Projekt: "Få bort det onda ljudet" [Bilder]
Hittade för länge länge sedan en sida med en projektlogg på ett bygge av en låda som man stoppar in sitt chassi i som dämpar oljudet. Och nu har jag fått nog av ljudet från min dator, främst mina hårddiskar som låter väldigt irriterande.
Jag kan alltså inte ta cred för detta bygget helt fullt ut eftersom jag har tagit idén, har dock ändrat på måtten så att det passar mina lådor. Kommer inte ihåg adressen till sidan där jag hittade lådan men hade några gamla utskrifter från projektloggen som tur var.
Låter väl bilderna tala för sig själva
Gjorde en skiss på måtten jag hade från lådan jag hittade för att få tag på vissa mått. Vissa saker kommer jag dock att ändra på.

Här ligger lite MDF-board

Lite uppsågade MDF-bitar. Usch vad hårt MDF är att såga i, som tur är har jag en sticksåg, hade gått åt om jag hade behövt såga med en vanlig såg

Ooops, lite för nära bordet

Skruvar ihop lådan, blir nog stabilt och bra

På den hyllan ska datorn stå på

Dessa 120-fläktar ska sitta under hyllan där jag har datorn, de ska skyffla in kalluft i lådan

Funderar på hur jag ska göra med utseendet på lådan sen, det enklaste vore väl att måla den svart, men har en liten fundering på att klä den i "högtalarfiltmatta", men vet inte hur svårt det är att få det att se bra ut. Någon som har erfarenhet av att klä saker i det? Är det svårt att få skarvarna att se bra ut?
Har en baslåda från MDS och på den ser man nästan inte skravarna, mycket bra gjort.