Problemtråden för Half-Life 2

Permalänk
Medlem

Nej nu lägger jag ner spelandet tills dom har fixat det det går f.. inte spela kommer en bit sen krashar spelet. Memory problem så stängs spelet av hela tiden + att det hackar "laggar". Hej då HL2.

Permalänk
Medlem

har lite svårt å tro att HL2 på MAX inställningar å 1280*1024 funkar 100% rent på nån dator i dagsläget. När man kommer till stora ytor så går de faktiskt inte 100 procent bra. Ja vet, kör själv spelet på sjyyst burk å sett på andra så skippa skitsnacket. De upstår små hack då å då, tror alla vet om att de gör de.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koppp
har lite svårt å tro att HL2 på MAX inställningar å 1280*1024 funkar 100% rent på nån dator i dagsläget. När man kommer till stora ytor så går de faktiskt inte 100 procent bra. Ja vet, kör själv spelet på sjyyst burk å sett på andra så skippa skitsnacket. De upstår små hack då å då, tror alla vet om att de gör de.

Koppp menar du mig skippa skitsnacket förstår inte vad du skriver. Men tydligen så förstår du inte problemet. DET går INTE att köra spelet när man får felmedelande och spelet stängs av går till desktopen varje 5 min.
Läs här.
http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20030718155730.htm...
och här
http://www.nordicgamers.se/?action=more&id=132&news=0

EDIT isf du inte menar mig så glöm det

Permalänk
Medlem

Jag kör på high på allting och 4xaa/8xaf 1024x768 och det flyter på mycket bra.

Det kan hacka till ett par sek vid en loading ruta pga det laddas men efter det så hackar det inget.

1280x1024 med allt max inkl 6xaa/16xaf skulle ju kunna gå om man har en mycket bra dator så det är inte omöjligt.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Koppp menar du mig skippa skitsnacket förstår inte vad du skriver. Men tydligen så förstår du inte problemet. DET går INTE att köra spelet när man får felmedelande och spelet stängs av går till desktopen varje 5 min.
Läs här.
http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20030718155730.htm...
och här
http://www.nordicgamers.se/?action=more&id=132&news=0

tror han snackar om bomber3 på förgående sida;)

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

Asså , detta är lite tråkigt med HL2 . CS:source . liksom , när man startar spelen , så står där "No cd . please insert" typ , asså att den måste ha en cd i , och när man stoppar i cd.n , funkar det utmärkt , men liksom . varför måste man ha cd? kan man inte göra så att man inte måste ?Tråkigt som fan iaf .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Figgeh
Asså , detta är lite tråkigt med HL2 . CS:source . liksom , när man startar spelen , så står där "No cd . please insert" typ , asså att den måste ha en cd i , och när man stoppar i cd.n , funkar det utmärkt , men liksom . varför måste man ha cd? kan man inte göra så att man inte måste ?Tråkigt som fan iaf .

hmm, är det lika dant om du startar spelet via steam?

Permalänk
Medlem

Det ser kanske ljust ut ändå. Ser ut som dom har fixat problemet med Nvidia kort.
Länk:
http://www.short-media.com/forum/showthread.php?t=2193

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
100% bugg och lagg fri spel för mig, kör allt på max och det flyter på som fan

Samma här
Inga buggar, hackfritt, flyter på till 100%
1280*1024 4xAA/FSAA

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk

Jag har lite problem med 2 striders utanför det gamla muséet. Sitter å häckar nere i en tunnel och hittar inga rockets. Vart hittar jag något att ta kål på dom med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Samma här
Inga buggar, hackfritt, flyter på till 100%
1280*1024 4xAA/FSAA

Precis samma här med. Funkar till 100% och inget lagg någonstans.

Permalänk
Medlem

Fick grafikbuggar (vitt flimmer på byggnadstexturer) hela tiden när jag körde spelet. Mitt 6800LE var upplåst och överklockat så jag testade lite och när jag stängde en vertex engine så försvann flimret. Har inte varit med om detta i något annat spel, det kanske inte är alla spel som utnyttjar vertex engines??

Annars gick spelet helt smärtfritt i 1024x768 och höga inställningar på kvalitén.

Upptäckte en gång att jag fick rosa artefakter efter jag hoppat ut i windows och in i spelet igen. Gick bara ut i windows en gång till och in i spelet igen så var de borta.

Ser att det är två som har läsfel på spelet, det beror med högsta sannorlikhet på att era DVD-spelare suger.

Jag kör 66.81-drivaren till mitt 6800LE, är nyaste drivaren bättre för HL2? hur är det med OC och nyaste drivaren?

Visa signatur

| AMD Athlon64 3000+@4048+ (9x285=2565MHz) | MSI K8N NEO2 Platinum | 1GB Corsair XMS PC3200 XL |
| Leadtek 6800LE (8/6) @ 410/830 | 3x120GB HD | 250GB SATA | NEC 3500-A | Logitech MX 510
| 19" DAEWOO CRT | SuperPI = 33s | Powered by: ColorsIT 400W (13A@12V = skräp)|

Permalänk
Medlem

Vissa objekt i spelet kan gå igenom varandra, det har jag stött på.

Trodde man kunde använda gravity gun på döda kroppar det gjorde dom iaf på HL2 E3 video

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Avstängd

ngen som har löst mitt problem ? , det där med att efter loadingen till chapteret av " Water Hazard " så bumpar man ut i menyn igen ? .

Annars kan någon snäll själ skicka sina saves te mig på andegon@hotmail.com , Finns på Msn också !

Permalänk
Medlem

Det löse sig för mig till slutet. Avinstallerade 66.93 och installerade 67.20 drivrutiner och nu går det bra. Kör med high på allting och 4xaa/8xaf 1024x768 och det flyter på mycket bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Det ser kanske ljust ut ändå. Ser ut som dom har fixat problemet med Nvidia kort.
Länk:
http://www.short-media.com/forum/showthread.php?t=2193

Kolla in datumet på posterna!

Permalänk
Medlem

Jag löste mitt "memory could not be read" fel genom att avaktivera "virtuellt minne" i Windows samt genom att installera nvidia 61.77-drivrutiner istället för 66.93. Vet dock inte vilket som gjorde att problemet försvann, men nu fungerar allt perfekt!
Lycka till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_guru
Fick grafikbuggar (vitt flimmer på byggnadstexturer) hela tiden när jag körde spelet. Mitt 6800LE var upplåst och överklockat så jag testade lite och när jag stängde en vertex engine så försvann flimret. Har inte varit med om detta i något annat spel, det kanske inte är alla spel som utnyttjar vertex engines??

Annars gick spelet helt smärtfritt i 1024x768 och höga inställningar på kvalitén.

Upptäckte en gång att jag fick rosa artefakter efter jag hoppat ut i windows och in i spelet igen. Gick bara ut i windows en gång till och in i spelet igen så var de borta.

Ser att det är två som har läsfel på spelet, det beror med högsta sannorlikhet på att era DVD-spelare suger.

Jag kör 66.81-drivaren till mitt 6800LE, är nyaste drivaren bättre för HL2? hur är det med OC och nyaste drivaren?

Då är frågan om du har ett Gainward ... eftersom Leadteks 6800LE verkar fungera utan problem!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andegon
Oki jag löste mitt problem , Jag gick och ducha medanns det loada , tog typ 20min , sen kom jag in i spelet och allt funkar prima , laggar inte eller nåt sånt !

För er andra så har ju Steam en support uppe och de berättar om ljudproblemen där !

Så en varm dusch är lösningen på problemet? kunde inte låta bli.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man ställer in hz på hl2? är det samma som i alla steam spel eller? Är lite drygt att spela med 60hz :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mTTs
Jag löste mitt "memory could not be read" fel genom att avaktivera "virtuellt minne" i Windows samt genom att installera nvidia 61.77-drivrutiner istället för 66.93. Vet dock inte vilket som gjorde att problemet försvann, men nu fungerar allt perfekt!
Lycka till.

vart avaktiverar man det? är inte hemma så att jag kan leta själv men när jag kommer hem vill jag kunna börja spela efter två kvällar med felsökning=/

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Nästan varje gång jag har spelat HL2 måste jag starta om min router (Dlink 604) för att komma ut på nätet. Är det nån mer som har detta problem?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
vart avaktiverar man det? är inte hemma så att jag kan leta själv men när jag kommer hem vill jag kunna börja spela efter två kvällar med felsökning=/

Högerklicka på den här datorn och välj Avancerat
Och sen Prestanda inställningar och sen Avancerat igen

Jag gjorde det och kunde spela i hela 20 min innan ljud loopen och låsningen
Det jobbiga är att allt låser sig så jag måste stänga av datorn

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

tackar tackar. får hoppas att det funkar bättre för mig... Spelet är ju verkligen helt otroligt bra, men när det krashar hela tiden går det ju inte att spela.

Visa signatur

Permalänk

Värst va många som verkar ha problem med HL2. Själv har jag inte haft ett enda problem, 1280x1024, 2x på antialias o det andra, reflect world.. allt flyter på perfekt

P4 1.6 GHz, 512 MB, 9800se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mange_909
Värst va många som verkar ha problem med HL2. Själv har jag inte haft ett enda problem, 1280x1024, 2x på antialias o det andra, reflect world.. allt flyter på perfekt

P4 1.6 GHz, 512 MB, 9800se

vad använder du för drivrutiner?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer inte ens förbi instalationsrutan där det står att Directx version e rätt o behöver ej uppdateras trycker man på next så händer det ingett =(!

Visa signatur

Abit AN7 / Barton 2500+/512mb 3200 DDR/Seagate 80GB/Power Color 9800Pro/ + lite till

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe det hade du rätt i, iaf i mitt fall

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

Även mitt flyter kanonas...utan som många säger ljudlagg osv...kör med catalyst 4.12 beta och har en P 2.4 512 i ram och club 3D 9800 pro

Visa signatur

Asus A8N-SLI | Athlon64 3800+ | Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024Mb | Asus Extreme GeForce N7800GTX | 22" skärm CRT

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan vara möjligt. Men den har inte krånglat innan vad jag märkt. Det är en 3månader gammal Samsung jag köpte på webhallen. Samsung ska väl göra bra läsare?

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo