Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Val av mobil... T630 / Z600 ?!

Tjaa, tänkte köpa mig en mobil... max 3000:-
Så en T630 eller Z600 får det eventuellt bli...
Ni som har erfarenheter av dessa kan gärna skriva både
positiva samt negativa ord så man vet...
Har själv upptäkt att t630 ska vara ungefär lika bra som z600, men z600 är tyngre, större samt lite mindre display än t630.

Så ge förslag. Drar upp en poll också, för det e så kul.

Permalänk
Medlem

Z600 helt klart. Tycker bättre om displayen som jag personligen tycker syns bättre i solen. T630 i sverige verkar sakna "my Freinds", displayen är mindre, Batteriet håller inte lika länge.

Sen tycker jag personligen att Z600 ser bättre ut, och flipptelefoner är något speciellt. Men det är mest en smakfråga.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Tycker du ska välja den som du tycker är bäst till utseendet sätt. Själv har jag en z600, den kan vara lite klumpig ibland hade föredragit att den hade varit smalare på bredden. Annars är det en kanontelefon.

Visa signatur

10^-9

Permalänk
Medlem

Tjaa, det är bara det att jag inte veeeet, åååh... jobbigt.
Men klart att det är lättare att repa display på t630 än z600, men att
t630 både är mindre och lättare gör ju saken ännu bättre. :/
Så därför skulle jag vilja ha så många för och nackdelar, även av de som har en T630.

Vad e "My Friends" ?

Permalänk
Medlem

T630 är en bra telefon, men kameran är i praktiken värdelös. Den har inte radio eller MP3 som t.ex. Nokia 6230. Kalendern är mycket bra, och den är helt OK som mobil betraktad.

Varför repar man skärmen tror du? Man stoppar den väl i fickan, mjukt och skönt tyg borde ju inte repa så mycket. Klart, om du lägger den i en väska så är ju risken större.

Z600 är väl typ samma telefon som T630. Större skärm, men större mobil också.

My Friends funkar inte hos de svenska operatörerna. Det är en form av chatfunktion som ICQ eller nåt sånt har jag förstått. Skit samma, kommer säkert aldrig att funka här.

Permalänk
Medlem

Köp Nokia 6230 istället.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Z600 helt klart. Tycker bättre om displayen som jag personligen tycker syns bättre i solen. T630 i sverige verkar sakna "my Freinds", displayen är mindre, Batteriet håller inte lika länge.

Sen tycker jag personligen att Z600 ser bättre ut, och flipptelefoner är något speciellt. Men det är mest en smakfråga.

Display på T630 = TFT
Display på z600 = TFD

Stort sett samma display, om man nu ser någon skillnad så borde det vara till TFT´s fördel.

T630 har "my Friends", men som det precis har skrivits så finns det ingen operatör som stödjer det än.

Batteritiden är lika på T630 och z600, kika på http://www.sonyericsson.com/se och jämför.

Så det är i stort sett samma lur i två olika format, vilken du tycker är snyggast är upp till dig (Soviac). Själv har jag precis fått min svarta T630 och kan bara säga att jag är helnöjd.

Lycka till med ditt köp.

Permalänk
Medlem

NiV3Rt den har ju pyttedisplay...

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Displayerna är väl likvärdiga, fysisk storlek må skilja, men upplösning är väl exakt samma och ljusstyrka nära nog.

Har själv en Z600, men skulle jag köpa en ny telefon idag blev det nog en T630 förutsatt den är svart.

Rent funktionsmässigt vidare är det väl exakt samma telefon sånär som på nån funktion som man aldrig kommer använda ändå.

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk
Medlem

Har haft en T630 och var kanonnöjd, nu är den hos tjejen som också är kanonnöjd. SJälv provar jag en Nokia 6230 just nu, har haft den i nåra dagar men kan säga såhär, sköna knappar, snygg, skön i handen, mp3-spelare och mp3-ringsignaler = skönt, radio och bra med minne (32MB)....negativt = fula ikoner om man har samma menysystem som Ericsson och "themes" är inget som finns till 6230:n och det som irriterar mig mest, Nokia har inte sms:s funktionen som visar vem sms:et kommer ifrån innan man öppnar den!
Annars en mycket bra lur som faktiskt är väldans lik T630 på dem flesta plan!
Batteriet verkar vara kanon, är på 3:e dan nu med vanligt ringande och batteriet är precis halvvägs!
Om jag skulle köpa en lur idag, så skulle jag köpa 6230:n, om jag köper en telefon om nån månad, då skulle jag köpa SE K700, den verkar riktigt bra!
Som tur är så har man lite fördelar när man jobbar på SonyEricsson så jag ligger 1:a på väntelistan

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Ingen som kan posta bilder som är fotade från en Z600 och T630 och ev. en 6230?`Skulle va toppen, för ja skulle ju vilja fota bra bilder också.
Tack iaf, för alla svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caveo
Display på T630 = TFT
Display på z600 = TFD

Stort sett samma display, om man nu ser någon skillnad så borde det vara till TFT´s fördel.

T630 har "my Friends", men som det precis har skrivits så finns det ingen operatör som stödjer det än.

Batteritiden är lika på T630 och z600, kika på http://www.sonyericsson.com/se och jämför.

Så det är i stort sett samma lur i två olika format, vilken du tycker är snyggast är upp till dig (Soviac). Själv har jag precis fått min svarta T630 och kan bara säga att jag är helnöjd.

Lycka till med ditt köp.

Även om det teoretiskt skall vara bättre display med tft än med Tfd, verkar det inte vara så. Åtminstånde i fallet mellan z600 och t630. Jämförde dem utomhus och Z600 var klart tydigare. Båda displayerna syns egentligen rätt så dåligt ute, men båda vart klart bättre än T610.
Rätt konstigt att de har 3 olika Displaytyper på 3 snarlika telefoner.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
Ingen som kan posta bilder som är fotade från en Z600 och T630 och ev. en 6230?`Skulle va toppen, för ja skulle ju vilja fota bra bilder också.
Tack iaf, för alla svar.

Om du ska fota mycket o kameran är viktig, så ska du nog välja en Samsung E700, vad jag förstått så har den klart bästa kamera av dessa......man måste komma ihåg att trots allt så är kameran kass i överlag på dessa telefoner!
Dom duger att ha i luren o skicka vidare men inget mer

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
NiV3Rt den har ju pyttedisplay...

Ända nackdelen. Annars har väl nokia fullt fungerande bluetooth och IR nu för tiden (man kan skicka mellan telefonerna), eller har jag fel?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
Tack iaf, för alla svar.

http://w1.250.telia.com/~u25014489/z600/

Där har du en del bilder tagna med kameran på Z600:an, det är ju inga höjdar bilder direkt.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

självklart T630 av de två, Z600:an är ju skitful.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Vote: annan, har haft en E700 sen i julas, här är lite bilder som är tagna med den:

(tagen på tvn)

tycker att E700an är jättebra, liten, smidig, snygg, bra funktioner...

Visa signatur

men ja!

Permalänk
Medlem

Hm, ingen som har en t630 som kan visa lite?
Funderar nu även på en SE K700, eller Nokia 6230 (tror ja den hette)

Permalänk
Medlem

Har inga bilder men kvaliten på T630's kamera går inte att jämföra med dessa ovanstående bilder! Samsungen är klart bäst!
Nokia's kamera är bättre än T630:ns......

Visa signatur

Permalänk

Annan: vänta på SE K700

Permalänk
Medlem

Kort recension av Nokia 6230:
+ mycket snabb i menyer, överhuvudtaget bra menyer
+ bra batteri (bättre än T630)
+ minnet och alla mp3:or man kan ha
+ kameran är bra, videokameran är riktigt kul att ha

- batterieluckan glappar lite grann (lite störande för en perfektionist)
- namnet står inte vid inkommande sms (innan man öppnar dem)

Kortfattat, en riktigt bra o skön lur.....med minusgrejerna kan man leva med!
Så vad du gör är helt upp till dig, T630:n är en kanonlur som saknar mp3, videokamera och utbytbara minnen, polaren har ett 128 MB minne i sin 6230 och det funkar utan att luren blir segare som rykten gjort gällande.
Samsung är också en bra lur vad jag förstått (har inte haft nån sån men har flera polare som har såna) men jag gillar inte vikbara lurar. Nokia 6230 SKULLE jag utan tvekan köpa idag om jag skulle köpa en ny telefon idag, om nån månad är det Nokia 6230 eller SE K700i.....båda blir nog stora succeer tror jag!

Tack för ordet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hm, tack!
Tror jag utesluter T630 samt Z600...
Tror jag kommer välja dina val Timppa, eftersom jag inte tänker byta mobil på så pass länge, ifall den inte går sönder efter garanti tidens slut.
Så jag tror det står mellan 6230 och SE K700, men vi får se vad k700 hamnar på för pris.

Tack för era inlägg iaf.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte du blir besviken oavsett vilken du tar.....tror att priset på K700:an blir ca 4000, kan inte säga exakt då vi inte ens på jobbet vet va den kommer att kosta men runt där!

Lycka till!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

T6130 har ju mycket snyggare design.