Permalänk

PhoenixBIOS 4.0 release 6.0

Har fått fram att PhoenixBIOS 4.0 release 6.0 är instalerat på min systers dator, jag vet inte vad det är för moderkort men det borde väl gå att instalera en nyare version av samma BIOS?

Har hittat e sån, men den kostar pengar... vet nån om det finns någon gratis version eller liknande BIOS som kostar 0:-

Visa signatur

You're my size I need to try you on

Permalänk

Re: PhoenixBIOS 4.0 release 6.0

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BenWillis
Har fått fram att PhoenixBIOS 4.0 release 6.0 är instalerat på min systers dator, jag vet inte vad det är för moderkort men det borde väl gå att instalera en nyare version av samma BIOS?

Har hittat e sån, men den kostar pengar... vet nån om det finns någon gratis version eller liknande BIOS som kostar 0:-

Du får kolla vilket moderkort din syster har. Phoenix är ett företag som programmerar BIOS till olika moderkort så de har inte en version som funkar till alla moderkort.

Om du inte vill öppna datorn kan du använda t.ex. AIDA32. Sök på moderkortets tillverkares sida efter ett nyare BIOS.

Visa signatur

i7 920 @ 3.8Ghz | Gigabyte 4870x2 | Asus P6T Deluxe | Corsair 6GB DDR3 1333 Mhz | WD6401AALS 32MB 640GB | Noctua UH12P 1336| Coolermaster HAF932 | Benq FP241W 24"|

Permalänk

Asså, jag har öppnat o kollat men det står bara massa sifferkoder o shit som man inte fattar ett skit av, men jag ska kolla det där programmet.

Kollade programmet hittade bios som ska vara till rätt moderkort men när jag ska flasha står det en annan sifferkod än den som hör till kortet....

Kortets ID:
"4A4LL0X0.10A...."

när jag ska flasha står det:
"4A4LL0X0.83D...." eller något liknande, en annan kod dvs. vågar man flasha endå eller ska man leta vidare?

På Intel's hemsida står det Intel AL440LX som beskrivning till d-loaden och moderkortet heter Intel Atlanta AL440LX så det måste ju vara rätt...

Men som sagt vågar man flasha?

Visa signatur

You're my size I need to try you on