Permalänk
Medlem

Sådär, då sitter jag med min nyda config. Kör än så länge bara min XP-M i 166x11.

EDIT: Kör nu 200x11, funkar som det ska. Prövade att sätta timingsen på 2.2.2.11, men det villle sig inte. Så jag fick cleara cmos och börja om. och har timings på 2,5.2.2.11, vet inte riktigt om det är bäst att ha så. Nån som vet?
Man vågar ju inte höja Vdimm med tanke på vad som hände det minnet jim gjorde det på.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek
Ehh, vi som köpte första svängen betalade 1260:- för våra 1GB PC3200-stickor och nu kommer de kosta 1350:- för att de skall kunna tjäna en liten slant och det kallar du horribelt?

ja, för att jag är en fattig man som inte gärna köper något som jag inte vet passar till det moderkortet jag sak köpa.. kan man köra på pc3500 på många moderkort?
vad ger det för effekt och vad är skillnaden på dessa och de gamla?
low vs high density, vad gör det osv.. dessa frågor vill ja ha besvarade

MVH Agge

EDIT!!!
jag sak som sagt köpa ett uppgraderingspaket till min nuvarande.. nån som kan slänga ihop ett moderkort och en processor.. minne behöver jag inte då jag köper från Jim. VORE SKItSJYST!!
det måste va fläkt emd. och mammakort+processor+MX510+fUNC får inte kosta mer än 4100 SEK.

JÄTTESNÄLLT OP NÅN KUNDE REKOMENDERA ETT KÖP..

Visa signatur

Om dåliga kommentarer vore vatten skulle jag behövt en flytväst...
www.Agge.tk
-Ja har visst vart ute idag. -Vart då? -Jag öppnade fönstret förut...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMan
ja, för att jag är en fattig man som inte gärna köper något som jag inte vet passar till det moderkortet jag sak köpa.. kan man köra på pc3500 på många moderkort?
vad ger det för effekt och vad är skillnaden på dessa och de gamla?
low vs high density, vad gör det osv.. dessa frågor vill ja ha besvarade

MVH Agge

EDIT!!!
jag sak som sagt köpa ett uppgraderingspaket till min nuvarande.. nån som kan slänga ihop ett moderkort och en processor.. minne behöver jag inte då jag köper från Jim. VORE SKItSJYST!!
det måste va fläkt emd. och mammakort+processor+MX510+fUNC får inte kosta mer än 4100 SEK.

JÄTTESNÄLLT OP NÅN KUNDE REKOMENDERA ETT KÖP..

Pc3200 är ddr400 minnen
Pc3500 är ddr433 minnen (om mitt minne inte sviker mig )

ang low och high density..
det är minnes kretsarna om jag inte är helt ute å cyklar..
High density minnen är inte kompatibla med alla system.. passar typ bara VIA och SIS chipset har jag för mig..
medans då Low density är kompatibelt med 99.9% av alla moderkort som stödjer 1gb minnen.. sen är det ju det där med Ecc och Reg

dessa minnen är non-ecc non-reg CL2.5

PC3200 minnena är likadana som det va i den förra beställningen..

hur vida PC3500 minnen passar å sånt vet jag inte.. tänkte jag skulle ta å beställa hem 2 st "samples" som jag gjorde sist.. får se om jag lyckas skrapa ihop lite stålar till det..

sen angående uppgraderingspaket.. det ska väl inte vara så svårt å få ihop ett paket för 4100kr.. fast det är klart.. det kan ju hjälpa å veta vad du sitter på nu..

BTW.. är det nån som sitter med dessa minnen på en AMD64 med det där populära MSI kortet jag inte minns vad det heter??

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

En polare ska till kina och köpa ca 20st 1024 pc3200 till mig ,kommer att kåstar typ 500st får alla i jul skriv till min hotmail om ni vill nå

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD3 - AMD Phenom II X6 1090T - Corsair SSD Force Series 3,Samsung SpinPoint 1TB - Gigabyte Radeon HD5970 2GB - Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Race_man
En polare ska till kina och köpa ca 20st 1024 pc3200 till mig ,kommer att kåstar typ 500st får alla i jul skriv till min hotmail om ni vill nå

(Jahaja, det där vanliga "min polare ska dit och köpa det för hur lite pengar som helst"-snacket.... Jag känner igen det här på forumet)
Hur som helst, Race_man, ta du istället och starta upp en ny gruppköpstråd om du är ute efter det, jag tycker att det är fult att komma till denna och skriva att du minnsann kan få tag på liknande minnen till en mycket mindre peng. (Tänk dig själv om du hade något till salu, och nån annan kom in och skrev att det går att köpa mycket billigare någon annanstans, det skulle kännas ganska snopet, tror du inte?)

Permalänk
Hedersmedlem

Race_man: Du får skapa en ny tråd om det. Denna tråd är just för det här specifika gruppköpet.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

kompatibelt till a64 system?

till er som frågade om minnena funkade till a64.
jag kör på ett a64 winchester 3200+ och ett msi neo2-54g platinum mobo. och minnet jag fick i den här beställningen funkar finfint till det. hoppas det var svar nog

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.4Ghz | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS SABERTOOTH Z77 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | XFX Radeon HD7870 2048MB Double Dissipation | OCZ SSD Vector Series 2.5" 256GB

Permalänk
Medlem

Kom igen nu! Visa lite timing,fsb och volt resultat:D

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem

Re: kompatibelt till a64 system?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DANiO
jag kör på ett a64 winchester 3200+ och ett msi neo2-54g platinum mobo. och minnet jag fick i den här beställningen funkar finfint till det. hoppas det var svar nog

Stort tack för den informationen, jag drar en lättad suck

Permalänk
Medlem
Citat:

.....

Hej ...Race-Man.....Jim och Jag köper dom 20 st av dig med en gång, även om jag ska behöva sälja bilen för att få ihop kulor till dom men då får du kunna garantera att vi får dom också och att det är samma sorts minnen 2.5 low density....för då lägger jag ut dom på Ebay och tjänar det dubbla på nolltid....för så som jag har letat efter minnen som är så billiga så att dom nästan inte finns....så maila mig när du behöver pengar för dom så ska jag skicka pengar till dig // Giz

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror knappast han mena allvar Giz.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

eh...

Citat:

Nu är det iofs såhär att jag nyligen varit i Kina och sett vilken kvalitet som finns på dessa, först och främst så är allt unbuffered utan kylning, för det andra så kommer de utan garanti alls, vilket inte är så lovande och för det tredje så har jag testat lite sånahära minnen och upptäckt att de knappast kommer upp i sama prestanda som Corsair V.S eller Kingston el dyl.

Permalänk
Medlem

Tror nog att folk räknat med det.
Iaf jag, dom funkar för normala användare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Bra deal det där. Ni kanske skulle ta o börja sälja dem på ACP? (enligt din Profil..) Konkurrera ut DB och de andra med billiga Kina-minnen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Bra deal det där. Ni kanske skulle ta o börja sälja dem på ACP? (enligt din Profil..) Konkurrera ut DB och de andra med billiga Kina-minnen.

Hehehe....undrar hur dom kommer att göra med RMA då...ska dom lämna garanti själva

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför förstör ni Jims tråd med att fortsätta tjafsa om 500:- kina minnen?

Permalänk
Avstängd

Jim vi vill ha lite mer info om de nya minnen och pris och allting.. lite rörigt nu. gör det solklart för oss.
jag kan klippa din gräsmatta nån gång så säger vi 1000 jämt:D
ne men se till att skriva detaljerad info om det nya köpet, produkt, pris, jämförelse, bra/dåligt m.m. så blir det MKT lättare!!!

Visa signatur

www.Agge.tk

Permalänk
Medlem

Re: kompatibelt till a64 system?

Citat:

Puhh låter himla bra det. Blir exakt det morderbordet och prolle till veckan.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Avstängd

Sitter fortfarande och väntar på minnena

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snacka om att jag är nöjd med mitt köp! Jag har tidigare haft 2 x 256 corsair (dual ram), och efter bytet till 1 x 1024-minnet jag köpte av Jim så är datorn som ny. Jag har stängt av swap-filen (så mycket jag kan/det går, den verkar ändå finnas kvar men inte användas alls/lika mycket). Det är så grymt skönt, jag kan ha krävande spel igång (WoW som jag kör just nu) och bara tabba ur när jag känner för det och surfa hur smidigt som helst, datorn fungerar hela tiden som om den vore nyomstartad med minimalt med processer igång.

Detta är nästan en skänk från ovan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flobo
Gah! Kunde det inte sagts lite tidigare

Vad skall jag göra med mina 2 st 1gb 3200 nu då? Köpa nån?

Läste att dom häringa minnena finns o köpa med kopparkylning på också.
Ramses.

jag är intresserad av ett utav minnena. sickade ett pm i morse, men du kanske har missat det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nameless
Snacka om att jag är nöjd med mitt köp! Jag har tidigare haft 2 x 256 corsair (dual ram), och efter bytet till 1 x 1024-minnet jag köpte av Jim så är datorn som ny. Jag har stängt av swap-filen (så mycket jag kan/det går, den verkar ändå finnas kvar men inte användas alls/lika mycket). Det är så grymt skönt, jag kan ha krävande spel igång (WoW som jag kör just nu) och bara tabba ur när jag känner för det och surfa hur smidigt som helst, datorn fungerar hela tiden som om den vore nyomstartad med minimalt med processer igång.

Skönt att höra att du är nöjd...:D

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Kan du Giz säga till Jim att svara på mitt mail. om Du Jim läser detta så var vänlig att svara på mitt mail.. skriv all info du har om minnet/minnena så är du snäll.
jag vill absolut ah ett sånt här minne . och känner mig så läskad att kunna tabba ut ur spel på en halv sekund då det nu tar ca 20 sek att komma ut till windows:D

JAG LÄNGTAR TILLS jga får mitt om det nu blir en till beställning!!!

MER INFO JIM!!

MVH Agge

Visa signatur

www.Agge.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nameless

Samma här, det är en riktig fröjd att spela spel nu jämfört med tidigare. I t.ex Battlefield 1942 (DC) så tog det en evighet att komma ut i menyn efter en omgång men nu går det tokfort, och banornas laddningstid... storskillnad.com.

Jag visste ju att datorn skulle må bättre med mer minne, men det är jäkligt skönt att uppleva detta uppsving.

Får jag bara bot på problemen med att datorn blir het som f*n vid längre/krävande användning så är jag till slut riktigt nöjd med min snikiga, trötta märkesdator.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMan
Kan du Giz säga till Jim att svara på mitt mail. om Du Jim läser detta så var vänlig att svara på mitt mail.. skriv all info du har om minnet/minnena så är du snäll.
jag vill absolut ah ett sånt här minne . och känner mig så läskad att kunna tabba ut ur spel på en halv sekund då det nu tar ca 20 sek att komma ut till windows:D

JAG LÄNGTAR TILLS jga får mitt om det nu blir en till beställning!!!

MER INFO JIM!!

MVH Agge

jag är inte hemma just nu.. men när jag kommer hem ska jag svara på mejlen jag har fått..

Ha en trevlig helg alla härliga swec:are..

å återigen min mejl address jim@gizmodd.com

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

klockning på minnena?

vad kör ni för klockning på minnena era? jag har ställt spänningen till 2.6V. och sänkt timings till 2 2 2 5. om någon testat något ännu bättre och det funkar stabilt så messa gärna!

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.4Ghz | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS SABERTOOTH Z77 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | XFX Radeon HD7870 2048MB Double Dissipation | OCZ SSD Vector Series 2.5" 256GB

Permalänk
Medlem

Re: klockning på minnena?

Citat:

vad kör ni för klockning på minnena era? jag har ställt spänningen till 2.6V. och sänkt timings till 2 2 2 5. om någon testat något ännu bättre och det funkar stabilt så messa gärna!

Vad du än gör inte som Jim....öka inte till 2.7 volt för då brinner dom upp "poff" å då blir du inte glad

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: klockning på minnena?

Citat:

Vilka mhz kör du på? 166 lr 200?
Vore nice att veta. Skulle tro att du kör på 166.
Annars e ju minnena great.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Han kör nog 166, för jag har provat ovannämnda i 200MHZ. ICKE sa gamla bettan.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

Okej jag frågar igen:

Är det normalt att minnen "poffar" när man ökar volten över ngn gräns? Händer det ofta att minnena pajjar vi klockning överlag? Jag kan inte mkt om klockning så ngn får gärna upplysa mig.

.. och är man körd ur garanti-synvinkel om det nu skulle hända?