Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

‘They exist’: Red Dead Redemption 2’s PS5, Xbox Series, and Switch 2 versions are still happening, it’s claimed
https://www.videogameschronicle.com/news/they-exist-red-dead-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

https://www.reddit.com/r/ghostoftsushima/comments/hw8jeh/touc...

Verkar vara kontrollen som orsakar det?

Händer bara med min svarta kontroll. Och den är lite konstig. Touch-pad fastnar ibland samt knapparna.

En liten uppdatering. Det hände igen idag. Efter att ha plockat upp ett objekt i världen så låg menyn kvar så där. Vet faktiskt inte vad som fixade det exakt, men jag började trycka runt på lite alla möjliga knappar (och plattan) och gick in i menyer, till slut så försvann det. Så jag vet fortfarande inte vad som är felet tyvärr. Får se om det dyker upp igen så får man vara lite mer uppmärksam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

‘They exist’: Red Dead Redemption 2’s PS5, Xbox Series, and Switch 2 versions are still happening, it’s claimed
https://www.videogameschronicle.com/news/they-exist-red-dead-...

Det där tror jag inte blir en gratis uppdatering😳

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

En liten uppdatering. Det hände igen idag. Efter att ha plockat upp ett objekt i världen så låg menyn kvar så där. Vet faktiskt inte vad som fixade det exakt, men jag började trycka runt på lite alla möjliga knappar (och plattan) och gick in i menyer, till slut så försvann det. Så jag vet fortfarande inte vad som är felet tyvärr. Får se om det dyker upp igen så får man vara lite mer uppmärksam.

Händer bara min svarta kontroll som knapparna är lite sega på.

En omstart av kontrollen löser alltid problemet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Det där tror jag inte blir en gratis uppdatering😳

Så länge de faktiskt fixar spelet och tar bort checkerboarding så får det väl bli så.
Rockstar känns som ett cyniskt bolag som tänker att de väntar tills antalet sålda konsoler är maximerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Är handkontrollen uppdaterad till senaste firmware (A-6030)?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Valley of Memory will launch on November 18th!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

The Physical Deluxe Edition includes the base game in disc format for Xbox or PlayStation, along with a code that grants access to the digital story content and digital deluxe content.

Permalänk
Medlem

Amazon Prime Day deals
https://www.amazon.se/primedealdays?ref_=nav_cs_td_pbdd_dt_cr...

Legacy of Kain: Soul Reaver 1 & 2 Remastered Deluxe Edition - PS5
438,69kr
https://www.amazon.se/Legacy-Kain-Reaver-Remastered-Deluxe/dp...

Alan Wake 2 Deluxe Edition - PS5
438 kr
https://www.amazon.se/dp/B0D66FYKGD?psc=1

Permalänk
Medlem

Jag spelade lite Demon's Souls igår. Och det uppenbarade sig för mig att ett fem år gammalt spel ser bättre ut än nästan allt som har släppts 2025 (inklusive GoY).

Hur är det möjligt att ett fem år gammalt spel fortfarande ser så mkt bättre ut än 99% av spelen på plattformen? Jag är så gammal att jag minns NES-tiden. Det är en jäkla skillnad i grafik mellan ett NES-spel från 1986 och 1991.

Det är en liten besvikelse måste jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Jag kör också med en svart kontroll för tillfället, som har varit med ett tag. Så det kanske är kontrollen som spökar. Det jäkliga med att testa en annan kontroll är ju att man kan få vänta några timmar innan problemet eventuellt dyker upp igen (om det gör det på andra kontroller också). Så just nu kör jag nog bara vidare med den här kontrollen och om problemet blir mer frekvent så får man väl testa att byta.

Skrivet av Mono:

Min är nyligen uppdaterad iallafall.

Permalänk
Medlem

Kom i lördags morse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Yes!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Jag kör också med en svart kontroll för tillfället, som har varit med ett tag. Så det kanske är kontrollen som spökar. Det jäkliga med att testa en annan kontroll är ju att man kan få vänta några timmar innan problemet eventuellt dyker upp igen (om det gör det på andra kontroller också). Så just nu kör jag nog bara vidare med den här kontrollen och om problemet blir mer frekvent så får man väl testa att byta.

Haha helt sjukt!! Verkar vara just den svarta som krånglar. Tycker mig läsa att dessa problem enbart är relaterat till den svarta. Sjukt ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Skrivet av Öltorp:

Ah, det var bara en tanke. Hoppas det löser sig för er.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Enligt postnord ligger GoY och väntar i postlådan - yay 😄

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Jag är så imponerad av att faktiskt ALLT i GoY är roligt att göra. Annars brukar jag tycker att sidouppdragen är lite segt. Ta Stellar Blade som exempel. Allt utanför huvuduppdragen var segt på gränsen till tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag är så imponerad av att faktiskt ALLT i GoY är roligt att göra. Annars brukar jag tycker att sidouppdragen är lite segt. Ta Stellar Blade som exempel. Allt utanför huvuduppdragen var segt på gränsen till tråkigt.

Enda som stör mig lite är att natten har ett blått filter på sig. Känns inte så naturligt.

Däremot dagen och framförallt när solen är framme. Bland det snyggaste jag sett.

Men det är ju ”bara” grafiken.

Spelet och alla missions. Top top!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Enda som stör mig lite är att natten har ett blått filter på sig. Känns inte så naturligt.

Däremot dagen och framförallt när solen är framme. Bland det snyggaste jag sett.

Men det är ju ”bara” grafiken.

Spelet och alla missions. Top top!

Hur tycker ni att det står sig mot GoT? Totalt tycker jag att det är bättre. Att utforska världen är så mkt bättre den här gången. Jag gillar också storyn. Sedan ser ju alltid så mkt snyggare ut. Skillnad görs dock inte rättvis i en jämförande video på YouTube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Hur tycker ni att det står sig mot GoT? Totalt tycker jag att det är bättre. Att utforska världen är så mkt bättre den här gången. Jag gillar också storyn. Sedan ser ju alltid så mkt snyggare ut. Skillnad görs dock inte rättvis i en jämförande video på YouTube.

Tycker det står sig riktigt bra, gillade GOT också men storyn här känns mer personlig/nära än Jins quest att samla sitt creq för fritagning, och allt kopplat till ära mm. Gillar Atsus mer råa attityd a ala Uma T i Kill Bill. Sen känns världen mer levande här överlag.
Gillar även alla smådetaljer kring hur man låser upp nya vapen etc, tex de olika mästarna och även när man låser upp tex Kunais.

Ett måste för mig dock denna gång är att köra med JAP tal och engelsk text, kan varmt rekommenderas för rätta känslan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanb78:

Tycker det står sig riktigt bra, gillade GOT också men storyn här känns mer personlig/nära än Jins quest att samla sitt creq för fritagning, och allt kopplat till ära mm. Gillar Atsus mer råa attityd a ala Uma T i Kill Bill. Sen känns världen mer levande här överlag.
Gillar även alla smådetaljer kring hur man låser upp nya vapen etc, tex de olika mästarna och även när man låser upp tex Kunais.

Ett måste för mig dock denna gång är att köra med JAP tal och engelsk text, kan varmt rekommenderas för rätta känslan.

Japaner från 1604 kan naturligtvis inte tala engelska. Jag skulle nästan hellre hoppa över spelet än spela med engelskt tal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Japaner från 1604 kan naturligtvis inte tala engelska. Jag skulle nästan hellre hoppa över spelet än spela med engelskt tal.

I GOT tyckte jag det fungerade bra med engelska, speciellt eftersom spelet, vid release, var synkat mot engelska röster. Men körde om det på PC med JAP röster i synk och blev då ännu bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanb78:

I GOT tyckte jag det fungerade bra med engelska, speciellt eftersom spelet, vid release, var synkat mot engelska röster. Men körde om det på PC med JAP röster i synk och blev då ännu bättre.

Att det funkar med engelska i GoT? Det håller jag inte med om. För mig är det enormt avtändande. Som att höra nazister på 30-talet tala amerikanska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Att det funkar med engelska i GoT? Det håller jag inte med om. För mig är det enormt avtändande. Som att höra nazister på 30-talet tala amerikanska.

Håller som sagt med, men i GOT störde jag mig mer på att japanska rösterna inte var i synk vid release.

Permalänk
Medlem

Clair Obscur: Expedition 33 Is Getting a Free Update Featuring New Dungeon, Enemies, Bosses, and Costumes
https://www.ign.com/articles/clair-obscur-expedition-33-is-ge...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Clair Obscur: Expedition 33 Is Getting a Free Update Featuring New Dungeon, Enemies, Bosses, and Costumes
https://www.ign.com/articles/clair-obscur-expedition-33-is-ge...

Åhh härliga nyheter för mitt GOTY 2025, har tänkt köra om det men då blir det passande när detta släpps!

Permalänk
Medlem

Gears of War: Reloaded is the iconic original, faithfully remastered and optimized for PlayStation® 5 Pro. Crush the Locust horde with enhanced 4K visuals, PlayStation® Spectral Super Resolution support, up to 120fps multiplayer, lightning-fast load times, improved shadow and reflections quality, and more. Plus, get all post-launch content for the original game, including a bonus campaign act, multiplayer maps, plus characters and cosmetics, at no additional cost.

Permalänk
Medlem

Nu spelar jag Ghost of Yotei på engelska iofs.
Men hela tiden ler jag och tänker på fransk kock.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jennifer Svedberg-Yen bor i Östersund och är huvudförfattare till ett av årets mest hyllade spel ”Clair Obscur: Expedition 33”
https://www.sverigesradio.se/artikel/nya-succespelets-svenska...