Permalänk

Problem med Moderkort(Epox 8RDAI)??

Hallå!

Blir galen!

Fick ett nytt Epox 8RDAI(nforce2 Ultra) i helgen.

Satte in det och körde börja installera xp..

blåskärmar hit och dit ostabilt som fan. Kör på vanliga inställningar i BIOS inget overclock.

Lyckades eftger mycket om och men få in xp

Har en AMD 2400+ tbred.

testar jag å köra PRIME95
får jag hardware failure eller så hänger den sig direkt.

Har kört MEMtest och får inga fel på minnen.
Har ett gammalt Specitek pc2100. Har även provat med ett nyare pc3200 minne men datorn är ostabil endå.

Har även bytt procceorn mot en polmonio 2000+ blir likadant då med.

Låter för mig som det är fel på moderkortet?
Borde jag kanske skicka tillbaka moderkortet och begära ett nytt?

Kortet är från datorbutiken.com btw

Hjälp!

Permalänk

MOderkortet suger, men så allvarligt som du har varit med om har jag inte upplevt, skicka tebax å köp nått bra Asus/Abit kort ist!

Permalänk
Medlem

hitt ep 8rda3+ kortslöt sig sj, epox = shit
beställt ett abit NF7-S2 695 kr komplett.se

Visa signatur

dsa

Permalänk
Medlem

om du söker på google på NF-S2 så kommer du hitta länkar till anadtechs forum.... Du kommer inte bli glad när du läser vad de tycker om kortet du beställt....

Visa signatur

ostabil dator => ostabilt psyke

Permalänk
Medlem

Synd å säga att kortet suger, det är ett bra kort när det fungerar. Råder lite delade meningar om kortet här på forumet också. Jag kan väl säga så här att jag beställde också ett likadant kort på datorbutiken....o första kortet jag fick var i det närmaste stendött. Nästa jag fick fungerade perfekt, aldrig haft några problem med det. Men med facit i hand kan man nog säga att det råder lite varierande kvalitet på de där korten...inte så att det är dåliga kort..men kvalitetskontrollen kunde man kanske önska lite mer av.
Tycker definitivt du ska skicka tillbaks kortet. Det ska man ju göra vid minsta lilla fel tycker jag. Minsta finess som inte fungerar så har man inte fått vad man betalt för o då är de pengarna tillbaks eller nytt vara som gäller...
Edit: stavfel.
Ialla fall, lycka till

/Peter

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk

En annan rolig sak va att mitt kort klara 230-235Mhz FSB me 2-2-2-5/11 nu klarar det inte ens 2-2-2-5/11 i 200Mhz, å nu kan jag typ max boota i 210 Mhz FSB... Mysko kort dethär....

Permalänk
Medlem

Kolla temperauter och spänningar.
Ställ memory frequency till 100%.
Uppdatera bios.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk

Jo, jag vet, samma inställningar, samma temperaturer, smma bios, bytte till nyaste en gång, men det sög riktigt hårt...