Okej grabbar o flickor, ikväll smäller det !!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
kan du inget om datorer eller ??? Abit NF7 är en bra moderkort... du kanske inte vet ens vad processor är

Hörredu snoken, du behöver inte vara dryg. Nånstans måste man ju börja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joxer
vad e en Abit NF7... en proccesor,ett grafikort eller?????

Moderkaka..

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bylund2
Moderkaka..

Jag kan garnantera dig att det inte är en moderkaka.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

vad är det för överklockare nu för tiden ??? som inte vet vad moderkort och annat joxs är sverige vart är vi på väg ?

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joxer
vad e en Abit NF7... en proccesor,ett grafikort eller?????

Ett moderkort

Lycka till föresten

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Citat:

vad är det för överklockare nu för tiden ??? som inte vet vad moderkort och annat joxs är sverige vart är vi på väg ?

Tala om "I-lands problem"

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk

hmm, när får vi resultat?

Permalänk
Medlem

Jonas_1124:

Ja faktist hjälpte kondigmodden mig att kunna köra lite högre Vcore än innan. Innan modden kunde jag bara köra 1.875 vcore, nu kör jag 1.93v helt stabilt (datorn la av innan vid 1.9 vcore) Detta gav mig 2500 mhz vilket är hyffsat iaf. Tyvär gav nog inte de övriga moddarna så mycket, skyller nog på att minnerna nåt sin gräns. Kunde köra 225 fsb innan helt stabil med 11-3-3 cas 2 nu tuffar jag på i 227 helt stabilt. 228 gick inte alls, men ska testa lite senare om jag kan ta 228 då minnerna med 3.2 volt borde blivit lite inbrända iaf. Kör NB'n på 1.96 volt cirka o med Zalman flänsen blir den ganska varm men inge orroande temperaturer iaf.

Norbius:

Kommer, det kommer Måste bara hitta nått ställe o ladda upp bilder på.

Gyro Gearloose:

Lödde på vanliga elektrolyt kondensatorer köpta på elfa för cirka 10 spänn st 10v 5600uF. Nr 67-180-50, lödde på dom under. Lät orginal kondingarna sitta kvar. Hade kanske gett bättre resultat om man helt sonika hade bytt ut de bara men men lätt o vara efterklok. Vad det gäller överklockbarheten så blev den ju inte sämre så jag anser att det var ett lyckat moddande iaf.

Sledgehammer:

Ah surt gav det absolut inget ? Synd isåfall. Lappa SB'n känns väl lite onödigt kanske men en lappning av NB'n hade ju varit ett alternativ om det inte vore fär att man är lat och jag vågade inte riskera ett dött mobo igen :):) Ska snart ju skaffa 64 processor o man vill ju ha en fungerade dator tills den dagen kommer.

aac_ripper:

Så du har letat dig hit jaja ska fixa videon snart:)

pytonOrm:

Hee precis men vi har alla varit nybörjare nån gång.

Billder kommer så fort jag har hittat ett lämligt ställe o ladda up de på.

Permalänk

når du inte högre fsb om du kör med en lägre multip?

Permalänk
Medlem

Jonas_1124:

Nej, har komit fram att det är minnerna som är ganska maxade. Med 2.1 vcore gör processorn 2.6 ghz lungt....

Permalänk
Inaktiv

seifer: ursäkta jag drar upp en gammal tråd, men jag skulle bara fråga vad för potentiometer du använde till vdimm modden? har du isf artikelnummer på elfa eller dylikt? ska nog vdimm modda själv.

Permalänk
Medlem

Ett tips är att modda din +3.3 rail om du inte har gjort det redan..om +3.3v ligger på 3.3v nu så är det nära smärt gränsen för vdimm moddet..du bör helst köra din +3.3v på 3.5v.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking
Ett tips är att modda din +3.3 rail om du inte har gjort det redan..om +3.3v ligger på 3.3v nu så är det nära smärt gränsen för vdimm moddet..du bör helst köra din +3.3v på 3.5v.

Min vdimm ligger konstant på 3.42v så det bör räcka tycker jag, men vad ska man ha för potentiometer för detta?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
Min vdimm ligger konstant på 3.42v så det bör räcka tycker jag, men vad ska man ha för potentiometer för detta?

Läs här?:

http://www.motherboardfaqs.com/article.php?14.255

- "What you will need, A 1k ohm variable resistor, or any other resistor capable of doing between 0 and 1k ohms. I'd recommend getting a 1k trimmer..."

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Läs här?:

http://www.motherboardfaqs.com/article.php?14.255

- "What you will need, A 1k ohm variable resistor, or any other resistor capable of doing between 0 and 1k ohms. I'd recommend getting a 1k trimmer..."

Jo, jag såg det dära. det skall altså vara en 1k ohm trimpott..
på elfas sida står ju dock inte hur långt pottarna går att dra ner. jag har inte så stor koll på komponenter (trots att jag gått elektronik) skulle vara bra om nån kunde hjälpa mig med vad för någon man ska ta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking

Har läst att folk har gjort denna mod men hur gör man denna är det på moderkortet eller är det på nät delen som man gör den på?

lexus.

Permalänk
Medlem
Citat:

oerhört trist attityd. du vet väl att ingen i en aktiv tråd som denna bryr sig om sådana här inlägg? du tycker personligen att det är ett smart, överlägset inlägg, men faktum är att diskussionen kvarstår och det du skriver spelar väldigt liten roll.

Visa signatur

Intel P4 3.0C, Intel D875PBZ, Zalman CNPS7000B-AlCu, 2x512MB Kingston ValueRAM DDR400, Matrox Millennium G550, M-Audio Revolution 7.1, Seagate 7200.7 SATA 200GB, BenQ DW1640 DVD±RW, Antec Sonata, Samsung SyncMaster 193P

Permalänk
Medlem

En liten fråga bara
Hur mycket skillnad i prestanda tror ni att det är mellen ett NF7-2 Rev2
och ett vanligt NF7 som jag tänker att skaffa. Jag väljer mellan ett NF7 och ett Gigabyte GA 7N400-L.

Förlåt för att jag snor tråden Siefer.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk

...

NF7-2?

menar du NF7-S?

Permalänk
Medlem

fint jobb

Permalänk
Medlem

vaff öska man öka sin vcore

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem

Re: ...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magisk Hund
NF7-2?

menar du NF7-S?

Precis Skrev lite fel.
Skilnade mellan ett -S och det vanliga är ju att -S har s-ata och soundstorm kortet, men är det en märkbar skillnad i prestanda oxå???

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tiasen
oerhört trist attityd. du vet väl att ingen i en aktiv tråd som denna bryr sig om sådana här inlägg? du tycker personligen att det är ett smart, överlägset inlägg, men faktum är att diskussionen kvarstår och det du skriver spelar väldigt liten roll.

Oj.. Här snackar vi psykologi

Permalänk
Medlem

mm skulle tro d ja med

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murcho
mm skulle tro d ja med

Skulle tro det jag med.

skriv DET och inte d.. JAG och inte ja.. det är störande..

Permalänk
Medlem

för att????

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Luktar Lunarstorm.se

Permalänk
Medlem

Ha ha ha nej tack hatar fjortisar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då kan du ju sluta skriva som dom gör...

Permalänk
Medlem

går fortare att skriva ja och d har blive en vana

Visa signatur