Permalänk
Proffsmoddare

Ännu en gravyr av lilla mig :D

Började ta itu med den gamla pentagramgravyren som jag gjorde till mitt förra bygge. Jag blev aldrig nöjd med den vilket resulterade i att jag skrotade den, men efter lite renovering så ser den en hel del bättre ut.

innan renovering

Efter renoveringen påbörjats.

Ramen blev klar idag

Motivet är långt ifrån klart än så det kommer mer bilder vad det lider

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Inte för att vara petig men du har inte lust att lägga in en / lite här och där så att jag slipper kopiera länkarna osv, men annars så ser det riktigt fint ut...

Edit: tack

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
Inte för att vara petig men du har inte lust att lägga in en / lite här och där så att jag slipper kopiera länkarna osv, men annars så ser det riktigt fint ut...

Edit: tack

heheh ursäkta missen men jag har bara sovet 3 timmar inatt så min hjärna slirar runt i skallen just nu

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

JÄKLAR vad snyggt
Vad har du tänkt att använda det till?
Skulle ju vara skittufft som ett fönster, hehe.

ps. You've got PM

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Jag vet inte riktigt vad jag ska ha den till, funderar på att smälla dit en ram med lite dioder i och ha den som tavla

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

mmmm, vore riktigt tufft!
Solfilm bakom kanske? Eller blir ljuset från dioderna lustigt då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

flottigt, men bra graverat

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
mmmm, vore riktigt tufft!
Solfilm bakom kanske? Eller blir ljuset från dioderna lustigt då?

Ja solfilm ska jag definitivt ha det funkar fint och stör inte ljuset alls.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

tufft.. Men hur blir det med solfilm.. Går ljudet igenom mycket? Alltså.. Ser man igenom solfilmen?

Kan ju kanske bli en liten oönskad effekt, eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ännu en riktigt fin grej från dig
Hur länge har du graverat egentligen?

Visa signatur

Asus P8z68-V PRO <> Intel Corei7 2600k <> 16gb Corsair Vengeance blue <> Geforce GTX 580 3gb <> Crucial m4 128gb SSD <> WDC 1TB <> Corsair gold 850W <> Antec Kühler 620 <> Corsair Carbide 400

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gizz
Ännu en riktigt fin grej från dig
Hur länge har du graverat egentligen?

Jag gjorde min första gravyr på min riktigt gamla skitlåda det var vår counterstrikeklans logga

Här har ni bilder på min allra första mod

detta var ca 4år sen heheh de va tider de

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Gravyr-kungen i farten igen!

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Fy vilken fin burk! Var fick du tag i det du klädde den med?

Visa signatur

Asus P8z68-V PRO <> Intel Corei7 2600k <> 16gb Corsair Vengeance blue <> Geforce GTX 580 3gb <> Crucial m4 128gb SSD <> WDC 1TB <> Corsair gold 850W <> Antec Kühler 620 <> Corsair Carbide 400

Permalänk
Medlem

äckelsnyggt

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gizz
Fy vilken fin burk! Var fick du tag i det du klädde den med?

Det är vanlig plastfilm som man kan köpa i vilken färgaffär som helst finns i alla möjliga färger och material

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Polera området i mitten så det blir mindre intensivt... skulle nog framhäva draken lite mer då.

Skitsnyggt hursomhelst!

Visa signatur

All glory to the Hypno-toad.

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt, men som någon sa. Vad ska du ha den till? En tavla tror jag man tröttnar på, jag tycker du ska komma på något annorlunda till en så annorlunda snygg gravyr.

Permalänk
Medlem

kör du dina motiv på frihand? lr målar du upp dem själv o sen "kalkerar"

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

En fråga wolwerine.
vart 17 hittar du dina bilder????
jag har letat som en tok på olika tatuerings sidor men hittar bara fula eller så kostar dom pengar för att man ska kunna se bilden i större än 1cm x 1cm.
har du några bra förslag eller rent av en enda bra sida som det inte kostar pengar på?!?!
riktigt snyggt btw!
ska dra upp lite bilder på min unreal logga sen när jag fått min kamera.
vart riktigt snyggt faktiskt och är hel nöjd för att vara första gravyren!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z0l!d
En fråga wolwerine.
vart 17 hittar du dina bilder????
jag har letat som en tok på olika tatuerings sidor men hittar bara fula eller så kostar dom pengar för att man ska kunna se bilden i större än 1cm x 1cm.
har du några bra förslag eller rent av en enda bra sida som det inte kostar pengar på?!?!
riktigt snyggt btw!
ska dra upp lite bilder på min unreal logga sen när jag fått min kamera.
vart riktigt snyggt faktiskt och är hel nöjd för att vara första gravyren!

Om du ska ha tag i bra bilder i bra storlek sök då på "Free Tattoo flash" så ska du se att det löser sig. Personligen så brukar jag ta en färdig bild som grund sen tar jag bort oönskade delar och lägger till egendesignade bitar så att jag får motivet som jag vill ha det.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

jävligt snygg är den men de passar bättre med blått ljus bakom tycker jag

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

Som vanligt - Nybörjartur!
Är grymt imponerad av detta likasom alla dina andra!

Keep up the great work!

Permalänk

Nice Work!

Vad använder du för verktyg att gravera med?

Vet du vad man kan köpa Plexiglas billigt?

Visa signatur

AMD+ATI

Permalänk
Proffsmoddare

Har börjat att lägga till mera detaljer i motivet, bland annat 2st keltiska knutar. En klar och en skissad

Mer kommer....

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

oj oj oj.. Snyggt
En fråga! Vad använder du för penna när du ritar på plexit?
Upptäckte att det blev fula märken efter att jag fått tvätta bort rester av min penna med aceton =/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Proffsmoddare

lite mera framsteg på motivet!

kommer mera...

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Hur stora är plexiglasen egentligen? Med gravyren på?

En bild men dig och den på skulle vara najs

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
lite mera framsteg på motivet!

http://wpa.portalofevil.org/dragon7.jpg

kommer mera...

Tror fortfarande du har en stor CNC maskin lr vad det heter ståendes i köket :D:p

Mycket fint iaf ;):)

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Han har en sju axlig super grej för 10000000kr under sängen med.... Eller inte
Riktigt snyggt vart det iaf.