Strul i CS med rökbomb

Permalänk

Strul i CS med rökbomb

Jag spelar cs1.5 och börjar bli lite små sur varje gång jag befinner mig i röken från rökbomben..
det som händer är att musen svarar jättedåligt. Blir en sorts fördröjning, en konstig fördröjning.
Inte som hack i spel eller lagg utan bara sen respons.
Har provat att ha musen i både usb och ps/2 porten, hjälpte inte.
Nån som vet??

Visa signatur

CM Storm Sniper | Phenom 2 x4 965 | M3A32-MVP DELUXE | 4Gb | 5870 | 1160Gb | Chieftec 600W| Win7 64

CM Storm Sniper, i7 2500k, Fatal1ty P67, 2x4GB, 5870, ssd 80gb + 1tb, 24" benQ

Permalänk
Avstängd

det skall vara så. kasst spel helt enkelt. ärligt talat så ska det vara så med original inställningar.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk

det var inte vad jag ville höra..

är denna major-bug fixad i 1.6?

Visa signatur

CM Storm Sniper | Phenom 2 x4 965 | M3A32-MVP DELUXE | 4Gb | 5870 | 1160Gb | Chieftec 600W| Win7 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
det skall vara så. kasst spel helt enkelt. ärligt talat så ska det vara så med original inställningar.

Snackar massa gojja, vadå det skall vara så? Det är inte så för mig, du skall inte utala dig om saker du överhuvudtaget inte vet något om.

Edit: Man skall inte vara otrevlig!

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd

öhmm.. så det är därför det har varit så på mina 3 senaste datorer. och det har med att göra att den från början var meningen att lagga ner folk.. detta skulle dock vara borta i 1.5..
i 1.3 var det precis så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, testade just bara för att bevisa motsatse, kastade 7 rök i samma rum (cs1.5) gick omrking med en FPS mellan 70-99 i 1600*1200 ingen fördröjning alls när jag sköt eller när jag rörde vid musen. Måste vara nått fel på din mus grabben.

Tror att boffens problem ligger i att hans gfx ger för lite kraft bland all rök.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd

isåfall har han och jag samma problem dock har jag haft 3 olika datorer med 3 olika gfx.. några utav mina kompisar känner oxå fördröjningen.. sorry om jag har fel.. men min uppfattning är så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

OK, vi får väll se vad andra säger, jag har det inte så,...

(och jag vet att det inte är nått som "skall" vara i CS
Min erfarenhet väger in ganska mycket eftersom jag har spelat cs sedan beta 0.1, det är många cs versioner och grafikkort, cpuer och sådant senare, har aldrig lidit av det.)

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

Jag har haft det problemet med sämre grafikkort som tnt2, voodoo3 2k(Ganska uppenbart). Men med bättre har det funkat hur fint som helst (voodoo5 5500, Ti4200). Har dock inte testat med mitt 9800Pro, men det är inget jag behöver bevisa precis.
Vet dock inte om det är någon större skillnad i 1.5 än äldre versioner då det var ett tag sedan jag lirade.

Annars så kan du ju alltid ändra lite inställningar för röken som finns i spel-menyn, om jag kommer ihåg rätt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jag har haft det problemet med sämre grafikkort som tnt2, voodoo3 2k(Ganska uppenbart). Men med bättre har det funkat hur fint som helst (voodoo5 5500, Ti4200). Har dock inte testat med mitt 9800Pro, men det är inget jag behöver bevisa precis.
Vet dock inte om det är någon större skillnad i 1.5 än äldre versioner då det var ett tag sedan jag lirade.

Annars så kan du ju alltid ändra lite inställningar för röken som finns i spel-menyn, om jag kommer ihåg rätt.

Tack! Tänkte köpa nytt kort inom 2-3mån ändå.
Har jag röken på medium quality(fyrkantiga små moln..) då flyter det på jättebra, men så ser man också rätt lite..

Creative Geforce2 GTS räknas till dem sämre korten..?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Idag klart... fast då när det var nytt, då jäklar

och jag sa ju att det inte skall vara så i spelet Underbarnet, och att det berodde troligt på hans grafikkort... men men.. Nej nu skall jag se på MacGyver och sedan sova lates grabbs!

MB, jag fattar fortfarnade inte vem det där är på din avatar, du vägrar ju mig sanningen

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot

och jag sa ju att det inte skall vara så i spelet Underbarnet, och att det berodde troligt på hans grafikkort... men men.. Nej nu skall jag se på MacGyver och sedan sova lates grabbs!

MB, jag fattar fortfarnade inte vem det där är på din avatar, du vägrar ju mig sanningen

OffT: Johnny Bravo ffs! Kåtaste tecknade karaktären någonsin. Går på cartoon network har jag för mig.

OnT: har aldrig märkt av det, inte heller nån av mina kompisar så jag råder dig att ta en titt i matkassan och köpa nytt grafikkort...finns billiga nu.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boFFen

Tack! Tänkte köpa nytt kort inom 2-3mån ändå.
Har jag röken på medium quality(fyrkantiga små moln..) då flyter det på jättebra, men så ser man också rätt lite..

Creative Geforce2 GTS räknas till dem sämre korten..?

Jag har ingen större koll på dom äldre Nvidia korten, men går inte GF2 bra i HL/CS? Kanske var GF3. Men jag rekomenderar iaf ett nytt grafikkort om du nu kör på GF2. Inte bara för just CS då. Med nytt grafikkort så kommer du märka att det finns så mycket annat kul att spela än just CS som ditt GF2 kanske inte orkar med:p

Citat:

Jag citerar Bullens utmärkta svar på din fråga

"Johnny Bravo ffs! Kåtaste tecknade karaktären någonsin."

Det går på Cartoon Network ja. Han är grymmast av alla:D Har du verkligen aldrig sett han? Macgyver är minst lika barnsligt så skyll inte på att du inte kollar på sådant trams:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Självklart får det bli ett nytt grafikkort och det blir enbart för cs lirning

Provade på syskonens dator (PIII 500MHz, 272 sdram, radeon 9200SE)
det är lika snygg grafik som hos mig men röken orsakar inte nån fördröjning överhuvudtaget.

Alltså verkar det kortet bättre/starkare än mitt
Jag hade för mig att radeon9200SE var ett budget kort?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är ett budgetkort och skit det med BoFFen, skaffa inte ett sådant, fast det är nyare och kan flytta mera data än vad ditt kan så det funkar nog bättr i situationer som det där med röken. Alltså, vissa säger att GF2 kort presterar bättre i CS än vad nyare kort gör, det är ju skitsnack, skall du ha ultimat CS prestanda skall du ha ett nytt nvidia kort, fast det kan tänkas lite overkill om du inte spelar annat, se om du kan få tag på ett Ti4400 eller så, hade ett sådant innan, cs gick lika bra då som med det jag har nu.

MB: Alla har vi våra svagheter

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Jag orkade inte läsa igenom allt, fast du kör direct3d.
Då blir det så, oavsett hur bra dator man har!
Ändra till OpenGL så fixar det sig.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Det är väll ingen som kör D3d i HL, det borde ju alla veta att det suger?

Men ok, bara för att jag är så snäll, så testade jag även i D3d, samma rum, 7 rök, ingen fördröjning, samma fps som med ogl, dvs, du hade fel Maskaren :), dock så skummade ljudet sig Men men, man skall inte ha D3d i HL som sagt.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är väll ingen som kör D3d i HL, det borde ju alla veta att det suger?

Men ok, bara för att jag är så snäll, så testade jag även i D3d, samma rum, 7 rök, ingen fördröjning, samma fps som med ogl, dvs, du hade fel Maskaren :), dock så skummade ljudet sig Men men, man skall inte ha D3d i HL som sagt.

Antar att du har en elajtsuperh4x0rdator som inte bryr sig om smoke.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Avstängd

Finns en patch mot skiten.. heter "No Smoke" men av någon anledning så räknas den som fusk

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren

Din dator är inte mycket sämmre...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
isåfall har han och jag samma problem dock har jag haft 3 olika datorer med 3 olika gfx.. några utav mina kompisar känner oxå fördröjningen.. sorry om jag har fel.. men min uppfattning är så.

Du kan väl helt enkelt inte ställa in rätt. Jag har inga fördröjningar på min mus. Däremot har jag låga FPS där inne. Men inga fördröjningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag orkade inte läsa igenom allt, fast du kör direct3d.
Då blir det så, oavsett hur bra dator man har!
Ändra till OpenGL så fixar det sig.

detta brukar vara boven i dramat

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | RTX 4090 TUF | 64GB 6000CL30 | ASRock X870E Nova
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem
Citat:

Har inte heller haft någon fördröjning med röken eller nått sånt, och jag har haft tre datorer dessa bara med geforce 3 och 4.

Visa signatur

AMD - Probably the greatest Cpu in the world

Permalänk
Medlem

Testa att ändra på kvaliteten av röken under customize/advanced

Permalänk

OffT: Grym avatar du har Hipshot.

Permalänk
Medlem

Hade det så förr, vet inte när eller hur det blev bätre. Formaterade nog bara om.

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk

Trodde inte gf2 kunde köras i opengl ??
om så är fallet är jag en idiot som trott nåt annat.. usch fan

Edit: Tråden kan tas bort av nån vänlig moderator när som helst.
opengl funkar visst det, mycket snyggare och det hackar inte det minsta bland röken(high quality)
Tack alla

Visa signatur