Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WaR
Sover du aldrig?

Jo det hander ibland.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mycket ballt projekt!! tummen upp!

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=[prinze]=-
alltid lika snygga moddar från mashie... men en fråga bara.. skiter du pengar eller? haha...

Nja skiter och skiter, inte riktigt...

Dubbel lon och halv skatt jamfort med Sverige hjalper dock.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

du de där va ballt som satan. hur långt tid o pengar tog de??

Visa signatur

Dator1: Chieftec-Fulltower|XP200+Barton 1833@2190|Expo 8rda+|MSI-Ti4200|200Gb+120Gig|DualDDR 2x256 pc3200 twinmos WinBond|Kylning --> 120mm cpufläkt. 4st 80mm chassit fläkt 1st 90mm chassitfläkt..alla kopplade till 2st fläktkontrollers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cOntiMun
du de där va ballt som satan. hur långt tid o pengar tog de??

Tid runt 400 timmar under 6 manader, kostnad okand.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

mycket proffsigt..!

Permalänk

Iiiihh! jag såg så mycket fram emot att du skulle hinna klart den innan jag glömt bort den. weeee!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

fan vad snyggt men det grövsta var nog hårdiskarna

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk
Medlem

Måste följa med strömmen...

Jag har följt bygget sen starten och nu....WOW

synd att det är lite knepigt att få tag på kolfiber i Sverige bara

Visa signatur

[size="1"]AMD XP1800+ | MSI KT3 Ultra | 512MB PC2700 | POV GF4 Ti4200 SE | 11615p 3Dmark2001SE
"Moments get lost in time, like tears in the rain."[/size]

Permalänk
Medlem

fy fan va snyggt

Permalänk
Medlem

Det är riktigt snyggt

Permalänk

Tråkigt med hårdiskanrna, tuff ide att få det som en del av insikten å inte bara göra det för att det är häftigt.

Visa signatur

Varför har inte jag någon avatar?

Permalänk
Avstängd

är det kolkevlar är gjord i?
liknar faktiskt materialet i min slalomkajak väldigt mycket(vilket är kolkevlar )

Hur har du gjort när du har byggt chassit, och vad har du använt för material? gissar på att det är kolkevlarduk och epoxyplast, men jag är inte säker. har du skurit ut formar i tex styrofoam(stava?) och sen lagt duken över och därefter lagt på epoxy?
är väldigt nyfiken, du vet kanske nåt man kan använda till framtida kanotlagningar

Permalänk
Medlem

En ny "liten" mod klar

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kebabflott
är det kolkevlar är gjord i?
liknar faktiskt materialet i min slalomkajak väldigt mycket(vilket är kolkevlar )

Hur har du gjort när du har byggt chassit, och vad har du använt för material? gissar på att det är kolkevlarduk och epoxyplast, men jag är inte säker. har du skurit ut formar i tex styrofoam(stava?) och sen lagt duken över och därefter lagt på epoxy?
är väldigt nyfiken, du vet kanske nåt man kan använda till framtida kanotlagningar

Det ar ren kolfibervav jag anvant. Kolfiber + kevlarvav finns ocksa men ar troligen lite dyrare.

Den vita "pluggen" ar vanlig isolerskiva (styrofoam), sen pa det var det papier marche och tejp for att fa den jamn och fin. Sen tva lager med T-trojor och ett lager med kolfiber . Som sista lager pa med ett lager till med epoxy sa det blir blankt och fint.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite massage för ögonen innan man går och lägger sig skadar inte

har följt ditt arbeta på bit-tech

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

ok, tack för svaret

Permalänk
Medlem

Längst ner på sida fyra så bygger du en "4-channel R/C servo driver kit". Når i skälva bygget stoppar du in den? Och vad gör den?

Förövrigt mycket snyggt arbete, även om 3:an var det snyggaste jag sett.

Kepp up the good work. Förväntar mig att se nått ännu grymmare i framtiden.

Visa signatur

ABIT NF7-S rev. 2.0 | AMD AthlonXp 2500+ Barton 1833MHz | 2 x TwinMos PC3200 256Mb DDR - nForce | PowerColor Radeon 9600Pro 256Mb DDR | Western Digital 120Gb + Seagate Barracuda IV 40Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TCM
Längst ner på sida fyra så bygger du en "4-channel R/C servo driver kit". Når i skälva bygget stoppar du in den? Och vad gör den?

Den forsvinner in i bygget med magi... kommer bli en liten modguide framover for hur den kopplades in.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skitsnygg!! Otroligt välgjord och mycket mycket snygg! Gillar verkligen dina moddar!
Men det jag är allra mest intreserad av är att få en guide på hur servokontroleraren funkar.
Kretssheschema och komponenter, allt! Är supersugen på att använda det i mitt nästa projekt.

Du är guden bland moddarna

Visa signatur

Pågående projekt Quiet Dream - Ska bli klar innan DH
Kom förbi plats 50 rad 13 och häsla på!

Permalänk
Medlem

nisse

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt gjort!

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem

Råfräck!

helt underbar! du borde börja producera dem...hehe

Visa signatur

[Core2Duo E6600][Corsair XMS2 6400 2GB][Asus P5B WiFi-AP][Asus ATI Radeon X1950XT]

Permalänk
Medlem

Dra inte upp gamla trådar :/

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

X-treme Speed: snälla kolla hur gammal tråden är innan du postar ett litet inlägg...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

jäklar hur lyckades du i huvud taget att hitta en sån här gammal tråd

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk

Undrar också det.... Men gillar flygbolagets modding av y2kbuggen....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Avstängd

Heej har du måtten på den??

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

nice!

ska du sälja den?

Visa signatur

•–— •hš¹8¶ ™•–— •
Amd 64-bit 3200+ RADEON 9800XT-Allt är gratis när man har bredband- MER CO-OP ÅT FOLKET

Permalänk
Medlem

Ville han sälja den så är den nog redan såld.. kolla datumet på tråden ffs.

R.I.P