Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Hur skulle ni bygga en rabies-druid? Har just påbörjat en.
Maxa rabies och poison creeper. Sen då? Fury eller feral rage? Nåt på hunger?

Och hur gör man en bra lightning-sorc? Och är de nåt att ha?

Det verkar som om jag inte tröttnat på spelet trots allt

Så du kunde inte hålla dig längre :D, fast å andra sidan så går åren fort.

Övrigt:
Om man har 100% Hit recovery, borde man inte vara odödligt då? bortsett från att monstren inte slår hårdare än vad man har i liv. Om ett monster slår t ex 200 hp per slag, borde man då inte få tillbaka allt liv med 100% hit recovery eller är jag ute och cyklar helt fel nu?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Hedersmedlem

Du är ute och cyklar.

Det heter x% Faster Hit Recovery och betyder helt enkelt hur mycket snabbare du återhämtar dig efter ett slag och kan börja röra dig igen.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Finns det någon "boss" som speciellt droppar mkt runor? Behöver en Shaelruna nämligen och jag har inget att tradea med.

Permalänk
Avstängd

Den brukar jag hitta om man är på nighmare level
Bossen i Tower brukar släppa runor på första episoden i spelet

Kommer inte ihåg vad hon heter, nån här som kanske vet vad jag menar? upp till 4 runor har jag läst

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Försöker byta till mig lite grejjer till min Hammerdin och min Cold-sorceress, men jag har ingen aning om vad sakerna jag har är värda.
Vad får man för en Hyfsad Titans's Revenge och en Shael runa?

Permalänk

Hur mycket är Rainbow Facet värd?
(altså i andra saker)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Den brukar jag hitta om man är på nighmare level
Bossen i Tower brukar släppa runor på första episoden i spelet

Kommer inte ihåg vad hon heter, nån här som kanske vet vad jag menar? upp till 4 runor har jag läst

Ah du menar Countess? Tack för tipset, ska prova lite senare.
Annars om det är nån som har en shaelruna över och vill bli av med den så får ni gärna viska till "perperper".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glaurung
Försöker byta till mig lite grejjer till min Hammerdin och min Cold-sorceress, men jag har ingen aning om vad sakerna jag har är värda.
Vad får man för en Hyfsad Titans's Revenge och en Shael runa?

Titans är inte alls mycket värda om dom inte är ethreal, shealruna ger man bort gratis.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

tänkte göra en javazon men jag avskyr verkligen att springa och fixa nya spjut hela tiden så hur mycket får man ungefär ge för en titans? in eth alltså

Permalänk
Medlem

Jag bytte nyss bort min mot ett par frostburns, var det ett bra byte tro?
Behövde vantarna iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glaurung
Jag bytte nyss bort min mot ett par frostburns, var det ett bra byte tro?
Behövde vantarna iaf.

Frostburns är ganska värdelösa och titans är värda om det är eth och har någorlunda hög %.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Den var ej eth så jag får väl ta det som ett hyfsat byte då. Ska bara ha tag på nån SoJ också så borde mina manaproblem vara över nu...

Permalänk

nån som vet hur man stänger av musiken i menyerna?, jag börjar få totalt pippi på den jävla musiken nu, den är så störande

Permalänk
Avstängd

Men du stannar väl inte allt för länge i menyn? eller sätter du bara på spelet och gör nåt annat sedan?

Visa signatur

Permalänk

nä men när man letar efter ett bra game (som kan ta ett jävla tag) blir man till slut ganska trött på skiten...

Permalänk
Medlem

tryck bara ctrl+m så slutar musiken i menyn.

edit: haha, Hunter(Swe) tog bort sitt sköna svar

Visa signatur

Permalänk

Startade just en lightning-sorc.
Fan vad kul det är med synergier, man kan satsa som fan på riktiga skitskills i början och röja runt på normal för att man ändå ska ha dem som synergier sen
Och just i detta avseendet är nog lightning-sorcen bland de roligaste.
Just nu äger jag runt med charged bolt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
tryck bara ctrl+m så slutar musiken i menyn.

edit: haha, Hunter(Swe) tog bort sitt sköna svar

Det var nog inget bra svar är jag rädd, jag ville inte skämma ut mig för alla på den här tråden :D. Jag såg att du kunde saken lite bättre än mig, så jag tog bort den lika fort som den kom dit. Men jag har gjort som jag sa med en olaglig version av Call of Duty för att slippa höra musiken i spelet.

Edit:
Övrigt
Dör ni ofta med era karaktärer? Jag tycker ni byter karaktär ganska ofta eller klarar ni spelet på så kort tid?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så, då har man sin första CTA nu då (call to arms).
Ska försöka mig på att skaffa runes till COH nu. (chains of honor)

[edit] Det står i topic att man får skryta här så

Permalänk
Medlem

nån som vet vad det kan vara för fel då det står "failed to join game" ska man öppna portar eller nåt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Det var nog inget bra svar är jag rädd, jag ville inte skämma ut mig för alla på den här tråden :D. Jag såg att du kunde saken lite bättre än mig, så jag tog bort den lika fort som den kom dit. Men jag har gjort som jag sa med en olaglig version av Call of Duty för att slippa höra musiken i spelet.

Edit:
Övrigt
Dör ni ofta med era karaktärer? Jag tycker ni byter karaktär ganska ofta eller klarar ni spelet på så kort tid?

jag byter karaktär hela tiden eftersom att jag dör hela tiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl-Johan
nån som vet vad det kan vara för fel då det står "failed to join game" ska man öppna portar eller nåt?

Om du sticker från ett game och sedan joinar ett nytt snabbt (eller skapar) så har inte battle.net hunnit få ur dig ur det första spelet ordentligt, och eftersom du inte kan vara i två spel samtidigt får du failed to join game. Ta det lugnt och vänta några sekunder innan du joinar ett nytt så bör det gå bra :).

Det kan också hända om du har fått "Connection Interrupted" mitt i ett game, då måste du vänta några minuter tills du är ute ur det spelet ordentligt innan du kan joina något annat.

Permalänk
Medlem

nej...jag har aldrig kunnat joina ett game...så det kan itne vara felet...

Permalänk
Avstängd

Det finns en hjälpfil bland genvägarna i startmenyn, kolla i den. Du har väl originalet?, annars kan du glömma det där med spel på deras servrar.

Sture:
Kör du hardcore? Jag åkte dit så det small i början när jag började spela diablo, man lär sig montrens egenskaper om man spelar mycket. Första riktiga hotet är Duriel (andra episoden) som använder Holy Freeze (paladinegenskap) som segar ner en utav h-e. Botmedlet heter Halfreeze och mycket cold resistances + många Full Rejuvenation potion (Återställer omedelbart 100% liv och mana). Du vet väl att du kan heal:a en hyrd merc med [SHIFT] + [1] - [4] tangenterna?

Övrigt: Lite off topic
Hur klistrar man i in bilder som man har på sin hårddisk utan att behöva ladda upp den till nån lagringsplats på nätet? Detta tycks bara funka om man citerar nån

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Övrigt: Lite off topic
Hur klistrar man i in bilder som man har på sin hårddisk utan att behöva ladda upp den till nån lagringsplats på nätet? Detta tycks bara funka om man citerar nån

Den MÅSTE ligga på internet om vi ska kunna se den. upl.silentwhisper.net funkar bra.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Den MÅSTE ligga på internet om vi ska kunna se den. upl.silentwhisper.net funkar bra.

Varför går det när man citerar då?, då dyker knappen längst ner på sidan upp "Bifoga fil". Detta borde sweclockers kunna fixa till

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag klara hela spelet genom att enbart använda bash.. pga att jag inte tänkte på att det fanns defensive auras mm.

men det gick tillslut trots att jag höll på och bli sinnesjuk på kuppen.
jag drömde tillomed mardrömar och såg i drömmen hur den röda livmätaren
sjönk och jag vaknade helt kallsvettig kl. 04.30 och var tvungen att gå upp och spela igen.
det är farligt med såna spel!

Visa signatur

[AMD64 Venice 3000+ @2433][Abit AV8][Aopen 6800GT][1024mb Twinmos/winbond PC3200]][Antec SLK3700AMB][Iiyama Prolite E430 17"]

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför går det när man citerar då?, då dyker knappen längst ner på sidan upp "Bifoga fil". Detta borde sweclockers kunna fixa till

Då laddas den upp på sweclockers servrar eller någon annanstans

Permalänk

Vad är en Windforce värd?
Hitta nämligen just en

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swejihad
Vad är en Windforce värd?
Hitta nämligen just en

Inte ett skit om man jämför med 1.09 men något kan du väll få för den.

Visa signatur