Nintendo gått i ide?

Permalänk
Medlem

Nintendo gått i ide?

Vart rätt nöjd med mitt köp av Gamecube efter att ha spelat Metroid Prime och Zelda. Finns några andra hyffsade spel som "F-Zero, SSX3 och Soul Caliber 2". Men allt som kommer ut nu verkar ju bara vara massa japanskt barn jidder "yogi-wogi mega slam 5". Jag köpte min konsol rätt sent så man kan ju fatta hur dom som köpte den tidigt känner sig, var är spelen?

Dom har ju så otroligt många titlar att göra uppföljare till från nes/snes. Så vad håller dom på med? Bara ett fåtal exempel:

Battle of Olympus
Castlevania
Ghost'n Goblins
Kid Icarus
Mega Man
Mike Tyson's Punch Out
North & South
Rygar
Shadowgate
Snake Rattle'n Roll
Track & Field
Trojan
Actraiser
Another World
Flashback
Final Fight
Mortal Kombat
Pilotwings
Rock'n Roll Racing
Street Fighter

Permalänk
Medlem

Där har du exakt varför jag väntar med att köpa konsollen...
Dom enda bra spelen (enligt min smak) är ju :
Metroid Prime
Zelda : The Wind Waker
Resident Evil

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Längtar tills Metroid Prime 2 släpps.... Aja, dom ska tydligen visa upp MP2 på E3-mässan.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Mettalgear solid 3, TonyHawk' proskater 4 + Underground, osv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SES
Mettalgear solid 3, TonyHawk' proskater 4 + Underground, osv...

Metal Gear Solid 3 kommer vara PS2 exklusivt.
Du kanske menar Metal Gear Solid: Twin snakes, som är en remake av Metal Gear Solid till ps1.

Permalänk

De försökte väl få ut så många titlar som möjligt så tidigt som möjligt för att vinna marknadsandelar från Xbox och Playstation 2. Nu är det en liten lucka bara. Om man tittar närmare på vad som kommer dyka upp på E3 så kan man skratta sig lycklig att man har ett Gamecube... de jag har direkt i huvudet är Windwalker 2 och Harvest moon.

Miyamoto håller väl på som vanligt med 5 spel samtidigt så jag tror det kommer några bra titlar snart

Permalänk
Medlem

Akta er för Baten Kaitos

Visa signatur

Make love, not religion.

Permalänk
Medlem

Shadowrun.

Görs det inte en uppföljare på detta spel så lackar jag ur totalt.

Dem hade ju planer på att göra en uppföljare fast det sket sig ju (detta var till snes då)

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Re: Nintendo gått i ide?

Det är ganska få av spelen du nämnt som är gjorda eller släppta av Nintendo.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ruarc
Castlevania - Många, många, många uppföljare. Tre stycken bara på GBA.
Ghost'n Goblins - Förutom alla versioner och spinoffs på 8- och 16-bitsmaskinerna finns två "uppföljare" till detta på PS2.
Kid Icarus - En uppföljare på Game Boy, har ryktats en del om ett GC-spel men jag är tveksam. Rest in peace.
Mega Man - För många spel, tack, sluta, snälla!
Mike Tyson's Punch Out - Super Punch Out finns på SNES, men visst, hade gärna ett sett ett nytt sådant.
Rygar - Rygar finns på PS2.
Shadowgate - Finns en uppföljare på N64.
Track & Field - Finns versioner till både PS1 och PS2.
Flashback - Finns en uppföljare på PC, "Fade 2 Black".
Mortal Kombat - En hel del uppföljare, MK: Deadly Alliance släpptes nyligen och ett nytt spel är på väg.
Street Fighter - Oj du... detta har många versioner och uppföljare. Street Fighter III: Third Strike är väldigt bra.

Själv tycker jag det finns ganska gott om bra spel till GC. Visst är det mesta "japanskt jidder", men så är det ju Nintendo också. :)Skaffa Eternal Darkness, kostar 189 kr på cdon.com just nu.

Permalänk

Minns jag inte helt fel så har jag läst att det kommer ett spel till i Ghosts and goblins serien till gamecube, multiplayer (lan el online) skulle det vara också, inte omöjligt att jag blandat ihop det med något annat dock

Update: http://www.cube-europe.com/news.php?nid=3801 där har vi det.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nintendo gått i ide?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Det är ganska få av spelen du nämnt som är gjorda eller släppta av Nintendo.

Castlevania - Många, många, många uppföljare. Tre stycken bara på GBA. Osv..

Tycker inte man kan dra in Gameboy i det hela faktiskt, jag pratar om Gamecube. Jag skulle vilja se ett Street Fighter och Mortal Kombat med dagens teknik på GC. Och bara för att det gjorts en dålig uppföljare av Shadowgate på 64an eller någon annan uppföljare till något annat spel betyder det väl inte att man inte kan göra en till på en nyare konsoll?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
"Det är ganska få av spelen du nämnt som är gjorda eller släppta av Nintendo."[/B]

Det är sant, men dom är släppta på en konsoll med Nintendo märket. Jag tror Nintendo skriver något slags kontrakt med andra speltillverkare. Men att dom sålt rätten till t.ex. Castlevania. Har ganska svårt att tro att dom släpper ett spel som kan bli en mega hit, och inte har rätten att göra en uppföljare, eller att uppföljaren görs till en annan konsoll.

Har typ släppts över 400 spel till GC, knappt tio av dom är bra. Sorgligt..

Permalänk
Medlem

Det lät på dig som du inte visste om att det fanns uppföljare till alla de där spelen, det var därför jag tog upp dem. (Mortal Kombat: Deadly Alliance finns förresten till GC).

Nintendo har aldrig ägt rätten till de där spelen du nämner. Utgivarna har bara fått licens av Nintendo att ge ut spel till deras maskin.

Permalänk

Bara Super Monkeyball och Mariokart gör det värt att äga konsolen Zelda, Metroid Prime och Super Mario Sunshine var rätt okej men inget jag fastnade för någon längre stund, alldeles för många dåliga designval som blev grava irritationsmoment.

N64:an hade bättre titlar..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Många av de spel du nämner finns det en held del uppföljarna, dock till de flesta andra konsoler precis som kanzetsu skriver. Jag är dock helnöjd med min, dock vart jag lite pissed off att det inte direkt blev så "Exlusivt" med Zelda discen, följer numera med vartenda gamecube man köper. Köpte mitt MK:DD! paket endast för Zelda. Om det ser fattigt ut efter E3 då kan vi börjar gnälla men vi har en hel del att se fram emot. Metroid, Zelda, Pikmin mm.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

StarCraft Ghost kommer ut i höst eller något sådant.

Permalänk
Medlem

Jag tror att nintendo är på väg att dö ut, kommer gå som med sega. Sony och Microsoft har ett enormt mycket större spelutbud än Nintendo även om Nintendo kör med kvalitet hellre än kvantitet. Jag har alltid tyckt om Nintendo men jag tror inte att de kommer upp i snes klass igen, eller ens Nintendo64's. Max en konsoll till från dem om inte Miyamoto släpper något i samma klass som Super Mario 64 eller Zelda: Ocraina of time, och lyckas han med det är han helt underbar!

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk

Ett annat problem är att Nintendo inte lägger ut så mkt pengar i reklam kostnader. Sony är ju mästare på det och får folk att känna ett behov av att ha deras konsoll.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

http://www.nintendo.com/screenshotlarge?galleryNo=0&currentNo...

Metroid! måtte multiplayerbiten funka över LAN.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid : The Twin Snakes
Zelda - The Wind Waker
Metroid Prime
Resident Evil 0 & 1

Det är det jag rekommenderar att man skall ha till GC...

Enda "bra" spelen jag vet o som är på väg till GC är Metroid Prime2 och Resident Evil 4...Måste scouta lite mer..det måste finnas mer spel...!!!

Nintendo är inte döende...deras konsoler säljer ju jätte bra när dom är så billiga som dom är...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Enda "bra" spelen jag vet o som är på väg till GC är Metroid Prime2 och Resident Evil 4...Måste scouta lite mer..det måste finnas mer spel...!!!

"Wind Waker 2" och Paper Mario 2. De två plus de två du nämnde lär visas dagen innan och under E3-mässan nästa månad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Jag tror att nintendo är på väg att dö ut, kommer gå som med sega. Sony och Microsoft har ett enormt mycket större spelutbud än Nintendo även om Nintendo kör med kvalitet hellre än kvantitet. Jag har alltid tyckt om Nintendo men jag tror inte att de kommer upp i snes klass igen, eller ens Nintendo64's. Max en konsoll till från dem om inte Miyamoto släpper något i samma klass som Super Mario 64 eller Zelda: Ocraina of time, och lyckas han med det är han helt underbar!

Nog för att det känns som att Nintendo mest upprepar samma koncept om och om igen, men Super Mario 64 var ju inget Super Mario World eller Super Mario Bros 3, och Ocarina of Time var en stor besvikelse efter A Link to the Past (tycker nog Wind Waker slår OoT, trots en löjligt låg svårighetsgrad och ett visst brist på innehåll i den senare delen av spelet).

Nintendos problem är väl till viss del att de inte gör mycket mer än gör spel som tilltalar de som spelat Nintendo-spel förr: Mario, Zelda, Metroid, etc. Sony och Microsoft har istället ett bredare utbud, även om de kanske saknar motsvarigheter till Nintendos spel (gäller väl framförallt Microsoft). Och så gör de mördande reklam för sina produkter också.

Permalänk
Medlem

BRA GC-spel:

Animal Crossing
Harvest Moon: AWL
Luigis Mansion
Zelda: TWW
RE Remake
RE Zero
Metriod Prime
Mario Kart: DD
Eternal Darkness
F-Zero GX
SSX 3
Beyond Good and Evil
Soul Calibur
Metal Gear Solid: TTS
Final Fantasy: CC
Viewtiful Joe
Sonic Mega Collection
Skies Of Arcadia: Legends
Super Smash Bros Melee
Star Fox Adventures
Zelda: Collectors Edition
Pikmin
Ikaruga

Tycker det finns en hel del men, men.

Permalänk
Medlem

Jag menade inte att Zelda: Ocraina of time var bättre än A link to the past, jag har inte spelat det, det jag menade var att jag tror inte ens att Nintendo når upp till kvaliteten på de bästa spelen till Nintendo 64 igen.
Dödstöten kom när RARE gav upp nintendo och började arbeta för Microsoft.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mario Golf: Toadstool Tour är ju på väg!
http://www.webhallen.com/prod.php?id=18554

På cd wow kan man köpa det redan nu: http://www8.cd-wow.com/detail_results_3.php?product_code=1087...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

skulle vilja se Kid Icarus och Trojan till GC. Fattar inte redigt varför dom inte gör en uppföljare av Kid Icarus. Det spelet va väll ändå rätt känt eller ?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

FInal Fantasy CC var nice ett nytt spel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Jag menade inte att Zelda: Ocraina of time var bättre än A link to the past, jag har inte spelat det, det jag menade var att jag tror inte ens att Nintendo når upp till kvaliteten på de bästa spelen till Nintendo 64 igen.
Dödstöten kom när RARE gav upp nintendo och började arbeta för Microsoft.

Rare producerade bara skräp på slutet så den biten känns som den kvittar faktiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Rare gjorde en hel del schyssta spel GE, Perfect Dark, Diddy Kong, Conker osv men dem verkar ju vara lite sedan dem joinade Microsoft. Har dem officiellt några spel pågång egentligen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hordac
Rare gjorde en hel del schyssta spel GE, Perfect Dark, Diddy Kong, Conker osv men dem verkar ju vara lite sedan dem joinade Microsoft. Har dem officiellt några spel pågång egentligen?

Mja, de skall utveckla färdigt Banjo pilot. Diddy Kong racing på gba i princip. Det sista de gjorde till Gc var ju Starfox Adventures och det är ju helt okej. Dock gråter jag ack än idag äver att inte se en fortsättning på Concer´s Bad fur day, helt klart det bästa, råaste, mest komiska plattforms spelet jag nånsin spelat. Och nog fan fick de tom plats med Voice Acting på &4:an begränsade kasseter.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Perfect Dark II var ju i sig ett skäl att köpa Gamecube, men icke, istället kommer det till Xbox

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Perfect Dark II var ju i sig ett skäl att köpa Gamecube, men icke, istället kommer det till Xbox

Eller till Xbox2 verkar det mest som just nu

Men RARE var på väg ner redan innan Nintendo sålde dem, nästan ingen från när de gjorde Goldeneye och Perfect Dark var ju kvar i företaget. De blev nog trötta på att bara utveckla till en konsoll för de hoppade ju till multi-format istället