Nu får det vara nog!! Färdigmoddat chassi!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hyzac
Det är väl egentligen inget fel på färdigmoddade chassin, bara lite tråkigt att ha nåt som nån annan oxå kan köpa likadant. Lite personlighet är alltid bra.

Visst, men det går ju o köpa den och sen göra den mer personlig.. Precis som när du köper en låda som inte är fabriksmoddad, det finns ju många som kan och köper en likadan låda som du precis har köpt.. varför inte då klaga på alla icke fabriksmoddade lådor? lådan ser ut på ett speicellt sätt, fabriksmoddad eller inte, men sen moddar de flesta ändå.. spelar roll.. Lian Li e ju väldigt populära. De är inte fabriksmoddade, väldigt snygga och många köper de. Den som har en sån retar sig inte på att många har en likadan låda som en själv... eller? samma sak gäller väl ändå fabriksmoddade lådor...

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damon
Va f*n har NRJ radiostationen med ett datorchassi att göra?!
Vad menar du med det?

var nog lite för cynisk för dig...och nej, det har inget med fjortisfaktor att göra...
drog lite för stora växlar om vad skit man blir påprackad av företag bara...men det är ganska offtopic...inget illa menat mot stackare som köper skiten...

Visa signatur

Human...bad...
Computer...goood...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saintnikolaus
var nog lite för cynisk för dig...och nej, det har inget med fjortisfaktor att göra...
drog lite för stora växlar om vad skit man blir påprackad av företag bara...men det är ganska offtopic...inget illa menat mot stackare som köper skiten...

haha

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk

worst ever

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Vem fan bryr sig. Om den nu är "färdigmoddad" så är väl lådor med färdiga fönster också det. Nå kan man forsätta att"modda" på den lådan. Då är det ju lika bra att säga att TT har färdig moddad lådor kolla bara lanfire och skull. de har sina små blinkande saker och skumma fönster.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

De har ju inte modifierat ett vanligt chassi till den där sjukt fula skapelsen, det ser ju ut så ifrån början, alltså borde man inte kunna kalla det "moddat".

Permalänk
Medlem

Jag tycker för tillfället att det inte finns NÅGOT chassi som är fint.
Visst vissa är funktionella men fina? nej.

Så nu sitter jag med ett grått fulltower för 300kr.. fyller sitt syfte och jag tycker det slår Lian Li och all annan skit utseendemässigt.

Måste även påpeka att Lian Li med sin borstade ALU är bland det fulaste jag sett men väldigt många anser att de är de absolut bästa och snyggaste lådorna, jag gör ingen stor sak av det. Vill de ha Lian Li så får dom ha det.

Bara att inse. Alla är unika och har olika smak och tur är väl det. Så lägg ner skitsnacket om att vissa lådor är fjortisaktiga, eller "passar väl för en cs noob" eller liknande. Se det såhär istället.. Det är väl tur att du tycker många chassin är fula.. Då blir valet enklare när du själv skall köpa en låda. Och om det kommer någon med ett chassi som du tycker är fult, varför bry sig?

Så därför, skit i om folk kör linux, ms eller något annat, skit i om folk har mängder med lampor och blink blink tjaffs i sin dator.

Don efter person!

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fubar
Jag tycker för tillfället att det inte finns NÅGOT chassi som är fint.
Visst vissa är funktionella men fina? nej.

Så nu sitter jag med ett grått fulltower för 300kr.. fyller sitt syfte och jag tycker det slår Lian Li och all annan skit utseendemässigt.

Måste även påpeka att Lian Li med sin borstade ALU är bland det fulaste jag sett men väldigt många anser att de är de absolut bästa och snyggaste lådorna, jag gör ingen stor sak av det. Vill de ha Lian Li så får dom ha det.

Bara att inse. Alla är unika och har olika smak och tur är väl det. Så lägg ner skitsnacket om att vissa lådor är fjortisaktiga, eller "passar väl för en cs noob" eller liknande. Se det såhär istället.. Det är väl tur att du tycker många chassin är fula.. Då blir valet enklare när du själv skall köpa en låda. Och om det kommer någon med ett chassi som du tycker är fult, varför bry sig?

Så därför, skit i om folk kör linux, ms eller något annat, skit i om folk har mängder med lampor och blink blink tjaffs i sin dator.

Don efter person!

Tack, nu behöver bara någon moderator låsa denna tråd...

Tyvärr kommer det alltid finns folk som dömer ut det man köpt eller har...

Visa signatur

/car2ns