Det är så att jag har införskaffat Logitech z-680 och allt funkar bra med den förutom att jag inte får nån bas när jag spelar vinyl skivor.
Har kopplat in 2 st cd spelare och 1 st vinyl spelare till ett mixer bord och kör master out till logitechen. Cd ljudet funkar hur bra som helst med bas och allt men när jag kör vinylen så får jag ingen bas. Kan tillägga att när jag kör till en "vanlig" förstärkare med vanliga högtalare så funkar allt perfekt
Nån som har nått tips vad man kan göra för att få det att funka?
Antagligen en dum fråga men har du placerat kontakterna från skivspelaren till ett phono uttag på mixern och inte kopplat dem på en line ingång?Ställt om swithcen från line till phono?
Alternativ läs i manualen till din skivspelare det kanske behövs någon förförstärkare för att det ska funka. På min gamla stereo kunde man till exempel bara ansluta en skivspelare till AUX ingången om den hade någon typ av inbyggd förstärkare.
mixer bordet har inbyggt RIAA steg.... då borde väl main out signalen bli precis lika som när jag väljer cd spelaren........för då funkar ju ljudet hur bra som helst!