksdagen-klubbar-ate...

Om några dagar är det nytt försök
https://www.svd.se/a/3MvM39/politiker-maste-forsta-sakerhetsr...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Uppgraderade från W10 till W11 igår. So far so good. Förutom att W10 tog 15 sek att starta medan W11 tar typ 2 minuter innan alla bakrundsprogram har laddats.

Om det är sant att AI skriver 30% av koden och med tanke på att Microsoft hade sisådär koll på kodmassan innan AI:

God help us all! 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av A1200:

Uppgraderade från W10 till W11 igår. So far so good. Förutom att W10 tog 15 sek att starta medan W11 tar typ 2 minuter innan alla bakrundsprogram har laddats.

Om det är sant att AI skriver 30% av koden och med tanke på att Microsoft hade sisådär koll på kodmassan innan AI:

God help us all! 🙂

Då bör du nog återställa win11 eller göra en ren installation av det, för det ska inte vara någon direkt skillnad i uppstartstid.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | LG OLED 42C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Jag lyckades få en nyckel till win10 iot LTSC, håller till 2032 så en sådan ska du försöka leta fram.

Du kan fortsätta köra Windows 10 på det sättet, ja. Det betyder dock inte att du kommer fortsätta få drivrutinsuppdateringar etc. Nvidia slutar exempelvis att släppa drivrutiner till Windows 10 om ungefär ett år. Om du spelar nya spel på datorn lär det förr eller senare resultera i att spel inte startar eftersom din grafikdrivrutin är för gammal.

https://www.techpowerup.com/339479/nvidia-to-end-geforce-regu...

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av A1200:

God help us all! 🙂

Gjorde du en ren installation eller bara uppdaterade direkt?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Du kan fortsätta köra Windows 10 på det sättet, ja. Det betyder dock inte att du kommer fortsätta få drivrutinsuppdateringar etc. Nvidia slutar exempelvis att släppa drivrutiner till Windows 10 om ungefär ett år. Om du spelar nya spel på datorn lär det förr eller senare resultera i att spel inte startar eftersom din grafikdrivrutin är för gammal.

https://www.techpowerup.com/339479/nvidia-to-end-geforce-regu...

Får se om det händer med tanke på att de fortfarande har win7 drivare på sin sida...
Jag brukar säga att jag tror det när det händer. Vi såg alla vad som hände med win10. Först var det inga uppdateringar alls utom betalda, sen blev det dela din data och ladda upp en del i deras moln och nu är det tydligen gratis i ett år men kan tydligen förlängas till 2.

Mycket kan hända på ett år. Hur stor skillnad är det på 10 och 11? Körde ofta in drivare till win7 på vista och 8 och vice versa med minimala problem men oftast inga.

Brukar alltid finnas vägar runt eller någon som hittar en lösning.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Får se om det händer med tanke på att de fortfarande har win7 drivare på sin sida...
Jag brukar säga att jag tror det när det händer. Vi såg alla vad som hände med win10. Först var det inga uppdateringar alls utom betalda, sen blev det dela din data och ladda upp en del i deras moln och nu är det tydligen gratis i ett år men kan tydligen förlängas till 2.

Mycket kan hända på ett år. Hur stor skillnad är det på 10 och 11? Körde ofta in drivare till win7 på vista och 8 och vice versa med minimala problem men oftast inga.

Brukar alltid finnas vägar runt eller någon som hittar en lösning.

Du verkar ha missförstått vad det är jag (och Nvidia) säger. Ingen har sagt att de kommer att ta bort existerande drivrutiner då. De kommer dock inte släppa några nya drivrutiner enligt deras uttalande. Detta kommer sannolikt leda till problematiken jag beskrev.

Ja, visst kan det förlängas ytterligare ett år, men till 2032 känns väldigt tveksamt.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Du verkar ha missförstått vad det är jag (och Nvidia) säger. Ingen har sagt att de kommer att ta bort existerande drivrutiner då. De kommer dock inte släppa några nya drivrutiner enligt deras uttalande. Detta kommer sannolikt leda till problematiken jag beskrev.

Ja, visst kan det förlängas ytterligare ett år, men till 2032 känns väldigt tveksamt.

Då får jag hoppas det går att trycka in 11ans drivrutiner på 10an, har fungerat förut(vista, 7 och 8an). Däremot får man nog gå lite old scool när man gör det men det är inget jag inte gjort förr så det löser sig nog.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Öppna mappen C:\$WINDOWS.~BT\Sources\Panther

Öppnad filen APPRAISER_HumanReadable.xml med t.ex. notepad.

Leta efter <Property Name="SdbBlockType" Value="BlockUpgrade" Ordinal="1" /> och se vilket program/service/drivrutin som omnämns i samband med denna string.

Ingenting där. Men kan köra det manuellt med ISO bara när jag får tummen ur.
Har ju känts som att 24H2 varit så buggig så inte varit alltför stressad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Du borde nog bry dig.

Windows 11, version 22H2 (Home and Pro editions) reached its end of support on October 8, 2024,
https://learn.microsoft.com/en-us/lifecycle/announcements/win...

Stämmer bra ser jag!
Kanske dags att köra uppdateringen manuellt då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Då får jag hoppas det går att trycka in 11ans drivrutiner på 10an, har fungerat förut(vista, 7 och 8an). Däremot får man nog gå lite old scool när man gör det men det är inget jag inte gjort förr så det löser sig nog.

Ja, det kan kanske funka ett tag, med modifierad inf eller liknande. Gör som du vill, men det vore bra om folk inte rekommenderade LTSC som en "lösning" utan att också nämna den typen av problem som sannolikt kommer uppstå förr eller senare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Ja, det kan kanske funka ett tag, med modifierad inf eller liknande. Gör som du vill, men det vore bra om folk inte rekommenderade LTSC som en "lösning" utan att också nämna den typen av problem som sannolikt kommer uppstå förr eller senare.

Får se hur stora problemen blir, uppdaterar sällan mina drivrutiner. Senast 4 år sedan innan ltsc och ETT spel har sagt att det KAN påverka prestandan att ha äldre drivrutiner.

Det är bättre att ha ltsc med fortsatta uppdateringar än att inte ha det alls. Dessutom så måste man uppenbarligen inte ha nyaste drivrutinerna för stt tex spel ska fungera.

Fungerar inte ett spel så får man lösa det då men inget jag någonsin varit med om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Får se hur stora problemen blir, uppdaterar sällan mina drivrutiner. Senast 4 år sedan innan ltsc och ETT spel har sagt att det KAN påverka prestandan att ha äldre drivrutiner.

Det är bättre att ha ltsc med fortsatta uppdateringar än att inte ha det alls. Dessutom så måste man uppenbarligen inte ha nyaste drivrutinerna för stt tex spel ska fungera.

Fungerar inte ett spel så får man lösa det då men inget jag någonsin varit med om.

Ja, det återstår naturligtvis att se.

Jag har för mig att betan av Battlefield 6 vägrade att starta om man inte hade senaste Nvidia-drivrutinen förut. Var en kompis som fick upp det meddelandet så vet inte exakt vad det stod, men det lät som att det inte bara gick att klicka sig förbi. Jag har också själv sett liknande på andra spel, även om majoriteten som mest nöjer sig med varningar som går att klicka sig förbi.

Ja, LTSC som fortfarande får uppdateringar är givetvis bättre än versioner som inte får det. Vill bara förtydliga att det inte är problemfritt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Gjorde du en ren installation eller bara uppdaterade direkt?

Uppgraderade direkt. Ja, jag vet, ren installation är alltid bäst men vem orkar ladda ner 800 GB bara från Steam? Och sedan Epic, EA etc 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av A1200:

Uppgraderade direkt. Ja, jag vet, ren installation är alltid bäst men vem orkar ladda ner 800 GB bara från Steam? Och sedan Epic, EA etc 🙂

Steam behöver du inte hämta hem igen. Bara att spara filerna på en annan disk och sedan importera igen.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Tackar, ser ju nu när jag läser inläggen att det nämns tidigare.
Att windows 11 fungerar jättebra som en del säger, de bör ju även vara uppmärksam på hur illa Copilot kan utnyttjas vilket kan göra mycket dåligt för den privata säkerheten. Allt som görs på datorn gör ms en skärmdump av 😡

Tror du tänker på ReCall , vilket bara fins på CoPilot+ PC i EU. Däremot CoPilot utan ReCall går att avinstallera eller blocka lokalt på burken.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Angående detta med LTSC som en lösning: Ja, det är en sådan. Om man har en PC med Windows 10 och en uppsättning program och spel man kör löser LTSC "uppdateringsproblemet" elegant. Föredrar man klassiska win32-program via bl.a. Chocolatey är det en mycket bra lösning.

Däremot är det rätt så självklart att om det främsta syftet är att köra "nya" program, närmare bestämt AppX och liknande som distribueras via Microsoft Store samt att spela spel som släpps 2027 är det dock vissa frågetecken även om det beror på vad dessa spel utgörs av och var de distribueras. Sannolikt är PCn från 2016 som inte klarar W11 i behov av uppgradering när den dagen kommer.

Rekommendationer av LTSC handlar om att förlänga livet på befintlig maskin, även när man helt enkelt föredrar Windows 10. Den uppgiften uppfylls galant. Mjukvara med artificiella blockeringar av 10an är också något som bör undvikas eftersom beteendet inte är acceptabelt. Jag talar om artificiella spärrar modell "kolla systemversion, om den inte är rätt version och buildnummer, vägra körning" istället för att programmet - om det verkligen förlitar sig på en komponent som saknas - helt enkelt ger ett felmeddelande att det saknar "w11specifikdependecy.dll". Om så inte är fallet fungerar det "tillsvidare".

Jag uppfattar att det börjar uppstå ett växande motstånd mot LTSC-rekommendationer både i detta forum men även annorstädes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Ja, det återstår naturligtvis att se.

Jag har för mig att betan av Battlefield 6 vägrade att starta om man inte hade senaste Nvidia-drivrutinen förut. Var en kompis som fick upp det meddelandet så vet inte exakt vad det stod, men det lät som att det inte bara gick att klicka sig förbi. Jag har också själv sett liknande på andra spel, även om majoriteten som mest nöjer sig med varningar som går att klicka sig förbi.

Ja, LTSC som fortfarande får uppdateringar är givetvis bättre än versioner som inte får det. Vill bara förtydliga att det inte är problemfritt.

Att det inte blir problemfritt är klart men om inte annat kan det ge en andrum minst ett år till eller leva med att vissa spel kan sluta fungera eller inte alls i framtiden.
Personligen sätter jag säkerhet högre än att något spel eller program inte funkar om ett par år.
Där och då kan jag avgöra om win11/12 eller någon linux dist är rätt val.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Uppgraderade med Rufus till 25H2 förra veckan. Såg nu att en preliminär uppgradering fanns att installera i Windows Update. Det betyder nog att uppgraderingarna kommer att fungera framöver.