Patriot Viper Steel 4000MHz CL19 32GB (4x8GB)

Permalänk
Medlem

Patriot Viper Steel 4000MHz CL19 32GB (4x8GB)

Hej!

Jag söker efter ett 64GB minnes kit att byta mot mina 32GB.

Som rubriken lyder är det Patriot Viper Steel minnen med Samsung B-die chip.
Detta är två 16GB (2x8GB) kit som körs tillsammans och har ställts ned till 3800MHz CL16 under min ägo utan tecken på instabilitet och har fungerat klockrent.

Jag är inte så petig på hastigheten då jag är mer ute efter mängden, så förslag på 3200-3600MHz är godtagbart, så länge mängden är minst 64GB.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Värt att notera med högre kapaciteter att det är betydligt bökigare att få stabilt än med 32GB. För att köra 4 x 16 till exempel och uppnå hastighet på över 3200Mhz är ofta väldigt bökigt och kräver ofta både en riktigt bra CPU och moderkort. Om möjligt så skulle jag verkligen försöka få tag på 2 x 32 GB om du ska köra på 3200Mhz+ då det är betydligt smidigare att få att funka bra än att köra med fyra stickor.

Jag har nog inget "bra" kit att erbjuda, men om du inte hittar nåt så har jag iaf flera kit 2 x 16, 2666mhz som är helt nya jag skulle kunna byta med ett par hundralappar i mellan. Spelar ju ingen större roll i de flesta arbetslaster men kan ju göra en del skillnad i vissa spel. Hojta om du inte hittar det du söker och det skulle vara av intresse.

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memir:

Hej!

Jag söker efter ett 64GB minnes kit att byta mot mina 32GB.

Som rubriken lyder är det Patriot Viper Steel minnen med Samsung B-die chip.
Detta är två 16GB (2x8GB) kit som körs tillsammans och har ställts ned till 3800MHz CL16 under min ägo utan tecken på instabilitet och har fungerat klockrent.

Jag är inte så petig på hastigheten då jag är mer ute efter mängden, så förslag på 3200-3600MHz är godtagbart, så länge mängden är minst 64GB.

Läs hela annonsen här

Vet du hur höga dina minnen är? har G.Skill Trident Z Royal DDR4-3200 - 64GB - CL16 att byta mot om dina klara frigången på min kylare.