Permalänk
Proffsmoddare

-=Update=-

Så jag då har man spenderat ännu en natt vid köksbordet. Nu är alla fläktar och diskar inkopplade, Lcdn sitter på plats och funkar fint. Allt som återstår nu är en del yttre kosmetika på både sidor och front, dock inte mer än max 5 timmars jobb. Jag är alldeles för trött just nu för att gå in mer ingående på vad jag gjort inatt så jag ger er lite bilder istället, även jag måste ju sova ibland

Såhär ser lådan ut just nu! plexibiten som håller reset och powerknappen sitter lite snett, detta beror på att det bara är provisoriskt så det behöver ni inte påpeka

Och lite efterlängtade nightshots. Dock har ena ccd röret fått fnatt och vägrar lysa som det ska, men nytt är beställt.

Så det var allt jag hadde för denna gången mer bilder kommer snart.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Å satan i gatan vad vackert...
Man blir ju riktigt inseminer... bah, impregner... bah, imponerad heter det ju

Visa signatur

Alla som tror på psykokenesi. Lyft min högerarm!

Permalänk
Medlem

Nej nej nej. Inte 2 olika färger, och inte dom dära rören fram.... Snälla!

Permalänk
Medlem

snyggt, men var inte rören där fram lite.. overkill?

Permalänk

[besserwisser]Det heter faktiskt ccfl-rör! [/besserwisser]
Mycket imponerande bygge, ser fram emot nästa update

Visa signatur

Dator #1: P3 @ 933Mhz, 640mb SD @ 133Mhz, GeForce4 MX440
Dator #2: P4 @ 3.2Ghz, 1024mb DDR @ 400Mhz, Radeon 9800pro 128mb
Hemsida: http://doomdevil.no-ip.com | "må förnuftet vara vår ledsagare och viljan vår styrka"

Permalänk
Proffsmoddare

Rören är nu skrotade, jag har suttit och kollat på lådan ett tag nu och dom passar helt enkelt inte in. Jag håller nu på med att fixa till fronten lite så att den passar bättre ihop med resten av lådan. Vissa saker är svåra att föreställa sig förren man ser dom IRL. Testar nu hur det ser ut om man har rören på insidan istället, dock ej i fronten. Bilder kommer senare.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Rören är nu skrotade, jag har suttit och kollat på lådan ett tag nu och dom passar helt enkelt inte in. Jag håller nu på med att fixa till fronten lite så att den passar bättre ihop med resten av lådan. Vissa saker är svåra att föreställa sig förren man ser dom IRL. Testar nu hur det ser ut om man har rören på insidan istället, dock ej i fronten. Bilder kommer senare.

Duktig varg, det var riktigt fult med rören... Och håll dig till en färg. Men annars är det helt jävla underbart

Permalänk
Avstängd

Jag gillar det starkt!

Permalänk

Väldigt fint bygge. Men personligen fastnade jag inte så värst för det. Blev aldeles för mycket med alla sladdar och komponenter i det.

Visa signatur

Set My Path

Permalänk

snygga graveringar som sagt.. men kan man inte få lite bättre ordning på sladdarna i lådan.. en utav bilderna såg d faktiskt väldigt stökigt ut...

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SoldierBoy
snygga graveringar som sagt.. men kan man inte få lite bättre ordning på sladdarna i lådan.. en utav bilderna såg d faktiskt väldigt stökigt ut...

Saken är den att jag har slitit som ett djur för att minska sladdhärvan, men det går bara till en viss gräns. Har man 7hd 4ccd 7chassifläktar 2 fläktkontroller och en lcd så blir det mycke sladdar det kommer man aldrig ifrån. Dessutom vill jag påminna alla om att bygget INTE är klart än bilderna visar inte det färdiga utseendet utan är bara en första smygtitt.

Angående färgen så ska det inte va rött i fronten, att det är rött beror på att jag körde alla fläktar på fullt ös när bilderna togs i normala fall är det mysigt blått

Visa signatur

Permalänk

ok men man kanske skulle kunna bunta ihop vissa sladdar osv.. lr göra strömföringen till hårdiskarna så att
||
||=molex
||
||=molex
||
||=molex

osv.. typ

[edit] såg att d inte va runt diskarna som d va så stökigt d va runt elboxen lr va d va....

[edit nr2] stavar värre än vanligt:p

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||

Permalänk
Proffsmoddare

Jag kan ju säga redan nu att någon ändring av strömdragningen till hd blr det INTE slangarna till diskarna är en av de saker jag är mest nöjd med så det är helt uteslutet. Jag ska dock gå igenom kablarna och fixa bort den värsta härvan. Inatt ska jag dra ur varenda kabel och hitta den optimala dragningen för allt. Men tack vare att jag har så många enheter så kommer det att bli trångt, dock bättre än nu.

Visa signatur

Permalänk

OOOO LOOOOORD FUCK ME!!!
så jävla snyggt det är!!

kollat igenom alla sidorna nästan så man vill lägga 11k minst för att köpa burken

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem

Denna tråd har snart mer visningar än den klistrade tråden som har mest visningar om ni fattar vad jag menar...kallar det respekt !!

btw riktigt grymt jobbat...önskar man vore lika bra på att rita och härja som wolverine

Visa signatur

|< #1 Fisken i valnötslådan kände lusten att suga tomater på arbetet >|
|< #2 Bögens lutfisk suger torrt i skafferiet >|

Permalänk
Medlem

men har du två fläktar på samma ställe så behöver du ju inte dra två slangar med kablar i.

Permalänk
Medlem

hmm...väldigt najs. Kul och se en skenebo här virustommy.
Den som får inlägg nr 1000 här vinner

Permalänk
Citat:

Jag kan ju säga redan nu att någon ändring av strömdragningen till hd blr det INTE slangarna till diskarna är en av de saker jag är mest nöjd med så det är helt uteslutet. Jag ska dock gå igenom kablarna och fixa bort den värsta härvan. Inatt ska jag dra ur varenda kabel och hitta den optimala dragningen för allt. Men tack vare att jag har så många enheter så kommer det att bli trångt, dock bättre än nu.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=22090...

kanske nått för dig?

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
men har du två fläktar på samma ställe så behöver du ju inte dra två slangar med kablar i.

Jo jag måste dra 2 slangar eftersom dom är för tunna för 6 kablar. Dessutom är det meningen att det ska va många slangar Jag sitter just nu och jobbar med den nya fronten hehehe de blir update snart

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jo jag måste dra 2 slangar eftersom dom är för tunna för 6 kablar. Dessutom är det meningen att det ska va många slangar Jag sitter just nu och jobbar med den nya fronten hehehe de blir update snart

du behöver ju inte dra fler kablar för d.. bara paralellkoppla (stavning?) men du ville ha många slangar så dissa mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

UPDATE!
nice work hitills

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SoldierBoy
du behöver ju inte dra fler kablar för d.. bara paralellkoppla (stavning?) men du ville ha många slangar så dissa mig

Det är ju separata drivkablar till fläktarna från kontrollern. Går av naturliga skäl inte att parallellkoppla. Känn dig dissad igen.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Proffsmoddare

Sitter just och väntar på att sista lagret färg ska torka på den nya fronten. Nattugglor kommer att få se nya bilder om ett par timmar

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Det är ju separata drivkablar till fläktarna från kontrollern. Går av naturliga skäl inte att parallellkoppla. Känn dig dissad igen.

[dissad]lol oke ska inte äns försöka o komma med mer smarta idér hehe[/dissad]

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

--==Update igen==--

Sådär ja nu har jag designat om fronten på burken så att den passar lite bättre med övriga lådan. Och resultatet följer här.

Det första som behövdes var en liten bit plexi

Sen var det bara att rita lite på plexit och blåsa på med dremeln (dammigt blir det)

Efter nästan 7 timmars oavbrutet slipande blev detta vad jag åstkom inte helt klar på bilden men nästan.

Sedan efter lite finputs färg och pillande satt den äntligen på plats Jag är otroligt nöjd med den nya looken.

Och så lite nightshots Kvaliten blir betydligt sämre då min kamera har lite problem att ta bra nattfoto men man får en aning om hur det ser ut iallafall

Sådär ja det var allt för denna gången men jag kommer tillbaka med fler updates så fort jag kan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Läckert värre. Brukar inte gilla plexi och ccfl/dioder annars men här blev det bara snyggt!

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk

Nice på sidan där

Permalänk
Medlem

Nattuggla anmäler sig. Enormt bygge! Tycker du ska ha ett gäng med creds för att du motvilligt men artigt svarar så fint på allas frågor, en vandrande ödmjuk pinne. Nästan så man skulle be dig att sluta svara på frågor så bygget blir klart! Detta blir utan tvekan en milstolpe, kul att det finns människor med sån kreativitet och fantasi på den här planeten

Visa signatur

8x papst 120mm

Permalänk
Proffsmoddare

Nu har jag även lagt upp burken i galleriet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Allt klappat o klar eller?

Visa signatur

8x papst 120mm