"Krigsspel" till barn

Permalänk

"Krigsspel" till barn

Min bror har lust att spela något "krigsspel" som han säger. Problemet är att han är 8 år, och jag har inte lust att slänga inn något väldigt våldligt spel om ni förstår.

Datorn han använder är en Duron på 850 mhz, och ett GF2 MX kort, så lite äldre spel alltså.

Några tips på "krigsspel" med inte för mycket blod?

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

half-life? i singelplayer e det inte särskilt blodigt och jag tror tom att man kan stänga av blod..

Permalänk
Medlem

Nerf arena?

Permalänk
Medlem

Worms?

Visa signatur

Tekki ni yotte tenka seyo
Mazu jiko wo shire, shikoshite tao wo shire
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Mycket förslag här.. Half-life kanske.. Hmmm, inte så dumt.
Worms spelar han redan.

Vad är nerf arena???

Det tog 3 min, så hadde man 3 svar.. Hehe, hinner ju nästan inte uppdatera före det har kommit svar

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Vad är nerf arena???

Typ unreal tournament fast väldigt färgsprakande och med vapen som skjuter skumgummi pilar och dyligt.

Permalänk
Medlem

swine

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk

Doom:p Det känns inte så blodigt idag. Annars är väl som sagt Half-Life helt okej för hans dator.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

red alert?

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Avstängd

starcraft?

Visa signatur

Det krävs en bra musiker för att spela metal.. för att spela hiphop krävs bara en dålig uppväxt....
p4 2ghz 640mb sd 9800pro
http:// <- tryck där!

Permalänk

Diablo 2 lod

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag är lite moralkärring, men jag tycker inte att en 8-åring ska spela FPS. Absolut inte!

Visa signatur

Abe:
I used to be with it, but then they changed what "it" was. Now, what I'm with isn't it, and what's "it" seems weird and scary to me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoFFa
Nu kanske jag är lite moralkärring, men jag tycker inte att en 8-åring ska spela FPS. Absolut inte!

Min bror har spelat UT/UT2k3/UT2k4 sen han var 4. Också en massa andra spel som klassas som våldsamma, t.ex. GTA-serien. I min mening är det inte spelen som skapar fara, det är bristen på information.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

nerf arena e skitkul iaf.

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem

Halo. Min kusin lirar det och BF1943 när han kommer till mig :D. Han är 8år.

Half-Life har faktiskt 15+ rekomendation

Permalänk
Medlem

quake är kul och väldigt simpelt, när jag var liten spelade jag med bara t-bordet och det funka.

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem

om din bror är 8, borde han vara som ajg var när jag var 8, ta mycket intryck av allting.. .blev skrajj som fan för att gå i ventilationen i duke nukem 3d, för de gröna slemmklumparna där.. .skulel typ rekkomendera din brorsa att köra strategi, typ Total annihilation, red alert, red alert 2, osv...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

de e lika bra att avtrubba dom när dom är små köp postal 2 åt han

Permalänk

Jazz jackrabbit

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk
Medlem

såna små barn ska inte spela våldsamma spel alls!

8 bast då ska man ju kolla på björnes magasin å va nöjd me det om han måste spela skaffa ett super nintendo med supermario till.

Lagom spel om du frågar mig.

Visa signatur

|| i7-6700K @ 4.0 GHz ~~ 16gb RAM ~~ GTX 970 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RVR
såna små barn ska inte spela våldsamma spel alls!

8 bast då ska man ju kolla på björnes magasin å va nöjd me det om han måste spela skaffa ett super nintendo med supermario till.

Lagom spel om du frågar mig.

Permalänk
Medlem

Sudden strike 1 + forever expansionen är sjukt kul.
Köp för fan inte 2'an, den är rena skiten.

Tankar och gubbar mm från andra världskriget.
+ att vi blir fler i världen som spelar det, verkar inte vara så många som gör det, trots att det är ett jävligt bra spel. Grymt underskattat av folk
Strategispel, spelas på samma sätt som Starcraft, fast du bygger inget själv. Du får s:k ''reinforcements''

Permalänk
Medlem

worms3d?

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem

Klart grabben ska ha något blodigt, Solider of furtune I & II

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Close Combat-serien? Bra spel, inget blod. Realism. Passa på att ge grabben en inblick i andra världskriget, skaffa fram några böcker om stridsvagnar och vapen, så kommer han garanterat vara vapenfetischist redan i yngre tonåren.

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheFunnyMan
Nerf arena?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Close Combat kan kanske vara lite svårt? Har för mig om att jag fattade ganska lite av det iallfall

Men Nerf Arena Blast kan vara kul. Det är som sagt en Q3 mod där man skjuter med så kallade Nerf guns, som även finns IRL. Färglatt och absolut inget blod. Han tar lika mycket skada av det som en omgång Laserdoom (troligen mindre då han inte kan ramla och slå sig fördärvad )

Southpark är ganska kul också.

Ingen av dom är "krigsspel" dock så han kanske blir lite tyken i början Men spelen är jätteroliga så han mjuknar nog efter ett tag.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Halo. Min kusin lirar det och BF1943 när han kommer till mig :D. Han är 8år.

Half-Life har faktiskt 15+ rekomendation

Är BF1943 roligt ?

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

Mulle Meck, kanske inte så mycket krig iof. Om jag hade en 8-åring så skulle inte jag villja att han spelade några direkt våldsamma spel. Nått strategi möjligtvis.
Annars finns ju diverse Tycoonspel, konstruktivt och bra.

Permalänk

Jag tycker inte att du ska ge honom några våldsamma spel.
Någon nämnde Half-Life, det är en fantastiskt dålig idé med tanke på hur otroligt rädd han kommer att bli när han spelar det.
FPS överhuvudtaget är nog inte bra för så unga barn.

Jag tror konsoler är bäst för att underhålla barn faktiskt, där finns ju de flesta barnspelen.