Permalänk
Medlem

Det räcker nog med att köra DxDiag och se att Direct3d inte stöds för att kortet inte klarar moderna saker som 3Dacceleration. Har liknande datorer på skolan.

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Medlem

Gick i 2 fps för mig innan jag uppdaterade drivarna för kortet. Nu rullar det på bra när jag kör 32-bitar men hackar i 16-bitar. Också jobbdator ska kolla vad det var för kort som satt i den här igen.

Edit: Matrox Millenium 400.

Fullscreenläge skulle ändå vara fint som snus och mera musik. Ajaj måste spela **host** jobba lite nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oj oj oj,vilket spel :D.
Detta var tokkul, sitter just nu med en massa kompisar och spelar

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauter
Ni borde sluta kalla den en alphaversion då den enligt definitionen blev en betaversion när ni släppte spelet.

Faktum är att detta inte är ens en alpha - det fattas både features och content, dessutom finns det known bugs.

Det borde egentligen kallas "public testing build #4711", men det blir så krångligt att säga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtermin8
Gick i 2 fps för mig innan jag uppdaterade drivarna för kortet. Nu rullar det på bra när jag kör 32-bitar men hackar i 16-bitar. Också jobbdator ska kolla vad det var för kort som satt i den här igen.

Edit: Matrox Millenium 400.

Fullscreenläge skulle ändå vara fint som snus och mera musik. Ajaj måste spela **host** jobba lite nu.

Grejen är att när du uppdaterar drivrutinerna så ställer den nog om från 16 till 32 bit.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Jag sitter just nu i Lobbyn med en OS X version. Det kommer för andra platformar. Win32 och OSX iallafall.

Kan du inte lägga ut osx-versionen då?
Winex cedega tyckte inte om win-versionen.

EDIT: Ok, jag väntar gärna.

Visa signatur

Vi radioamatörer gör det i vågor... ~~~~73 de SM4XSN
AMD64 3200+@2450Mhz| H2O-kylning | LG Electronics 915FT 19" | Sapphire Radeon 9600 Pro Fireblade | Seagate 7200.7 160gig x 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JuBBo
Kan du inte lägga ut osx-versionen då?
Winex cedega tyckte inte om win-versionen.

Nej.. för den funkar inte komplett. Skall se om jag hinner bygga en fungerandes ikväll.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skynda på med linuxversionen om den ska komma, så länge kan ni som har linux och vill testa spela cuyo.
http://www.karimmi.de/cuyo/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Skynda på med linuxversionen om den ska komma, så länge kan ni som har linux och vill testa spela cuyo.
http://www.karimmi.de/cuyo/

Inte jag som kommer fixa Linux versionen eftersom jag inte har en dator med linux på. Inte ens säkert att det blir en linux värre. Det där cuyo såg förjävligt ut

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Grejen är att när du uppdaterar drivrutinerna så ställer den nog om från 16 till 32 bit.

Jo det kanske kan stämma synd att du inte postade det om 16-bitar före så hade jag kunnat kontrollera är inte säker på om jag körde 16 eller 32 innan uppgraderingen men det är ju inte helt omöjligt att den stod på 16 eftersom det är datorn på jobbet som används till office och surfning.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

OT, använder du cocoa eller carbon i osx?

Visa signatur

"Seeing hole swedish families carrying tons of booze along the ferry germany - sweden is hilarious - however, when we saw their prices we understood"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjelle
OT, använder du cocoa eller carbon i osx?

Carbon. Inte så mycket platformsspecifikt så det är onödigt jobb att blanda in Objective C.

Här kommer en uppdaterad todo list.

BUG: Autoscroll scrolls too far on long lines BUG: Borders is incorrectly displayed when joining a room BUG: You can resize the window BUG: Client should animate last move so you see how you die BUG: low FPS when running on a 16bit desktop FEAT: Fullscreen FEAT: Sort rooms FEAT: sort players FEAT: team play FEAT: Stop button when BALANCE: Big is too good (FEAT: Find player?) FEAT: Fix priorities on stone placement FEAT: Autoselect chat input when ingame FEAT: Lower FPS when window isn't active FEAT: Show what players won/lost FEAT: Incomming stone count FEAT: Options, FPS Limiter, Save Login, Scrolling BG, Buffer Size, High Contrast FEAT: More, much more Nice, Great, Uber FEAT: Auto pushout when rotate FEAT: Miniblobs FEAT: Increase a modifier over time to increase hardness FEAT: Increase speed FEAT: Special Combo: Clean Sweep FEAT: Server statistics FEAT: Timestamp server log FEAT: MOTD FEAT: Audio Compression BUG: Client get stuck if server and client doesn't run the same version BUG: Warpwrap has problems with lines with no spaces FEAT: Keyrepeat ingame FEAT: Next blocks view FEAT: Quit button FEAT: How-To-Play help screens FEAT: Change clUpdate command so we can display itteration process FEAT: Music hi and low FEAT: Volume in mixing BUG: Remove selection from chat FEAT: New gui FEAT: DirectSound FEAT: Scrollwheel FEAT: Alpha fade animations FEAT: Blinking eyes FEAT: Remote console FEAT: STMP/POP3 reg thingie FEAT: Scores FEAT: Ranking (FEAT: GDI render?) FEAT: CRC check FEAT: SafeReader FEAT: Problem catcher FEAT: Bundle

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Alpha = Playable, features missing.
Beta = Feature complete, bugs still remain.
Release Candidate = Final if nothing pops up.

Det är definitionerna jag är van vid när det gäller alpha, beta och RC

Jag tycker allt en del features kan saknas i en BETA, kolla t.ex. på MMORPG betorna som öses ut nu, där saknas halva spelen.
Men definitionerna är ju inte direkt satta i sten, så det spelar inte direkt någon roll, men det är en mkt stabil alpha.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Coolt spel :)!

Ett problem bara, jag hör ingen musik. (Ja, volymen är ställd rätt )

Visa signatur

Oh. Uhm, look... if we built this large wooden badger...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe_
Coolt spel :)!

Ett problem bara, jag hör ingen musik. (Ja, volymen är ställd rätt )

Editera filen config.registry och ändra sndbuffersize till något större värde än vad som är nu ex 200 du får testa dig fram.

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem

Vill ni veta en liten jobbigare sak? Jag kommer sluta utveckla spelet till PC på torsdag, pga att jag inte har någon burk att jobba på då förtillfället. Men när jag skaffat en ny så kommer jag börja utveckla det igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Alpha = Playable, features missing.
Beta = Feature complete, bugs still remain.
Release Candidate = Final if nothing pops up.

Det är definitionerna jag är van vid när det gäller alpha, beta och RC

Jag har alltid uppfattat det som att alphaversionen var den ofärdiga versionen man testade internt i utvecklingsgruppen och betaversionen den ofärdiga släppta versionen. En version måste ju inte vara färdig för att vara en beta.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk

matricks: Det låter inge vidare... Vad ska du göra av din nuvarande PC?

Permalänk
Medlem

Grejen är så här. Min sista arbetsdag är på torsdag. Jag vill hitta på något nytt att göra en att jobba här hela tiden, så jag håller på att söka jobb och lite sånt. Jag har en PC hemma men gissa vad den kör? Den kör OpenBSD och Teepop master servern så den kan jag inte stänga ner, plus att jag har massa grejer lagrat på UFS partitioner.

Så jag måste skaffa en dator hem som jag kan utveckla på och det kommer ta några veckor (månad?) beroende på hur arbetssökandet och lite annat går. Jag funderar på att köpa en ny liten server för några tusen och sedan flytta hdd:n från nuvarande datorn så jag får lös den datororn så länge. Den nuvarande servern måste bytas i vilket fall som helst. Den väsnas lite för mycket.

Så fram till Torsdag kommer jag försöka att stabilizera PC versionen så mycket som möjligt. Sedan efter det så har jag en PowerBook (Mac) som jag kan utveckla på men jag kan inte producera något till PC tyvärr. Jag kanske kan lösa det på något sätt. Vi får se.

Visa signatur

Permalänk

Efter att ha ändrat till 32 bitars färg har jag runt 178fps flytter verkligen 100%igt nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

matricks>>>> Såg att du bodde i uppsala, ska jag komma förbi med en dator?

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elipsion
matricks>>>> Såg att du bodde i uppsala, ska jag komma förbi med en dator?

Hehe.. vore faktiskt trevligt dock behöver jag en skärm vilket kanske lite mer problem artat.

Visa signatur

Permalänk

Fungerar i Wine V. 20040615. Får testa spela lite imorrn för att utvärdera spelglädjen.

Permalänk
Medlem

Skärm ingår naturligtvis.

Systemkrav? *dubbelbottnat...*

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem

Så nu har jag testat det, riktigt skoj

Passar mig perfekt, älskar sådana här spel !

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

Jag blir yr av bakgrunden

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elipsion
Skärm ingår naturligtvis.

Systemkrav? *dubbelbottnat...*

eller irc, #teepop på quakenet

så kan vi snacka

ZaInT: kommer en option för det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funkar fint i cedega också.
Skoj spel.

Permalänk
Medlem

GRYMT.. Kanonbra gjort.. hittade inga buggar alls!

GOOD WORK!

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Sedan efter det så har jag en PowerBook (Mac) som jag kan utveckla på men jag kan inte producera något till PC tyvärr. Jag kanske kan lösa det på något sätt. Vi får se.

Om Elipsion kan fixxa en dator så är ju det utmärkt, men annars kan du väl utveckla det på maccen och be någon kompilera upp det på en PC?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.