Permalänk

Service Pack 2

Har precis ominstallerat datorn, denna gågnen med Service Pack 2..
Men nu är den helt knepig, aldrig vart så förut...
Muspekaren hänger sig ibland nån sek å sen blir de ok, så fort nåt börjar ladda de minsta så blir det så, trycker Ctrl+Alt+Del kollar processer och 99 cpu användning på nåt som aldrig vart det förut:
Systemets Vänteprocess 92 CPU..
???
vafan ska jag göra, även datorn blir seg, när den startas upp så bara hänger den sej nån min innan den kommer in, och det med musen är hemskt störande, varannan min hit å dit låser den sej nån sek...

Nån som vet vad jag kan göra, vad som är fel??

TPF
///Zattla

Visa signatur

All problems have a solution=)

Permalänk
Medlem

Skulle formatera och installera om XP, och sen direkt installera SP2.
Men vad vet jag?

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj Squeeze
Skulle formatera och installera om XP, och sen direkt installera SP2.
Men vad vet jag?

Har ju nyss gjort de, service pack 2 INGÅR i installationsskivan;)
Hänger sig även när jag spelar cs, VAD JAG ÄN GÖR åååååh...
Hänger sej i nån sek, sen blire bra, hänger sej nån sek osv osv...
Vete faaaaasen vafan jag ska göra ju:'-(

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Systemets vänteprocess är den som tar resten av all CPU tid som finns. En cpu kan inte stå still typ. Dom måste göra något hela tiden.

Jag tycker det låter som du saknar lite drivisar eller något. Sedan bör du kolla att du har DMA transfers på dina IDE kanaler. Den inställningen hittar du om du tar egenskaper/properties på DMA kanalen/channel i enhetshanteraren/Device Managern.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

installera om och skit i SP2?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

jag hade exakt samma fel,det var att mina hårddiskar kördes i pio.

Det va en hårddisk som var defekt för mig,var några piggar som hade böjt sig,

jag köpte en ny,kopierade över allt från gammel hdd;n till den nya,sen provade jag utan den.

Då funkade allt fint,provade o satt i den gamla igen efter tappert försök med att fixa pinnarna,

men då blev den seg igen,bara vid uppstart,men slätade den hdd;n ändå.

så kolla dma o prova installera chipset drivare oxå sånt där oxå

Permalänk
Medlem

Jag har också Problem med SP2. Uppgraderade det från 1.0 Efter att ha startat om datorn så vägrar datornfan funka. Det står typ en text om att den har start
ats om efter ett allvarligt fel. Sedan finns de vanliga alternativen. Vanlig uppstart/senast fungerande inställnmingar och felsäkert läge. Oavsett vilket funkar det inte. Och ett blått felmedelande kommer fram, hinner dock inte ens se vad som står!

Permalänk

Installerade om, å tog service pack 1 iställlet=)funkar bra nu=)
Tack för hjälpen iaf:-)

Visa signatur