Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnteP
ladda checkpoint 2 på Archive-banen och titta på golvet

många av de övriga skillnaderna är rätt små

SÅ "massa grafikfel i alla pixel shader 2.0-effekter" syns alltså på ett ställe i spelet, och det sitter alla och gapar om? Isf vidhåller jag att Forceware 6x.xx fungerar bra

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Såja Hämtade precis ut mitt grafikkort med kollinr, annars skulle avin komma på tisdag :D.

Neohamster suck... Det syns från och till i hela spelet det är inte precis någon hemlighet att nVidia har problem med Far Cry. Kolla bara på alla recensioner som använder sig av Far Cry med jämförelse. Det betyder inte att ditt kort suger så var lugn

Jo Rolex jag gör alltid så men posten blir surare och surare för varje gång hehe

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

oqvist suck.... jag försöker inte bevisa om något kort suger eller inte, ville bara påvisa att den nuförtiden uppblåsta "OMG OMG nVidia BUGGAR som fan i farcry och i alla directX 9 spel!111!!! attityden som finns är överdriven, jag är väl medveten om att det finns skillnader, frågan var mer om man verkligen ser dem om man inte tar screenshots och stirrar på detaljerna. Den enda stora buggen jag sett är golvet som anteP pratar om. Painkiller och andra dx9 titlar fungerar alldeles utmärkt, och det är jämfört med 9600pro kortet jag stoppade i datorn som jag byggde åt min bror förra veckan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag köpte kussens Sapphire Radeon 9800pro Ultimate idag för 500:-
väldigt vänskapspris. annars skulle jag aldrig byt från mitt Creative fx5900 400/700. Fast enda skillnaden är att man kan ha lite högra af. Gillar Nvidias drivrutiner mera än atis oxå.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist

Neohamster suck... Det syns från och till i hela spelet det är inte precis någon hemlighet att nVidia har problem med Far Cry. Kolla bara på alla recensioner som använder sig av Far Cry med jämförelse. Det betyder inte att ditt kort suger så var lugn

Jo Rolex jag gör alltid så men posten blir surare och surare för varje gång hehe

njae ica har hand om mina paket, och de är rätt snälla de eftersom jag har vart där och handlat hos de i snart 8 år så jag känner typ alla :D.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
jag köpte kussens Sapphire Radeon 9800pro Ultimate idag för 500:-
väldigt vänskapspris. annars skulle jag aldrig byt från mitt Creative fx5900 400/700. Fast enda skillnaden är att man kan ha lite högra af. Gillar Nvidias drivrutiner mera än atis oxå.

förbannat bra pris du fick den för.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neohamster
oqvist suck.... jag försöker inte bevisa om något kort suger eller inte, ville bara påvisa att den nuförtiden uppblåsta "OMG OMG nVidia BUGGAR som fan i farcry och i alla directX 9 spel!111!!! attityden som finns är överdriven, jag är väl medveten om att det finns skillnader, frågan var mer om man verkligen ser dem om man inte tar screenshots och stirrar på detaljerna. Den enda stora buggen jag sett är golvet som anteP pratar om. Painkiller och andra dx9 titlar fungerar alldeles utmärkt, och det är jämfört med 9600pro kortet jag stoppade i datorn som jag byggde åt min bror förra veckan.

Men nu diskuterar vi ju Far Cry och inte något annat spel... Att nvidia har kass PS 2.0 prestanda vet ju alla det är ju därför de kör med alla dessa optimiseringar som strular till det ibland uppenbarligen...

Ingen har väl sagt någonting i den här tråden om att nVidia är kasst för painkiller eller andra spel? Han som startade tråden sa ju själv att han spelar Far Cry. Och då tycker jag inte att man ska dölja om ett grafikkort är bättre i just det spelet även om det är så klart spelbart på ett annat grafik kort.

Och faktum är att nVidia buggar som fan i Far Cry eller också är dom bara 100-200 % långsammare???

http://www.nordichardware.se/Recensioner/?page=10&skrivelse=2...

Det är ju bara att titta runt på alla Far Cry benchmarks som finns tills du hittar något där 5900 eller 6800 serien presterar bättre

6800 ULTRA ska teoretiskt sett inte vara så mycket långsammare i Far Cry...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

wehoo fick 16k i 3dmark 2001se är det bra?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Men nu diskuterar vi ju Far Cry och inte något annat spel... Att nvidia har kass PS 2.0 prestanda vet ju alla det är ju därför de kör med alla dessa optimiseringar som strular till det ibland uppenbarligen...

Ingen har väl sagt någonting i den här tråden om att nVidia är kasst för painkiller eller andra spel? Han som startade tråden sa ju själv att han spelar Far Cry. Och då tycker jag inte att man ska dölja om ett grafikkort är bättre i just det spelet även om det är så klart spelbart på ett annat grafik kort.

Och faktum är att nVidia buggar som fan i Far Cry eller också är dom bara 100-200 % långsammare???

http://www.nordichardware.se/Recensioner/?page=10&skrivelse=2...

Det är ju bara att titta runt på alla Far Cry benchmarks som finns tills du hittar något där 5900 eller 6800 serien presterar bättre

6800 ULTRA ska teoretiskt sett inte vara så mycket långsammare i Far Cry...

100-200% långsammare? jag jämförde mina värden med 9800pro kort i "fps i farcry" tråden. låg på samma nivå som dem. Vad yrar du om? Och som sagt, jag ser ingen skillnad på farcry på fx kortet jämfört med 9600pro kortet förutom på det där golvet, att fx korten skulle prestera bättre har jag inte heller sagt, men skillnaderna är inte så stora som du vill få det att framstå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

njae ica har hand om mina paket, och de är rätt snälla de eftersom jag har vart där och handlat hos de i snart 8 år så jag känner typ alla :D.

förbannat bra pris du fick den för.

jo jag vet. Fast tv-outen verkar vara trasig den är väldigt väldigt mörk. Men det är ju garanti kvar. så man får la byta det. lr kan det vara nått annat?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U

Permalänk
Medlem
Citat:

100-200% långsammare? jag jämförde mina värden med 9800pro kort i "fps i farcry" tråden. låg på samma nivå som dem. Vad yrar du om? Och som sagt, jag ser ingen skillnad på farcry på fx kortet jämfört med 9600pro kortet förutom på det där golvet, att fx korten skulle prestera bättre har jag inte heller sagt, men skillnaderna är inte så stora som du vill få det att framstå.

Jag refererade till recensionen jag länkade till För att visa vad dessa buggar handlar om och att nVidias drivrutiner för Far Cry är långt ifrån bra fortfarande.

Skillnaderna mellan ett 5900 ULTRA och 9800 PRO är ungefär 20 % i prestanda med alla shader effekter påslagna inklusive ultra high på vattnet... Detta är fakta som du kan se i otaliga recensioner. Detta är med nVidias optimiseringar brilinear och NV3X path. Och ja bildkvaliteten blir lidande på 5900 kort...

Och kom just på en sak bara så du inte misstförstod mig. Min inledande kommentar var Neohamster suck (sigh) och inte Neohamster suger lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
jo jag vet. Fast tv-outen verkar vara trasig den är väldigt väldigt mörk. Men det är ju garanti kvar. så man får la byta det. lr kan det vara nått annat?

Kan du inte justera brightness med tvtool då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har bläddrat igenom lite jämförelser på dom här korten... 9800pro är en klar vinnare!

Permalänk
Medlem
Citat:

SÅ "massa grafikfel i alla pixel shader 2.0-effekter" syns alltså på ett ställe i spelet, och det sitter alla och gapar om? Isf vidhåller jag att Forceware 6x.xx fungerar bra

nej jag valde bara en checkpint där man ser felen direkt för att jag själv använde den för att ta några jämförande screenshots

ATi:

nVidia:

Den här typen av effekt finns på mer ställen än just denna checkpoint såklart. Dock är den inte så vanlig på utomhusbanorna.

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan du inte justera brightness med tvtool då?

nej det funkar inte

Visa signatur

Permalänk

Yup, buggarna på den ytan har jag sett, tänkte inte på det fösta gången jag gick in i rummet förräns jag letade efter felet. Men det hade vi väl redan konstaterat? Kan du inte ta en screenshot på ett annat ställe där det buggar? vill gärna se det och jag hittar inget själv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Yup, buggarna på den ytan har jag sett, tänkte inte på det fösta gången jag gick in i rummet förräns jag letade efter felet. Men det hade vi väl redan konstaterat? Kan du inte ta en screenshot på ett annat ställe där det buggar? vill gärna se det och jag hittar inget själv.

typ överallt där det finns metalliknande ytor och någon ljuskälla i form av en lampa eller så
jag har sett det på bord, väggar, golv och tak så det finns lite överallt i spelet

i övrigt är det så som THG visade en brist på detaljer lite här och där jämfört med ATis kort fast det är ju klart mindre märkbart än dessa uppenbara buggar

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdtranZ
jag har 1st hdd på 120gig kommer byta ut den snart mot en 160 gigare

sen så brukar jag spela 1.5, 1.6 och steam är ju bara bedrövligt

är ett klick ifrån att beställa connect 3d kortet... hmm

Ska du byta ut 120gig mot 160? Det va väl lite onödigt du behåller ju väl den gammla på 120 gig? om du inte har tillräckligt med ström så köp en starkare agregat,de är inte så dyra,kolla här: http://www.mycom.se/produktkategorier/105289/

Det finns agregat för typ 450:- så det är bara att köpa den eftersom det kommer att behövas om du ska upgadera din burk med nytt graffe och kanske extra hårddisk och kanske en till och du vet alltid finns det nåt man vill lägga till

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte alla som köper billiga skräp nätaggregat??

Gör hela din dator instabil och håller inte speciellt länge heller.

Köp ett kvalitet nätaggregat i sådana fall och behåll det i stället. Spara pengar kan man göra på minne, processorer och sådant i stället...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag förstår inte alla som köper billiga skräp nätaggregat??

Gör hela din dator instabil och håller inte speciellt länge heller.

Köp ett kvalitet nätaggregat i sådana fall och behåll det i stället. Spara pengar kan man göra på minne, processorer och sådant i stället...

Instabill? BS... sitter själv med http://www.webhallen.com/prod.php?id=22876 och riggen nedan, överklockad, 9800pro etc och det funkar fint.. varför ska jag slösa tusenlappar på ett nätagg när jag inte behöver starkare?

plus att den är tyst till skillnad från många andra nätagg...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men vad tusan du har ju ett Fortron och de är ju bland de bästa som finns???

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Men vad tusan du har ju ett Fortron och de är ju bland de bästa som finns???

vad klagar du på då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag klagar inte på dig jag klagar på folk som köper nätaggregat enbart efter pris och sen klagar över att datorn kraschar och sånt

Jag vet massor som köper värsting minnen och märkes grafikkort och liknande och sen sparar in på nätaggregatet eller köper något 500 W skräpaggregat

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x