Permalänk
Medlem

Battlefield 300 kr?

Tänkte sälja min Battlefield (orginal) på Blocket men vet inte vilket pris jag ska ha på det.
vad tycker ni, är 300kr för lite för både Battlefield och expantion packetet: The road to Rome. ???

Visa signatur

[KA] Sir Overlord Clan <> See You out there <>

Permalänk
Medlem

knappast för lite iaf

1942 179 kr
Road to rome 149 kr

Och det nypris nu

Permalänk

Begagnat från webhallen är 349kr nypris 469kr
http://www.webhallen.com/prod.php?id=20464

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

nice.
Kan knappast sälja mer än 300kr.
Annnonsen kostar också 20kr så...

320 kr blir bra...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man får ju ett nytt för 319... Jag skulle inte betala mer än max 150 för det begagnat, nog inte mycket mer än 100 kr egentligen. Andrahandsvärdet för den här typen av grejer är väldigt lågt. Lite annan sak om det är spel som är oop och svåra att få tag på.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

300kr är på tok för dyrt, man får orginalet för 179kr och expansionen för 99kr nytt

Permalänk
Medlem

Vem fan köper ett begagnat PC-spel som kräver cd-key?
sedan 300kr???

typ 75-100kr för BF och 50kr för exps...något mer kan man inte kräva av något begagnat spel som BF!

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk

Kanske 200kr, skall du få ut mer så måste du hitta rätt idiot att sälja till.

Permalänk
Medlem

skulle ifs aldrig köpa ett spel som kräver cdkey för online spelade begagnat men max 200 för båda skulle jag nog säga

Permalänk

Lägg ut det för 300,...finns ett gäng riktiga korkskallar på Blocket.se =oD

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

320kr

jo, just det

max 200kr

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

För 199kr köpte jag BF 1942 på Gamesmix.se NYTT !

Permalänk
Avstängd

Han kan ju försöka att sälja det på blocket... Som sagt finns det många puckon där ute :rolleyes:, annars har han ju bara gått back en vårbacka dollar, eller?? Man måste ju vara lite företagsam i dagens samhälle...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

det värsta är ju att de flesta "puckona" är de som annonserar

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Som sagt. Det priset kommer du inte få det sålt för. Du kan ju fortförande inte garantera köparen att du inte fortförande använder CD-keyn eller har gett den till någon annan. Det är ju själva nyckeln man betalar för egentligen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
det värsta är ju att de flesta "puckona" är de som annonserar

Hur kan du veta att dom som annonserar är pucko?? Förmodlingen har du gjort själv och det är därför du vet.
Som sagt det gäller hitta dom som betalar dessa priser. Sålde Red Alert 2 på blocket för 170:- för ett par veckor sedan...det finns nötter där ute som skulle kunna betala 300kr.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blue Den
Hur kan du veta att dom som annonserar är pucko?? Förmodlingen har du gjort själv och det är därför du vet.
Som sagt det gäller hitta dom som betalar dessa priser. Sålde Red Alert 2 på blocket för 170:- för ett par veckor sedan...det finns nötter där ute som skulle kunna betala 300kr.

undra vad jag får för mitt Red-Alert 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
undra vad jag får för mitt Red-Alert 1

åtskilliga hundralappar om du skriver "Ultra Mega Rare edition"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infelix
skulle ifs aldrig köpa ett spel som kräver cdkey för online spelade begagnat men max 200 för båda skulle jag nog säga

Varför inte? Man kan ju fortfarande spela online. Min polare har lånat ut sitt till en annan polare och det funkar fint fint...

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk

Tycker allt du ska spara spelet... tänk den dag du gräver fram det från en låda uppe på vinden om 45 år och installerar det på din dator med x teraflops i prestanda. Är säker på att du kommer uppskatta det då.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Vem fan köper ett begagnat PC-spel som kräver cd-key?
sedan 300kr???

Jag, inget konstig med det, så länge man litar på/känner säljaren.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blue Den

ska jag ta det som ett personangrepp?
nej jag har aldrig annonserat på blocket men när man läser annonserna där dom tar hutlösa priser för i princip vad som helst tycker iaf jag att man kan kategorisera dom som "puckon"

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
ska jag ta det som ett personangrepp?
nej jag har aldrig annonserat på blocket men när man läser annonserna där dom tar hutlösa priser för i princip vad som helst tycker iaf jag att man kan kategorisera dom som "puckon"

Skulle snarare säga att de är smarta, men vänder sig till puckon. För jag tycker snarare att det är folk som säljer alldeles för billigt som är puckon...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baalzamon
Skulle snarare säga att de är smarta, men vänder sig till puckon. För jag tycker snarare att det är folk som säljer alldeles för billigt som är puckon...

Najs...till och med jag skulle inte sagt det bättre.
Jag håller med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Begagnat från webhallen är 349kr nypris 469kr
http://www.webhallen.com/prod.php?id=20464

Nej, 179+149=328 (nypris på webhallen).

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Vad sägs om
Pris : BUD

Visa signatur

hmm...

Permalänk

kan du inte skriva 320 el. bud?

Fast då är kanske meningen att det bara ska vara högre bud... nåja, det går nog att sälja.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

eeeh
Det är inte så att jag måste sälja spelen, jag behöver direkt inte pengarna.
Jag kan t.om. ge bort spelen om den gör någon gladare...
Annars kan jag sätta priset på 150 kr för båda eller säljer till den som bjuder högst.
Om man kan köpa helt ny för ca. 300kr så är det ingen ide...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baalzamon

själv tycker jag att det bidrar till ett mer konkurrenskraftigt blocket, ska alla ta ut så mycket som möjligt blir det en vana för blocket-annonsörer att ta ut ännu mer, men visst.. det är ju upp till en själv om man tycker att tex. en snubbe som säljer ett spel billigare än de andra annonsörerna skulle vara ett pucko

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Nej, 179+149=328 (nypris på webhallen).

Antar att du inte följde länken?
Deluxe edition med de två spelen. Så säg inte nej om du inte följt länken.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if