Permalänk
Avstängd

Icq Vs Msn

Vad tycker du är bäst ICQ eller MSN??
Och varför tycker du det är bäst??

Visa signatur

Radeon 9700pro | WesternDigital 60Gb | Asus A7V8X-X | 1700+ | Mx500 | 512DDR

Permalänk
Medlem

ICQ, helt klart. Kan man iaf använda från mer än en plattform.

Visa signatur

// NonajmE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nonajme
ICQ, helt klart. Kan man iaf använda från mer än en plattform.

MSN finns till fler platformar än Windows. Ontopic så skulle jag hellre fortsatt med ICQ, men alla polare har ju MSN.

Permalänk
Medlem

Gabber. Men om jag måste välja kör jag hellre ICQ.

Visa signatur

"`F' is group reply. This is because `G' is for sort and `g' is for get new mail. And `G' is for sort because `sort' used be called `group', and anyway `S' is for save mailbox and `s' is for file message in folder, because `f' is group reply and `F' is group reply including original text."

Permalänk
Medlem

Jag tycker att msn är bättre. För att på icq kan man ju inte trycka bara på enter för att skicka ett medelande. Men och andra sidan så låter ju icq så fint med sitt skrivmaskinsljud.

Permalänk
Medlem

kör båda i Trillian, eftersom 50% av polarna kör med Icq och resten med Msn, och hatar användarsnittet på msn så det blev trillian för mig

Visa signatur

INTEL 4 EVER

Permalänk
Hedersmedlem

ICQ helt klart bättre men ingen av polarna vill ju inse det!

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

kör med strippat msn 6.0, dvs inget lulllull. föredrar det framför icq faktiskt.

Permalänk
Medlem

Var man tvungen att välja så blir det nog msn för att där har man flera polare än icq

Permalänk
Medlem

använder båda. pga webcam möjligheter i MSN 6..

Dom som använder MSN nu vad använde dom från början?
Har använt icq så länge jag kan minnas själv... Men vad gjorde alla andra?

Visa signatur

no signature.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoterNet
använder båda. pga webcam möjligheter i MSN 6..

Dom som använder MSN nu vad använde dom från början?
Har använt icq så länge jag kan minnas själv... Men vad gjorde alla andra?

Lunarstorm.. men nu har de gått över till MSN samt Playahead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plake

eheheheh!!! den va ändå bra..
cred till dig för den.

Visa signatur

no signature.

Permalänk
Medlem

Du inser att detta gäller klienten och inte protokollet i sig. Jag kan trycka tab+enter i min klient för att skicka ett meddelande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av morotto
Jag tycker att msn är bättre. För att på icq kan man ju inte trycka bara på enter för att skicka ett medelande. Men och andra sidan så låter ju icq så fint med sitt skrivmaskinsljud.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plake

Haha

Nej, som sagt, ICQ e bättre men ingen vill använda det då man inte orkar kolla ihåg sitt 500siffriga ID nummer. Ifs så kan man söka på e-post....

Edit: ingen = mina vänner

Permalänk
Medlem

använder msn har bar kompisar där inga på icq men jag har testat icq men det var inte så kull med två väner som inte var inloggade. men trillan användet jag med men frågan är om det inte är spy-ware.

Permalänk
Medlem

Icq helt klart, MSN är bara ytterligare ett försök av Ms att hålla kvar användare vid deras tjänster (tänker på msn passport och liknande som man så sött får med.)

Permalänk
Medlem

MSN

MSN e bäst!!!

har aldrig testat ICQ

Varför ska man ha MSN???

Varför inte......

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem

Man väljer den klient/det protokoll man vill använda med de finesser man vill ha. Båda är i stort sett lika imperialistiska.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Du inser att detta gäller klienten och inte protokollet i sig. Jag kan trycka tab+enter i min klient för att skicka ett meddelande.

Jag tror att med ICQ för Windows funkar Ctrl+Enter för att sända ett meddelande. Även så i Miranda.

EDIT: Förlåt, jag såg inte att det var i UNIX-forumet. :>

Permalänk
Medlem

fast mirkk är ju överlägset allt

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Re: MSN

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fusionracing
MSN e bäst!!!

har aldrig testat ICQ

Varför ska man ha MSN???

Varför inte......

hur vet du att msn är bättre när du aldrig provat icq? eller var det ironi?

//pluxor

Visa signatur

Core 2 Duo T7200, 2048MB 667mhz, ATI x1700

Permalänk

ICQ, av principiella skäl, jag vill inte ge Mircosoft en enda byte till av någon marknad.

apropå klienter och enter, i Proteus trycker man enter för att skicka och return för att byta rad, smartast hittils

Visa signatur

Varför går inte allt i livet att köra med -f?

Permalänk
Medlem

Föredrar ICQ.
Har haft det i många år och har inga planer på att byta...

Permalänk
Medlem

ICQ!

Tja...har väl haft ICQ sedan 97/98 tror jag...Iofs har jag inte mitt första nummer kvar vilket är lite synd :(. Man har ju hållit sig kvar på ICQlinjen och har inte en ända IRL-polare som använder MSN. Böt dock till Miranda för att några "idoter" som man "irc:ar" med inte har ICQ......

Permalänk

Jag gillar ICQ mer. Använde msn för ett tag sen för att kunna snacka med en kille, men sen orkade jag inte ha ett program öppet bara för det.

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Medlem

Jabber.

ICQ för alla oupplysta. Har man ingen ICQ får man mirkka med mig.

Visa signatur

Powermac G4/AGP, Motorola 7400 400Mhz 768MB PC100, Radeon 8500
Sharp MM1, TM5800 1GHz, 256MB DDR, 15GB, 10" 1024x768.
Palm Tungsten T3, Intel XScale 400MHz, 64MB RAM, 256MB SD, 3" 320x480.

Permalänk
Medlem

Jag använde ICQ, men eftersom ingen av polarna gjorde det så vart det mest msn nu, men jag ska installera trillian igen, då trycker man enter när man ska skicka nåt, vilket är att föredra framför alt+s. ICQ "original" programmet suger faktiskt..

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

Från början körde jag bara ICQ, men sen så kom Lunarstorm eran och alla lunarstormare konverterade till MSN. Ok kanske inte var helt så, men alla som jag känner som har lunarstorm har msn hehe.
Därför kör jag gaim, för mig tar de upp mindre minne än icq och msn enskilt.

Aja, icq tycker jag är bäst =). Msn är bara ,enligt mig, ett försök att göra ett "allt-i-ett-program". Gillar inte kameran, ljudkonversationen och skicka filer funkar bara till till de utan brandvägg typ. Aja, vissa tycker det e bra iaf

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morotto

Vad är det för fel på ALT+S eller CTRL+Enter i "vanliga" ICQ-klienten (Licq)?

OnTopic: ICQ såklart...

Visa signatur

”I do not fear computers. I fear the lack of them.” --- Isaac Asimov

Permalänk
Medlem

först så vägrade jag köra msn, började köra det i våras för att alla polare använder det....

helst ICQ

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"