Permalänk
Medlem

Moddningsvänligt chassi?

1. Vilket chassi ska jag modda om?(ska köpa ett nytt chassi för å modda)
2. Plexi på sidan, massa ljus, mer?
3. annat?

Visa signatur

Doubleint.com - Webben har aldrig varit enklare.

Timesharing.se - En liten tjänst som löser ett stort problem.

Permalänk
Avstängd

Det finns ju ganska mycket mer man kan göra med en låda än att såga ut sin egna fläkthål och fönster....men du verkar ju var apå mod-humör så varför inte göra något alldeles alldeles eget, typ en trä-låda eller något? Visst andra har gjort det innan men ganska många har gjort hål i sina standard-chassin oxå

Permalänk
Medlem

det vanligaste det är ju fönster.. och fläkt hål. jag ska göra en trä kub! gör det du oxå alldeles eget, ingen har likadan.. helt själv om den

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

är dina bästa ideér plexi i sidanoch massa ljus är det väl knapptnån idé att modda? man vill ju att ens dator ska se annorlunda ut, inte som alla andra...

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Discharged
är dina bästa ideér plexi i sidanoch massa ljus är det väl knapptnån idé att modda? man vill ju att ens dator ska se annorlunda ut, inte som alla andra...

Man vill väl ha ett chassi som man själv tycker är snyggt.. Känns ju inte speciellt roligt att plöja ner båda pengar och tid för att modda ett chassi för att någon annan ska tycka om

/ Jonas

Visa signatur

"Anna, Anna, släpp in mig Anna. Jag har förfrusit drabant-osten Anna, från Riksost du. Annars blir den smullig när den tinar du."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ballongskallen
Man vill väl ha ett chassi som man själv tycker är snyggt.. Känns ju inte speciellt roligt att plöja ner båda pengar och tid för att modda ett chassi för att någon annan ska tycka om

/ Jonas

helt rätt!

även om det är kul när andra också gillar det

Permalänk
Hedersmedlem

§3.1 Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om.

*topic ändrad*

Permalänk
Medlem

nu menade jag inte riktigt vad jag skrev, vad jag menade var att det kan man man ju göra på vilket chassi som helst, inga direkt ovanliga modifikationer... Varför man måste köpa ett annat chassi för att göra det förstår jag inte... eller om man nu inte har något chassi, varfrö man inte bara köper det mantycker är snyggast, dessa moddar kan man ju göra på vilket som...

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Avstängd

Jag funderar på att köpa durkaluminium och bygga burken i:D Kappa upp stora vent hål under knappen ifram och blå neon ut ur vent hålen:D Skulle vara klockrent:D

Visa signatur

--Darkman--

Permalänk
Medlem

Addtronics 7896A, väldigt moddningsvänligt anser jag. Snyggt dessutom!

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk

Har satt ett navigations ljus från en sönderpepprad Helikopter på min dator....... slå det om ni kan..... från styrbord sida.... kan ni gissa vilken färg det är då.....

Visa signatur

Dator: Intel Pentium 4 3.0Ghz. ABIT IS7-E. 512 mb DDR RAM. DVD. CD-RW. Radeon 9800 pro 128mb tv-out. Cheeftech fulltower med Lite moddar....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bertilbatong
Har satt ett navigations ljus från en sönderpepprad Helikopter på min dator....... slå det om ni kan..... från styrbord sida.... kan ni gissa vilken färg det är då.....

Grön?

oT: Jag tycker att man kan modda vilket chassi som helst, ta det man tycker är enklast eller mest komplicerad och gör om den till motsatsen.

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

Röd ?

OT: ett snyggt chassi att modda är ju Lian-Li, som från början är stilrena och "enkla".

Visa signatur

Abit IC7-MAX3 : Intel P4-C 3,0 @ 3,7: Corsair TWINX1024 3200LL @ 2-2-6-2 : Powercolor 9800 pro @ 445 / 400 : 2x Maxtor sata 120GB : WD raptor 36GB : Lian-Li PC65 : Antec True Power 380W

Permalänk
Medlem

Valfritt q-tec chassi! Ett perfekt renoveringsobjekt.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av graffe-mannen
Valfritt q-tec chassi! Ett perfekt renoveringsobjekt.

Jag vet det är offtopic men graffe_mannen varför har du ett moderkort som avatar och inte ett grafikkort.

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Hedersmedlem

Addtronics 6890,6896,7890,7896 är bra att börja med. Snygga från början och med väldigt bra moddmöjligheter

Aopen HX/HQ08 är en gammal klassiker som många har moddat.

Chieftecs chassin duger också ganska bra även om det år svårt att göra nåt med fronten om man inte byter ut den eller nöjer sig med lite ljus.

Lian-Li. Dyrt men snyggt.

Se upp för raidmax och liknande budgetmärken eftersom de flesta av de lådorna bygger på en rätt dålig konstruktion.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morgoth
Jag vet det är offtopic men graffe_mannen varför har du ett moderkort som avatar och inte ett grafikkort.

Rackarns, jag som trodde att det var ett grafikkort... ;):D

Edit: Nöjd?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Addtronics är redan nämnt, jag rekommenderar dem, även fast mitt moddade addtronics vart väldigt fult, lysen är inte allt :/

annars har du ju en klassiker - en alldeles egen plexiburk ^_^

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

Ett bra chassi att modda är ju annars
Chieftec Dragon fulltower ?

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk

cerpa.

som de sa, de är svårt att modda fronten utan större ingrepp, vilket kan vara svårt för den i lägenhet om han/hon skall skapa en ny front och då finns sällan utrymmena i en lägenhet.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/