Permalänk
Medlem

Rengörning av processor.

Någon som har ett bra tips på att rengöra en processor från Kylpasta? Har en athlon 3500+ och en zalman 7000b alcu
Har lite problem med temps, tänkte att man kunde testa om man smetat på lite för lite eller nått. Något tips för rengörning??

Permalänk
Medlem

Du rengör den med Gripens Kemiskt rena bensin, finns att köpa på ICA, använd tops, eller polerduk för att ta bort det.

obs, KEMISK-REN , inga oljor ska den innehålla.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Går det att använda Metanol till rengöring av CPU?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OscarS
Går det att använda Metanol till rengöring av CPU?

Det är inte 100% metanol, det brukar vara vatten dom sista procenten.
Jag hade inte gjort rent CPU:n med metanol.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Ah, jag gjorde det när jag installera processorn. Fick ett fett fingeravtryck mitt på. Har lite temp problem nu. Kan det bero på detta? Hjälper det om jag gör rent och gör om?

Permalänk

torka av den med toapapper de funkar fint för mig

Visa signatur

The Source is strong I can feel IT!

Permalänk
Medlem

Isopropylalkohol är nog det bästa, om jag nu stavade rätt.
Annars duger kemiskt ren aceton eller bensin, gripens kör jag.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Jag har rengjort min CPU och fläns med kemiskt ren aceton. Det funkar nog lika bra för dig som det gör för mig.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
Du rengör den med Gripens Kemiskt rena bensin, finns att köpa på ICA, använd tops, eller polerduk för att ta bort det.

obs, KEMISK-REN , inga oljor ska den innehålla.

Håller med. Använd tops, var sparsam med vätskan för det händer att plasten "löses upp" och man lägger på för mkt på en del processor. speciellt amd t-bird.
Det viktigaste är att det ska helst ska vara ethanol propyl baserad till 100 %.
så produkter som kemiskt ren bensin är att föredra.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Kemisk ren Aceton & tops funkar prima

Visa signatur

3570K | ASUS P8Z77-V | 16 GB RAM | ASUS 1070 GTX | ACER XB27IHU

Permalänk
Medlem

1. ha strömkabeln i
2. blanda vatten och såpa
3. ta en skurtork
4. rengör (obs! se till att du kommer åt känsliga komponenter)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafa
1. ha strömkabeln i
2. blanda vatten och såpa
3. ta en skurtork
4. rengör (obs! se till att du kommer åt känsliga komponenter)

Näääääääääääääää, nu ljög du allt

Sen borde du ju tillägga att "Lafa do not take any resposebility dou the usage of these instructions" + punkt 5: Torka mha en värmepistol på nära avstånd

Annars fixar isopropylalkohol biffen, kan va lite svårt att få tag på bara

Permalänk
Hedersmedlem

Använd sökfunktionen. Det finns massor av trådar om detta redan.

*tråd låst*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |