Permalänk
Avstängd

Gröna prickar

Har ett GeForce 5900 ---> Geforce 5950 Ultra *Gainward* Bios* När ja spelar lite olika spel så i början när man startar spelen så kommer det upp små gröna prickar på skärmen. Har inte gjort det tidigare när ja spelat men de kom för några dagarsen.

Permalänk
Medlem

Tex när jag testade clocka mitt Hercules 9800pro en aning för mycket fick jag vita små flimmer prickar i spelet HALO efter ett tag. Tog tillbaka allt till defaultsettings och allt blev bra.

Kan vara din moddning från non ultra till ultra. Tex vad kör du för kylning på ditt grafikkort för att kunna modda till 5950ultra? Troligen blir ditt grafikkort för varmt, om man ser bildfel så är det inte bra. Ändra tillbaka direkt om du inte vill ha ett luktande kort.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Tex när jag testade clocka mitt Hercules 9800pro en aning för mycket fick jag vita små flimmer prickar i spelet HALO efter ett tag. Tog tillbaka allt till defaultsettings och allt blev bra.

Kan vara din moddning från non ultra till ultra. Tex vad kör du för kylning på ditt grafikkort för att kunna modda till 5950ultra?

Det har inte varti så tidigare i spelen. Ökade Volten för Agp till 1.6 men de hjälpte inte. Blev sämre som ja nu fick gula oxå.

Har orginal kylning på kortet, temp ligger på ca 44 grader när ja spelar...

Permalänk
Medlem

artifacter? , har ungefär så fasst mitt kort är helt bränt typ , men fungerar endå =). Måste ha en rejäl kylning bara. När jag spelar cs så blir väggarna ibland gula , orange , blå m,m :S .är ditt kort klockat?.

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan vara din moddning från non ultra till ultra. Tex vad kör du för kylning på ditt grafikkort för att kunna modda till 5950ultra? Troligen blir ditt grafikkort för varmt, om man ser bildfel så är det inte bra. Ändra tillbaka direkt om du inte vill ha ett luktande kort.

Hur högt klockade du?

Permalänk
Medlem

Hmm minns inte riktigt, men det var en heldel. Testade att clocka genom hercules programet som följde med.

1Ce inget att rekommendera direkt att höja volten om du har orginalkylning på grafikkortet. Det skulle jag aldrig våga

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Avstängd

Just nu kör ja mitt på 475/1000 MHz

Funkar fin fint, fast där blir lite värme.. 51 grader

Permalänk

Re: Gröna prickar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyberjimpan
Har ett GeForce 5900 ---> Geforce 5950 Ultra *Gainward* Bios* När ja spelar lite olika spel så i början när man startar spelen så kommer det upp små gröna prickar på skärmen. Har inte gjort det tidigare när ja spelat men de kom för några dagarsen.

5950U biosen ställer om gpun till 475mhz och minnet till 950mhz, antagligen så pallar inte ditt kort med det. ställer ner hastigheten och prova igen.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem

Kanske damm i grafikkortfläkten, prova blås ur den. Annars kanske det är som så att du har varmare i ditt rum nu än du hadde i vinter när det va kallt ute

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm minns inte riktigt, men det var en heldel. Testade att clocka genom hercules programet som följde med.

1Ce inget att rekommendera direkt att höja volten om du har orginalkylning på grafikkortet. Det skulle jag aldrig våga

Jag sa inte att jag höjt volten me min passiva sunkiga kylning :D. Plus att jag spela bfv en gång då hade ena clipset lossnat så att flänsen hängde löst , men det funkar fint än , blir att köpa ett 9600xt lr nåt lite bättre :D. Jag klocka mitt kort från 250/ 350 @ 310/405 fast inte så stabilt me orig kylning , så nu kör jag oklockat graffkort :).

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC