Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Tänk om dom stämmer dej på ett par mile

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk

När man är inne i hubbar som har denna regel kan PB eller någon annan komma in i hubben och tanka?

You may not enter this hub if you are affiliated with, represent, or are visiting on behalf of;

(1) Any form of law enforcement agency.
(2) Any software corporation.
(3) Any type of Internet Security Expert or hacker.

This hub, and the activities that it is intended for, is in all ways legal.
We advise people from sharing copyrighted or in any ways illegal material.
(This hub goes under Swedish law)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maickel84
När man är inne i hubbar som har denna regel kan PB eller någon annan komma in i hubben och tanka?

You may not enter this hub if you are affiliated with, represent, or are visiting on behalf of;

(1) Any form of law enforcement agency.
(2) Any software corporation.
(3) Any type of Internet Security Expert or hacker.

This hub, and the activities that it is intended for, is in all ways legal.
We advise people from sharing copyrighted or in any ways illegal material.
(This hub goes under Swedish law)

Ja, självklart.
Finns ingen lag som säger att de måste rätta sig efter några larviga regler som någon satt upp. Vad ska hända lixom?

Permalänk

bara att döpa om alla filer till typ semestervideo_00000001.... :D, okej APB har den 123

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

Hubbar är privata nätverk. Ägaren bestämmer vad som gäller. Om det står att AP inte får komma in kan de inte göra "anmälan" med info de fått därifrån eftersom de själva bryter mot lagen. Det är ingen "larvig regel".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar
Hubbar är privata nätverk. Ägaren bestämmer vad som gäller. Om det står att AP inte får komma in kan de inte göra "anmälan" med info de fått därifrån eftersom de själva bryter mot lagen. Det är ingen "larvig regel".

Så du menar på fullaste allvar att man får skapa sina egna lagar så länge det är privat? nehejdu!
Exempel: Hemma hos mig får man bränna sprit och jag får sälja mängder med sprit, jag kan inte åka dit för att jag har en lapp på dörren där det står: "Har du något med Polisen att göra så får du inte komma in." Va snopna de blir när de står där med husransakan då.

Folk sitter där i hubbarna och bryter mot LAGEN. Lagen går inte att förhandla bort. Tror din ISP skiter i dig om du säger "aaaaa, men de kan inte anmäla mig för att det sa han som äger hubben" när din ISP redan står där med anmälan i hand.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar

inte om vem som helst kan komma in.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
inte om vem som helst kan komma in.

Vem som helst kan komma in i en affär, men dom har ändå rätt att bestämma vilka regler som gäller där. Följer man inte reglerna har man inte rätt att vara i affären.
Borde inte vara någon direkt skillnad gentemot dc-hub.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Vem som helst kan komma in i en affär, men dom har ändå rätt att bestämma vilka regler som gäller där. Följer man inte reglerna har man inte rätt att vara i affären.
Borde inte vara någon direkt skillnad gentemot dc-hub.

Jag har jobbat i affär i 2 år. Kommer någon in som är "portad" kastas ju personen ut.
Går personen inte frivilligt får polisen plocka ut personen, mer händer inte.

Visst, operatörerna kan sitta och sparka ut folk som de _tror_ inte ska vara där men det är ju omöjligt att kontrollera.

Regler är ju regler, lagar är lagar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Så du menar på fullaste allvar att man får skapa sina egna lagar så länge det är privat? nehejdu!
Exempel: Hemma hos mig får man bränna sprit och jag får sälja mängder med sprit, jag kan inte åka dit för att jag har en lapp på dörren där det står: "Har du något med Polisen att göra så får du inte komma in." Va snopna de blir när de står där med husransakan då.

Folk sitter där i hubbarna och bryter mot LAGEN. Lagen går inte att förhandla bort. Tror din ISP skiter i dig om du säger "aaaaa, men de kan inte anmäla mig för att det sa han som äger hubben" när din ISP redan står där med anmälan i hand.

Så då menar du att polisen kan göra husrannsakan utan belsut ovanifrån, eftersom "jag bryter mot lagen och den går inte att förhandla bort". Nej du! Lagliga aktiviteter eller inte, misstankar eller inte, utan min tillåtelse eller beslut från rätten kommer de inte in. Lagen går inte att förhandla bort, men de kan heller inte göra så mycket - på grund av lagen! Ett privat nätverk är ett privat nätverk, en privat bostad är en privat bostad... Står det med förbehåll att APB med övriga inte är välkomna, får de snällt stå utanför - för deras bevisföring kommer vara ogiltig om inte olaglig. APB har inte samma befogenheter som en polismyndighet. Skulle gissa att polisen måste ha tillåtelse för att kunna använda sig av aktiviteter i privata hubbar som bevisföring.

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xnx
Så då menar du att polisen kan göra husrannsakan utan belsut ovanifrån, eftersom "jag bryter mot lagen och den går inte att förhandla bort". Nej du! Lagliga aktiviteter eller inte, misstankar eller inte, utan min tillåtelse eller beslut från rätten kommer de inte in. Lagen går inte att förhandla bort, men de kan heller inte göra så mycket - på grund av lagen! Ett privat nätverk är ett privat nätverk, en privat bostad är en privat bostad... Står det med förbehåll att APB med övriga inte är välkomna, får de snällt stå utanför - för deras bevisföring kommer vara ogiltig om inte olaglig. APB har inte samma befogenheter som en polismyndighet. Skulle gissa att polisen måste ha tillåtelse för att kunna använda sig av aktiviteter i privata hubbar som bevisföring.

Självklart snackar jag om en ransakan från högre ort. Sen kommer du fortfarande få ett brev eller telefonsamtal från din ISP även om det står att "alla som kan anmäla någon för något får inte vara här".. Det är som i sandlådan.

Enkelt. Bara göra ett p2p-program och skriva att de som jobbar med att anmäla piratkopierat inte får använda det så behöver INGEN vara orolig för ett mail, brev eller vad fan som helst från sin ISP.

Behöver inte diskuteras. De kommer kolla dina filer även om det står att de inte får.

Permalänk

Nu ska vi inte skjuta mygg med kanon, det som händer är ju att internet ev stängs av, ingen blir stämd, satt i personlig konkurs, livstids fängelse el dyl. Skulle det bli tal om rättsliga påföljder har man förmodligen trampat i klaveret rejält och mest troligt förtjänat ett ev. straff.

Det som sägs i brevet är ju solklart även om folk kanske inte uppfattat det, det står inget om varken svensk eller internationell lag. det står "riktlinjer som gäller för tillåtet bruk av com hem's internettjänster"

Jag citerar sista delen i brevet: "Vi ber dig ta del av det bifogade dokument som tar upp umgängesregler på internet, den sk Netiketten. Där finner du de riktlinjer som gäller för tillåtet bruk av com hem's internettjänster"

Jag förstår precis vad ni menar ni som klagar, jag tycker ochså att det är förbannat tråkigt, men det man måste förstå att ett företag vill profilera sig med moral och etik, inte "knussel o black AB"

Visa signatur

Intel E8400@3Ghz| | Raptor S-ATA 36,7 gb + WD 200gb | Radeon 6870 hd 1Gb| Logitech MX500 | FuncPad | V7 Syncmaster 22"
HP Pavilion zd7270

Permalänk
Medlem

tråden kanske är gammal men nu blir man rädd =/

Visa signatur

http://www.fantastic-mail.com/pages/index.php?refid=xert <--- tryck, jag får $1 och du får $10 för att regristrera dig, inge skämt

Permalänk
Medlem

Kan man inte döpa en fil till vad man vill? Sjukt att dom skickar ut sådant pga namnet. Om dom vill säga inte har laddat ner filmen från dig och vet att det just är vad där står, har dock svårt att tänka mig att dom gjort det.

Visa signatur

Den som säger att sex är skönt har aldrig varit riktigt skitnödig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anga
Kan man inte döpa en fil till vad man vill? Sjukt att dom skickar ut sådant pga namnet. Om dom vill säga inte har laddat ner filmen från dig och vet att det just är vad där står, har dock svårt att tänka mig att dom gjort det.

Nu när DC++ har hash-support kan du göra det om folk bara lär sig att söka efter hashen istället för filnamnet.

Permalänk
Medlem

Ladda ner Peer guardian så är problemet löst skall öppnas innan fildelningsprogammet öppnas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne575
Ladda ner Peer guardian så är problemet löst skall öppnas innan fildelningsprogammet öppnas

Vad är det?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Vad är det?

typ ett program som spärrar antipiratbråns ip adressen, vet inte om skiten funkar dock.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
typ ett program som spärrar antipiratbråns ip adressen, vet inte om skiten funkar dock.

Det spärrar 94,5 miljoner ip-adresser från 8200 profiler.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Jag delar bara ut 40Gb banor (har nog störra delen av nalicity koonat på min dator) och mods till olika spel samt lite video tutorials som tar jävligt mycket plats

Permalänk
Medlem

Har med en polare som fick ett sånt här brev från comhem... Fast det var fil utan en massa adobe program.. Breven var identiskt

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scaz
Det spärrar 94,5 miljoner ip-adresser från 8200 profiler.

jaha? tänk om de använder sig utav "civila" adressen från typ bbb, chello, telia mm

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

peerguardian funkar inte..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
peerguardian funkar inte..

kanske du kan utveckla denna otroligt innehållslösa kommentar..

Permalänk

Peerguardian funkar inte eftersom den blockar 100 miljoner adresser och dom flesta är dynamiska. Det enda programmet kommer göra är att förstöra mer eller mindre eftersom den hindrar anslutningar från folk som lyckats få dom där ip numrerna. I 90% av fallen när peerguardian har blockat har det inte ens handlat om APB eller nån annan org för mig.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Åh tusan,
Hmm..är det bara comhem som skickar ut dessa brev ?
Har någon fått något från någon annan ?

Permalänk

Jag har fått ett sådant brev!

Det var en som hade hackat min server (doh) och lagt upp en Serv-U FTP. Så jag blev anklagad för oskyldigt 0day :(...

Har Bostream!

Visa signatur

[ Sonata III | Q6600 G0 @ 3,2GHz (Scythe Infinity) | P35-DS4 | XMS2 4GB | 8800GTS 640 (HR-03 + Nexus) | X-Fi XtremeMusic ] :: [ w2207 ]

Permalänk
Medlem

alla isper skickar ut sådanna brev, när dom blir kontaktade av antipiratbyrån är dom skyldiga att vidta åtgärder, så dom skickar ut ett brev så har dom gjort sitt. men dom får inte lämna ut nån kunds personuppgifter, inte ens till polisen. det krävs ett typ husransakningsorder för det, och för att polisen ska kunna få det så ska straffet kunna ge minst 2års fängelse har jag för mig.

så, polisen och antipiratbyrån sitter i ett litet dödläge mot småpiraterna. allt dom kan göra är skrämmas.

Visa signatur

<TOMT>

Permalänk

mm

Visa signatur

xbox 360

Permalänk
Medlem

Är Bittorrent säkert? Jag fick precis detta mail från min lokala ISP. Dc++ = bort.. :/