tips på nått bra dvd program till nix

Permalänk
Medlem

tips på nått bra dvd program till nix

tjopp, jag är ute efter nått bra / lätt användligt dvd uppspelningsprogram till mitt slack, jag har testat xine men jag gillade inte det så mycket så försöker jaga lite nyare saker

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

tja... mplayer hade varit mitt första val. MEN! Det fick inte jag till att spela upp DVD:er så jag använder xine till det. Även om det har en lite småäcklig GUI

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
tja... mplayer hade varit mitt första val. MEN! Det fick inte jag till att spela upp DVD:er så jag använder xine till det. Även om det har en lite småäcklig GUI

Har fått det att funka i mplayer (men inte gmpalyer) men fick inga subs eller kunde inte accessa menyn så gavupp

Får se vad Ogle är för nått

Permalänk
Medlem

Jag kör med Kaffeine och KPlayer. Kaffeine är ett grafisk gränssnitt till Xine och KPlayer ett gränssnitt till Mplayer. Tycker inte att det är någon större skillnad mellan dem (Kaffeine och KPlayer), men KPlayer upplever jag som en aning snabbare än Kaffeine. Standardgränssnittet till Xine är däremot ingen höjdare.

Länkar:
kaffeine.sf.net
kplayer.sf.net

Visa signatur

Credo certe ne cras

Permalänk
Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

VCL www.videolan.org
går fint för mog att spela upp dvd med det iaf

Visa signatur

|| Does anyone know where I can buy 100 m of wireless lan cable? ||
Jag är en smiley missbrukare, förlåt mig jag kan inte hjälpa det

Permalänk
Medlem

Lättaste är väl att lägga till
dvd-device="sökväg till dvdläsaren"
i ~/.mplayer/config och efter det bara skriva mplayer dvd://1 och titta på filmen?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick inte dvdnav att funka när jag försökte spela dvd med mplayer sist. Verkar inte som dvdnav stöds längre. Borde finnas något motsvarande? lite drygt med dvd utan att kunna använda menyerna :p.

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster