Stänga av fläkten på ett Geforce4 4600

Permalänk
Medlem

Stänga av fläkten på ett Geforce4 4600

Kanske en dum fråga, men är det nån som har testat att bara stänga av fläkten på sitt Geforce4 4600 eller liknande? Fungerar det att köra utan att fläkten är igång?

Hade tänkt köpa en Zalman ZM80D-HP annars om detta inte fungerar, den passar väl med ett 4600?

Visa signatur

Pommes

Permalänk
Avstängd

no problemo

Permalänk
Medlem

låter lite som om det skulle bli grillat då!

Permalänk
Medlem

Mm, fläkten borde ju finnas där för en anledning, men kanske behövs inte fläkten till ett geforce4, vad vet jag? Därför som jag frågar, kanske finns det nån här som har testat det. Jag klockar inte grafikkortet, vill bara ha det så tyst som möjligt.

Visa signatur

Pommes

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa Zalman's Passiva till mitt Ti4600 iaf.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Känns som att det inte är nån smart idé att stänga av fläkten när flänsen redan är riktigt varm när fläkten är igång.

Visa signatur

Pommes

Permalänk
Medlem

annars kan du köpa en NV Silencer 1 funkar skitbra och är tyst som bara den:)

Visa signatur

Intel Core i7-12700KF | Asus TUF GAMING Z690-PLUS D4 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200MHz | ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB | Corsair MP600 Core M.2 - 2TB| Corsair RM850 | Corsair 4000D / Tempered Glass | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS920+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

jag körde mitt TI 4800SE med zahlmans passiva, finkade skitbra,

Visa signatur

kaka

Permalänk
Medlem

Att stänga av fläkten på orginalkylaren är nog ingen bra idé, men om du byter till en passiv zalmanfläns så är det inga problem att köra utan fläkt.
Jag körde mitt gf3 omedvetet utan fläkt ett tag (den hade slutat fungera) och det gick bra, men flänsen blev ju redigt varm och låg nog på gränsen för belastade man det hårt så kunde man få blåskärm efter ett tag. Efterssom gf4 borde vara varmare så tror jag inte det skulle gå så länge.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W