Vilket spel är det här?

Permalänk
Medlem

Vilket spel är det här?

vilket spel är det här?, det ser ut som ett nes

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk

kolla länken vart bilden ligger:

http://terror.snm-hgkz.ch/mirrors/www.thegia.com/nes/metroid/...

där står det metroid och nes

Permalänk
Avstängd

ja du... Det var tider det... *suck*, när man satt och lirade metroid till klockan var 3 på morgonen och skulle till skolan sen... Får faktiskt en liten tår i ögat...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Hm, jag har för mig att metroid var mycket snyggare än den där bilden. Fast det kanske var en annan SNES-version?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberking
Hm, jag har för mig att metroid var mycket snyggare än den där bilden. Fast det kanske var en annan SNES-version?

Japp, SNES versionen hette Super Metroid...

Permalänk

Det där är Metroid till nes...
Jepp Super metroid till snes är något snyggare.

Permalänk
Medlem

man känner sig så gammal när folk kommer o frågar vad jag-tycker-att-alla-borde-veta-det-här-är är för nåt...

och sååå gammal är jag inte..

Permalänk
Medlem

Metroid. De får man ju alldrig glömma =P

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag såg att det var metroid direkt och jag var inte ens med på den tiden

Visa signatur

"Allt säljs separat"- Barbie i svansjön

Permalänk
Medlem

Hehe, metroid, har spelat det några gånger men det går bara åt skogen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

känns som att jag pröva det nån gång men då gick det mindre bra...

Visa signatur

"Allt säljs separat"- Barbie i svansjön

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Vad lär sig dagens ungdomar i skolan egentligen. Att man inte känner igen NES-versionen av metroid är väl skrämmande.

"Hm, jag har för mig att metroid var mycket snyggare än den där bilden. Fast det kanske var en annan SNES-version?"

Snyggare!!?? Metroid var minsann hur snyggt som helst på den tiden. Samus Aran, vilka pixlar alltså.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Ahh, gamla Metroid till NES, väcker gamla minnen till liv

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Jag körde den på min amiga500

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Ahh, gamla Metroid till NES, väcker gamla minnen till liv

Yes indeed

Permalänk
Medlem

Självklart har man ju kvar spelet och NES-enheten.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Vad lär sig dagens ungdomar i skolan egentligen. Att man inte känner igen NES-versionen av metroid är väl skrämmande.

"Hm, jag har för mig att metroid var mycket snyggare än den där bilden. Fast det kanske var en annan SNES-version?"

Snyggare!!?? Metroid var minsann hur snyggt som helst på den tiden. Samus Aran, vilka pixlar alltså.

Haha, precis.
"Kolla pixlarna på den där bruden!"

Men vad jag har hört så ska Samus Aran vara den första kvinnliga Tv-spelshjälten, kan någon bekräfta?

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Det var ju nästan kusligt att inte alla vet att det där är Metroid. Jag spelade inte på SNES/NES-tiden och har aldrig spelat ett Metroidspel heller, men jag vet fortfarande var det är.

Visa signatur

[Stationär] Intel Core 2 Duo E6600 | 2x1024Mb RAM | 8800GTS 640MB | 1230GB HDD | Samsung 206BW @ 1650x1080 | Windows XP x64 - Ubuntu 7.10
[Bärbar 1] Intel Core Duo T2300 | 2GB RAM | ATI X1400 | 80GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800
[Bärbar 2] AMD Sempron 3300+ | 1024MB RAM | ATI X200 | 60GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800

Permalänk
Medlem

jo samus aran va den första kvinnliga spel hjälten och metroid klassades väll som nes snyggaste spel om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
jo samus aran va den första kvinnliga spel hjälten och metroid klassades väll som nes snyggaste spel om jag inte minns helt fel.

Där har du fel Little Samson är lätt det snyggaste nes spelet (har det original)

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

Metroid 1986 (nes)

Metroid II 1991 (gb)

Super Metroid 1994 (snes)

Metroid Fusion 2002 (gba)

Metroid Prime 2002 (gc)

Metroid Zeromission 2004 (gba)

Ja, jag älskar Metriod

Permalänk
Medlem

Älskar man inte metroid så är det något som inte stämmer. Dom som inte spelat spelen ännu moste ju göra det så snabbt som möjligt (:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

visst ska det komma ett nytt till gc snart eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polka
visst ska det komma ett nytt till gc snart eller?

Jajemän, Metroid Prime 2 : Echoes ska komma i slutet av året till USA/Japan (om jag inte minns fel).

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem

japp och det verka bli riktigt bra. Bara lite rädd för multidelen hur den kommer att bli men man får välla hoppas på att den blir bra den me.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced

Det är ett brott att inte känna till alla klassiska nes spel!

Det var på den tiden man verkligen skapade spel. Inte som idag när man bara slänger ihop lite 3d o monsterbash säger "köp detta för 700kr!"

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Medlem

Tycker nästan att den här tråden var lite pinsam... hur i helsike kan någon överhuvud taget inte känna till metroid?

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk
Medlem

Det undrade jag också, skrek nästan högt. O det hade vart lite pinsamt med tanke på var jag sitter..

Visa signatur

Specs: Fräsig dator