Permalänk
Medlem

DI-614+ - Går ej att komma in i admin

Det är något fel på min flickväns Dlink DI-614+. Jag har fått ett ip-nummer av routern och det går att pinga den å allt (och surfa på Internet) men det går inte att ansluta till webbgränssnittet på den (192.168.0.1)... och ja, jag har kollat att 192.168.0.1 är standard-gateway. Det skumma är att det fungerade igår och nu har det bara lagt ner helt å hållet. Men som sagt, Internet å allt fungerar annars. Jag förstår inte vad som är felet?

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk

Antagligen så har du ett känt d-link fel.
Har exakt samma problem med en D-Link804 som spärrar mig från webadmin i tid och otid.
Enda jag har kunnat göra är att vänta ut den, eller gå in genom telnet där det alltid funkar.

Permalänk
Medlem

dra ut nån kontakt eller restarta den

Det är ett fel, men de är ett litet fel.. inge allvarligt =)... för mig ha de hänt nån gång förut bara.

Visa signatur

jhkl

Permalänk
Medlem

Det hände mig alltid med min 604 när den hade stått igång för länge. Internet och allt fungerar utmärkt, men interfacet fungerar först efter omstart.
Det händer mig mer sällan nu sedan jag uppdatera firmwaren i den.
Istället för dagligen så händer det först efter några veckor.