Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swejihad
Vad är en Windforce värd?
Hitta nämligen just en

Låter som nån spelkontroll från Logitech eller Microsoft.

Permalänk
Inaktiv

Är Ume's lament värd något?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Så, då har man sin första CTA nu då (call to arms).
Ska försöka mig på att skaffa runes till COH nu. (chains of honor)

[edit] Det står i topic att man får skryta här så

Ehm, ska det skrytas ska det göras ordentligt. Jag har mage att påstå att jag är rikast här, ta det som en utmaning. Kan börja med att charmsen till min barbar kostade 17 highrunes+. Resten ska vi inte diskutera..

EDIT:

Permalänk
Medlem

Jag klantade till det med min barbar (lvl 17 just nu), jag har på något sätt missat att ta dexterity någon lvl jag borde tagit det och tar jag inte dex varje lvl nu så hamnar jag efter på det och just nu är det runt 87/83% chans att träffa fiender, och jag är rätt säker på att det kan sjunka om jag inte tar mer dex.
Så jag blir våldsamt påminnd att man måste tänka hela tiden på vad man väljer. Första karaktären man kör en bit med brukar ju bli fel på något sätt, det kommer jag ihåg första gången jag spelat med alla karaktärer, då de alla hade något fel.

Så nu står det mellan att jag kanske hittar en bra socketed armor till barbaren och sätta in två stenar som ger mig dex, eller göra en ny (*suck*jag hatar första akten) eller fortsätta med min spjutamason som jag började med igårkväll.
Oh the agony!

Permalänk
Medlem

Haha Anubis inga problem, fortsätt spela på den.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Ehm, ska det skrytas ska det göras ordentligt. Jag har mage att påstå att jag är rikast här, ta det som en utmaning. Kan börja med att charmsen till min barbar kostade 17 highrunes+. Resten ska vi inte diskutera..

EDIT:

Ameh, inte ens fullt med 3/20/20 isf ;).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Nej ,men 10 st 3x life warcry skillers. Inte extremt på något sätt, men lagt ner ~30 highrunes på honom. Ligger på en nivå högre än de flesta sweclockarnas karaktärer kan jag tänka mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej ,men 10 st 3x life warcry skillers. Inte extremt på något sätt, men lagt ner ~30 highrunes på honom. Ligger på en nivå högre än de flesta sweclockarnas karaktärer kan jag tänka mig

Tycker iaf 3/20/20 är bättre :), jag hade iaf några enigma och botd innan jag la ner.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Vad sägs om en Rabies-druid med maxad Spirit of Barbs?
Jag maxar även dire wolf så att min björn får i snitt 4000 i hp.
en lvl 20-spirit ger 430% damage returned, det är väl rätt rejält ändå?

Sedan en holy freeze-gubbe på det. Är inte det rätt hett?

Jag lockas att köra med Fury/Feral Rage istället men jag vill inte göra samma gamla gubbar om och om igen.
Faan, jag vill ha tid att spela Diablo, snart börjar 2an på Teknisk Fysik, och då är det nog säkrast att lägga detta underbara spel på is.

Permalänk
Avstängd

rabies är den sämsta skillen som druiden har. så jävla..dålig!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soffpotatisen
rabies är den sämsta skillen som druiden har. så jävla..dålig!

Så dålig skada gör den ändå inte, inte med maxad poison creeper.

Permalänk
Avstängd

Soffpotatisen:
~4500 i skada + att monstren är förgiftade i 11.6 sekunder är väl inte dåligt? Biter man flera gånger så är monstret snart uträknat, nackdelen är om dom är poison resistanta. Men det finns ju alltid för och nackdelar med alla karaktärer. Dom flesta monstren är trots allt resistanta mot cold/fire/lightning inte lika ofta mot poison, inte så långt jag har kommit i alla fall. Gift är bra mot fysiskt immuna monster också

Blev lite svengelska tyvärr, vissa saker låter bättre på engelska

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Vad kör du för utrustning, skills?

Permalänk
Medlem
Citat:

EDIT:

Ifall det där är i nya laddern så vågar jag påstå att du med 100% säkerhet bottar.
Och är det inte i laddern så är det totalt ointressant.

Permalänk
Medlem

Vad säger ni alla om att maxa Prayer, Holy Bolt, några levlar på Meditation (kanske räcker med en), och sen kirra passande synergies? Borde vara möjligt att göra en 100% passiv karaktär som gör stor nytta i hardcore games. Jag skulle vilja spela en sån då; tror ni att det går? Spelade upp till lvl25 förrut innan jag råkade klanta mig och dö, men upp dit funkade det skitfint; och så fort ett monster som kunde skadas av holy bolt kom fram blev de helt ägda om man maxar alla synergies på HBs skada gör man förresten helt sjuk skada, om jag inte minns det hela fel så ger synergiesarna +2000% (ja, tre nollor) i skada ovanför den redan höga skadan på en vanlig HB.

Skulle ju liksom vilja spela igen, så då tänkte jag om det här skulle kunna funka och vara kul.

Permalänk
Medlem

Det var en tuff fight.

Men nu har man en anni

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fatta tur du har eller? +10% exp fick du på den också! Shit alltså! Jag har aldrig ens mött bajsgubben. *avguda* XD

Permalänk
Avstängd

Vad händer efter att man har slagit ut Über Diablo? är spelet slut sedan?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Vad händer efter att man har slagit ut Über Diablo? är spelet slut sedan?

Spelet tar aldrig slut.. nej det händer ingenting när han dör.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
Haha Anubis inga problem, fortsätt spela på den.

To hell with him! Säger jag
Nu spelar jag med Paladin, och tycker den är bäst, så nu tänker jag fan inte byta igen.
Paladin har rätt trevliga skills.

Permalänk
Avstängd

Tror ni det skulle gå att göra ett Diablo 3D spel, first person shooter med co-op stöd typ Serious Sam? eller skulle spelkänslan försvinna helt?

Visa signatur

Permalänk

Vad får man ge för en Tal Orb i ladder nu för tiden?

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk

Är en perfekt Crown of Ages något att ha? Ha inte sett så många som använder den men jag tycker den var über! Har den på min paladin nu.

Defense: 349-399 (Base Defense: 111-165)
Required Level: 82
Required Strength: 174
+50% Enhanced Defense
+100-150 Defense (varies)
+1 To All Skills
Damage Reduced By 10-15% (varies)
All Resistances +20-30 (varies)
+30% Faster Hit Recovery
Socketed (1-2) (varies)
Indestructible

Permalänk
Hedersmedlem

Crown of Ages är rätt bra, det enda man kan klaga på är att det bara är +1 skills på den.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror ni det skulle gå att göra ett Diablo 3D spel, first person shooter med co-op stöd typ Serious Sam? eller skulle spelkänslan försvinna helt?

Hur kan du ens tänka en sån avskyrvärd tanke!

Måste även säga att det inte är Blizzard som kommer göra nästa Diablo (när det kommer, för det gör det). Utan han den där utbrytaren och hans företag, som tog med sig licensen. Det är de som just nu gör ett MMORPG, som faktiskt verkar rätt lovande, snyggt är det också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Är en perfekt Crown of Ages något att ha? Ha inte sett så många som använder den men jag tycker den var über! Har den på min paladin nu.

Fixxa bild.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Avstängd

En film fick inte heta El Diablo därför att Blizzard hade rättigheterna på namet Diablo.
Blizzard har väl fortfarande rättigheterna till namnet?
Läste nånstans att dom som slutade skulle göra att diablo liknande spel, men inte att det skulle heta Diablo

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

En film fick inte heta El Diablo därför att Blizzard hade rättigheterna på namet Diablo.
Blizzard har väl fortfarande rättigheterna till namnet?
Läste nånstans att dom som slutade skulle göra att diablo liknande spel, men inte att det skulle heta Diablo

Japp. det stämmer. Spelet heter guildwars. Hur jäklans kul som helst!
Men sååå svårt

Ser fram emot det!

http://www.guildwars.com/default.html

Apropå spel så spelade jag diablo 1 igår. Snacka om nostalgi!!
Tror jag ska ta lite printscreens så man minns det haha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amorea
Japp. det stämmer. Spelet heter guildwars. Hur jäklans kul som helst!
Men sååå svårt

Ser fram emot det!

http://www.guildwars.com/default.html

Apropå spel så spelade jag diablo 1 igår. Snacka om nostalgi!!
Tror jag ska ta lite printscreens så man minns det haha

Nu blir jag fundersam. Skapade inte dom som slutade Falgshipstudios?
Såvitt jag vet har dom inte släppt någon information om deras uppkommande spel mer än att dom vet vilka företag som är publicera spelet.

www.flagshipstudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fältkoma
Nu blir jag fundersam. Skapade inte dom som slutade Falgshipstudios?
Såvitt jag vet har dom inte släppt någon information om deras uppkommande spel mer än att dom vet vilka företag som är publicera spelet.

www.flagshipstudios.com

Vad jag vet är teamet bakom guildwars gamla skapare till diablo.
De har inte släppt nåt demo än. Men alla fick en möjlighet att
testa spelet under den där mässan som var för några veckor sen.