Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaMan
Det kommer nog att bli fint när det är klart. Man vill inte trycka ner unga förmågor. Men som en del har skrivit så blir det lite ghetto när man såg hålet för nätagget samt hur du placerade gallret för fläkten i toppen på lådan. Men kämpa på bara !

En liten update till :

HTPC under tv:

------------------------------------------------------------

OKEJ det här är våran tv stol som _MIN PAPPA_ hat gjort tycker den är hur fräck som hälst, lite folka-style.

så det var allt

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oooo
jag är 13 och har byggt min egen vattenkylnin okej snart 14 i den 23 sep.

Jäklar, det är fan respekt! Jag är 18 och har fortfarande inte fått tummen ur x(

Det ser för övrigt bra ut. Måla på nått lager till så att det blir riktigt vitt tycker jag.

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazydog
Jäklar, det är fan respekt! Jag är 18 och har fortfarande inte fått tummen ur x(

edit: ska måla nu.
Det ser för övrigt bra ut. Måla på nått lager till så att det blir riktigt vitt tycker jag.

det är bara limningen på blocken som är kvar.

ÄR det någon som har ett 32 mb minne, som du skulle kuna sponsra mitt bygge med?

Visa signatur

i7.

Permalänk

Vill inte vara taskig eller så men lär dig stava.
Har haft feta problem med att läsa vad du skrivit och har fått läsa det om och om igen för att förstå vad du skrivit.

Annars kan nog detta bli bra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mega_korven
Vill inte vara taskig eller så men lär dig stava.
Har haft feta problem med att läsa vad du skrivit och har fått läsa det om och om igen för att förstå vad du skrivit.

Annars kan nog detta bli bra!

så nu har jag ändrat mina utforminingar på meningarna.

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Är det nån mer än jag som inte tycker att trä passar ihop med datorer och teknik?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplod
Är det nån mer än jag som inte tycker att trä passar ihop med datorer och teknik?

Beror på hur man får till det, detta kanske inte var det mest lyckade men det finns några riktigt snygga träcassin som jag är über avundsjuk på ....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkAliz
Beror på hur man får till det, detta kanske inte var det mest lyckade men det finns några riktigt snygga träcassin som jag är über avundsjuk på ....

Tack
att det inte passar ihop är bull, vad var dom första radionapparaterna byggda av? eller dom första bilarna?, dom första tv apparaterna, och det här är min första htpc! för övrigt kommer det inte synas att det är trä.

och vad ska jag göra bättre?

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack
att det inte passar ihop är bull, vad var dom första radionapparaterna byggda av? eller dom första bilarna?, dom första tv apparaterna, och det här är min första htpc! för övrigt kommer det inte synas att det är trä.

och vad ska jag göra bättre?

Göra den mer lik en del av hemmabiosystemet.. med andra ord, ha samma form som en reciever eller en DVD-spelare. Annars så var det absolut inget fel på din låda just nu, förrutom att jag måste klaga på eran tv-bänk. ta bort pinnen i mitten och sätt din en hylla i mitten så blir jag glad.. och sen gör om htpc lådan så att formen är som en reciever eller en DVD/VHS-spelare..

Klart impad på att du endast är 13 år, när man själv va 13 hade man precis börjat använda internet, skaffade väl Chello vid den tiden.. är 19, snart 20 nu..

Kan tillägas att nej, har inte kvar Chello, har BBB ADSL hemma i Stockholm och HSB här i Karlstad.

hare bra, och lycka till med framtida byggen!

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är totalt imponerad av denna unga talang, ge killen ett par år och han skapar mästerverk. Iaf så tycker jag att det är coolt att du är så ung och gör grejerna såpass bra. Själv klängde jag väll runt i närmaste träd i den åldern...

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

hmm alltså ja ser denna byggnad som katastrof rent ur design synpunkt..

dock måste ja ge dig rejält med beröm fan.. 13/14 år och orka göra ett sådant projekt... shit... hahhaa.....

vattenkylning i trälådan? vettigt.. hahaha
fortsätt så så kommer du fan gå långt!

Permalänk
Medlem

vattenylningen har jag inte i i denna burk uttan i min spela dator.
jag ville göra något annulunda och onte ettchssi med en plexi ruta på sidan och en lysade fläkt, uttan något som ingen ANNAN har gjort tidigare.

car2n_ det som vi har som tv bänk är ett bord igenklgen

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem
Citat:

men lungan er grabbar, det kommer inte bli getto tejpen är bara en provesorisk-sak ska årdna det sedan, har satt (byt ut) alla flänsar i det så de gick inte riktigt på. Det ser bättre utt i väkligheten och det är långt i från klart.

edit1: hålet kommer bli fint, ska sätta en list runt, mitt gf 2 med tv utt kommer på torsdag tror jag så jag ska spakla och grundmåla idag om jag hinner,orkar. tack till joel som jag fick köpa kortet av!

edit2: om ni tittar på den sista bilden, ser det getto ut?
och vad ska jag ha på sidorna?

den ska bli glänsade svart, ska sicka lite bilder uttan blixt så ska ni se hur snyggt det är.
off:
1ce dinna trådar e ju inte så seriösa heller "kan man kylap cu med en slag med is bitar i,eller?"

mewmute hur klarar du dig på 13 gb?

funkar alldeles utmärkt. då jag har boende på två olika holmar. och där jag har burken med 13 gb så far jag bara till varannan helg. plus att jag bara har modem. klarar bara av att spela ett spel åt gången så det är sällan jag har fler än två-tre spel på den. annars är det bara bilder och texter på den. plus os då. 98:an. fast det blir väl kanske ändring på det då 98:an har börjat bete sig väldigt instabilt på sernare tid.

Visa signatur

Duron 1,9ghz, soltek 75kav-x, geforce 4200titanium 64mb, 511mb ram, 13gb HD.
Pentium3 850mhz@952mhz, abit be6, geforce5200 128mb, 384mb ram, 120gb hd.
Geexboxburk, celeron 433mhz, asus me-99vm, int. grafik, 128mb ram, 1.2gb hd.

Permalänk

haha.. det där bygget går från ett helt ok projekt till början.. till värsta ghetto bygget..

Bra jobbat

Permalänk
Medlem

[ot]Grym fåtölj
Någon mer info om den??[/ot]

Visa signatur

// David

Permalänk

Bara en tanke. Jag stavade inte ut "utt" och ordna "årdna" när jag var 13/14. Din stavning är inget att hänga i julgranen. Tycker inte heller bygget är särskilt snyggt eller välarbetat. Men creds för att du försökte. Ska inte påstå att jag hade orkat göra något liknande i samma ålder.

Visa signatur

I'm frantic in your soothing arms, I can not sleep in this down filled world.

Permalänk
Medlem

mm.. riktigt ghetto bygge, vad fick du för betyg i träslöjd?

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerad över bygget i och med din ålder.
Att en del tycker det ser lite ghetto ut men det är väl ditt första bygge också?

Fortsätt jobba på den och jobba mycket med detaljer så blir det nog bra i slutändan. Annars kan du alltid bygga en ny

Visa signatur

Two wrongs don't make a right but three lefts do.

Permalänk
Medlem

jag har precis g i trä...... Men jag har ju byggt en vatenkylning och sprayat chasit innan. men bilder kommer. Får inte den jävla geekbox:en att boota, vet någon någon bra boot loader som får platts på en floppy?

Visa signatur

i7.

Permalänk
Citat:

jag har precis g i trä...... EMn jag har u byggt vatenkylning och sprayat chasit innan. me nbilder kommerfår inte den jävla geekboxen att boota, vet någon någon bra boot loader som får platts på en floppy?

Men i svenska har du fan inte mer än IG!

Permalänk
Medlem

Sluta att påpeka att han är dålig i svenska, ger ju knappast något!..

Permalänk
Medlem

i svenskan har jag g+ om ni undrar.
Nu tittar jag ju inte över mina in lägg så offta.

Visa signatur

i7.