Ett till program: Virtuella skrivbord

Permalänk
Glömsk

Obloat:

För att använda mina egna ord så är DM4 ohyggligt jättebra. Ska fixa ett konfigurationsprogram (separat givetvis, så inget minne äts i onödan) imorgon sen ska ni få se på innebörden av ordet förbättringar!

Citat:

Låter bra Psio

Men låt mig gå lite off-topic, mycket off-topic...
Måste fråga, hur har du lärt dig C/C++? Villka verktyg använder du när du programmerar? Är ryyysligt intresserad av att lära mig antingen C eller C++, men varje gång jag försöker komma igång så har jag ingen bra IDE(eller va nu de heter), t.ex. Dev-C++ (visst det är gratis osv, och säkert jätte bra, men när jag använder det så fuckar det sig)... Eftersom jag är studerande har jag inte mycket pengar och tutorialsarna(stv?) som jag finner på internet verkar inte gilla Dev-C++ Så kan du ge mig tipps på något billigt, men prisvärt, och så bra som möjligt IDE?

Använder Visual C++ 6.0. Väldigt bra IDE. Skulle dock rekommendera något nyare, exempelvis Visual Studio .NET. Fungerar lika bra men är inte från 1998.

C/C++ har jag lärt mig som allt annat: Trial & error samt att läsa referenser. MSDN är väldigt användbar, samt att kunna sin google-fu.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

skulle vara helschysst om man kunde ändra knapparna som man byter skrivbord med. Använder f9 och f12 mycket när jag programmerar :/

Permalänk
Medlem
Citat:

skulle vara helschysst om man kunde ändra knapparna som man byter skrivbord med. Använder f9 och f12 mycket när jag programmerar :/

ja, det tycker jag också vore bra..

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

Saker hoppar runt mellan skrivborden här, har t.ex. icq på den andra av nån konstig anledning, sen är ikonerna på alla skrivbord också, så ska det väl inte vara?
Föresten, har du nån tutorial till winapin eller vad det kallades? Hur man programmerar sånt i c++ alltså.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Klart ikonerna ska vara på alla skrivbord? Jobbigt att hoppa till skrivbord 1 bara för att kunna gå in i den här datorn, och samtidigt få upp fönstret på det skrivbordet för att sen få antingen flytta det till det skrivbord där du vill ha fönstret, och sen behöva byta till det för att kunna fortsätta jobba.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Fin fint... ser fram emot dm4
ska du fixa eller har du en hemsida där du kommer att lägga ut dm på?

Visa signatur

Meeep meeeep!

Permalänk
Medlem

Psionicist: Mycket bra program, har faktist väldigt bra användning av detta, jag har inte hittat nått fel alls.

Lite offtopic:
Du säger att du använder "Visual C++ 6.0." Det gör jag också och när jag skapar ett simpelt "hello world" program från programets färdiga exempel är verkligen ingenting normalt, den inkluderar "stdafx.h" och använder printf() som kommer från C..
Och man brukar ju inkludera standard header filer med <> men nu så använder den ""..
Ska det vara så?

-

Är det opensource?

[Edit: Stavning..]

Visa signatur

Jao.. Kanske Det..

Permalänk
Glömsk

Så, nu kan ni testa DM4.

Se första inlägget.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Psi: Vad har du använt för några trevliga apis om man får fråga? Eller blir jag tvungen att disassembla det

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Glömsk

EnumWindows() och ShowWindowAsync() är väldigt viktiga för programmet. Med det sagt kan du nog förutsätta hur programmet fungerar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Använder inte sånt här men.. Såg din screen och kan inte hjälpa att tillägga att det vore smidigt med tangentbordskommandon när man ska flytta fönster. I Litestep använde jag t.ex. ctrl+alt+shift+högerpil för att flytta ett fönster till nästa desktop. Säkert något du redan tänkt på men men..

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mirza
Använder inte sånt här men.. Såg din screen och kan inte hjälpa att tillägga att det vore smidigt med tangentbordskommandon när man ska flytta fönster. I Litestep använde jag t.ex. ctrl+alt+shift+högerpil för att flytta ett fönster till nästa desktop. Säkert något du redan tänkt på men men..

Det har jag faktiskt inte tänkt på.

Fixar det till DM5.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

riktigt bra program detta!

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

En kul funktion vore om man kunde sätta någon sort "sticky" status på sina applikationer.

F.ö. ett mycket mycket trevligt program!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [[GejmZ]]
En kul funktion vore om man kunde sätta någon sort "sticky" status på sina applikationer.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=2627196...

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
EnumWindows() och ShowWindowAsync() är väldigt viktiga för programmet. Med det sagt kan du nog förutsätta hur programmet fungerar.

Tackar, bara att börja rota runt i platform sdk

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [[GejmZ]]

Det kan man redan.

Starta konfigurationsprogrammet och lägg till programmets titel under "Exceptions".

Just den delen av konfigprogrammet är inte så användarvänligt just nu, men om det står såhär:

1=Progman 2=Shell_TrayWnd 3=Winamp PE 4=Winamp EQ 5=Winamp v1.x

Och du vill exkludera programmet med titeln "Kalkylatorn" lägger du bara till det:

1=Progman 2=Shell_TrayWnd 3=Winamp PE 4=Winamp EQ 5=Winamp v1.x 6=Kalkylatorn

Kalkylatorn kommer nu visas på alla skrivbord

Visa signatur

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante84
Tackar, bara att börja rota runt i platform sdk

Var väldigt försiktig med att kombinera EnumWindows och ShowWindow/ShowWindowAsync. Du har lätt över hundra dolda fönster i ditt system (om du kör Windows) och att visa dessa av misstag är lätt hänt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mjo, det har man ju sett ... har du råkat göra det eller?

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante84
Mjo, det har man ju sett ... har du råkat göra det eller?

Japp, för ett par dagar sedan när programmet inte hade något namn och var 60 rader kod.

Nu är det mycket mer säkerhet inblandat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

skulle vara bra om man kunde ställa in antalet desktops bra jobb!

Visa signatur

Meeep meeeep!

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mousse!
skulle vara bra om man kunde ställa in antalet desktops bra jobb!

Det kan man.

Ladda ner DM4 och kör konfigurationsprogrammet. Om du kör DM4 måste du stänga av det för att ändringarna ska börja gälla.

Edit: Whoops, du hittade en bugg i konfigurationsprogrammet tror jag.

Öppna dm_config.ini och ändra NumberOfDesktops=3 till något mer passande.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

hur gör jag för att få Winamp 5.01 att visas på alla skrivbord? just nu när jag skriver 6=Winamp 5.01 syns det bara nere i aktivitetsfältet men jag kan inte maximera det...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

m0REc: Lägg till BaseWindow_Rootwnd

Edit:
Bra jobbat, Psi.
Programmet fungerar skitbra!

Permalänk
Glömsk

Tack för kommentarer, det uppskattas.

DM5 kommer bli lite mer användarvänligt.

Om ni vill lägga till ett undantag är det bäst att använda "klassnamnet". Ni kan använda http://psionicist.online.fr/dm_debug.exe för att ta reda på vad det heter.

Exempel:
Starta "Kalkylatorn"
Starta dm_debug
Kolla i listan. Ni kommer se att klassen är "SciCalc".

Lägg till SciCalc i listan.

Upptäckte förövrigt att konfigprogrammet är rätt buggigt, ni kan skriva till INI-filen direkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

enligt min mening så borde desktop 1 vara det första till vänster... bara en sån där sak som man är van vid...

Visa signatur

Meeep meeeep!

Permalänk
Glömsk

Desktop 1är det första till vänster...

Titta på den här bilden
http://forum.sweclockers.com/attachment.php?s=&postid=2621044

Desktop 1 är markerat.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

det är det för mig iaf... ytterligare en bugg Psi?

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Desktop 1är det första till vänster...

Titta på den här bilden
http://forum.sweclockers.com/attachment.php?s=&postid=2621044

Desktop 1 är markerat.

så är det dock inte för mig...

desktop 1 markerat

Visa signatur

Meeep meeeep!

Permalänk
Glömsk

Det där var konstigt.

Ska experimentera lite, borde gå att lösa.

Visa signatur