Permalänk
Medlem

Fick inte det programmet att fungera men jag kanske gjorde fel.

Permalänk
Medlem

Hittade ett prgoram som gör att man kan ha både vibrator och .mp3/.mid som ringsignal.

Länk: http://www.handango.com/PlatformTopSoftware.jsp?siteId=1&jid=...

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Nån som har koll på Vodafoneinställningar? Fick min upplåst igår och kunde äntligen använda den som lur. Stoppade i Vodafonekortet (abonemang) och testade. Det går att ringa, ta emot samtal samt skicka/ta emot sms. Däremot fungerar inte gprs och mms (inte heller 3G, men det är för att jag har gammalt simkort och får snart ett nytt, men det gäller inte gprs/mms). Pratade med en på supporten (vodafone, förstås ) och hon försökte skicka inställningarna till mig. De kom aldrig fram. Hittade att man kan lägga till gprs-anslutning, men vad ska det vara för instälningar?

Visa signatur

www.vibbar.se

"Att köpa kamera på Rusta är som att köpa mobiltelefon på OK" /En som jobbar på OnOff

Permalänk

Skrev en guide på hur man byter ikoner på hemsidan på a925 med hjälp av det tyska programmet a92xmenu.
http://www.kossa.info/viewtopic.php?id=44

Visa signatur

http://www.klubbat.se Din gratis auktionsplats på internet. Vi börjar få lite auktioner nu.

Permalänk
Medlem

Kan man inte ta bort dom där tre länkarna istället för att bara byta ut dom?

Permalänk
Medlem

Ny som medlem här och tackar för alla bra tips jag fått på detta forum. Trivs med min A925 (har 3 st + 1 uppgraderad 920, passade på....) men har lite synpuntker ändå.

Känner någon till program/omkodning som gör att man:
- kan ställa in telefonen så att den svarar automatiskt i bluetooth som t.ex. 835:an gör?
- kan ha ljudet i högtalaren avstängt eller valt vibrator men att det ändå går att ha röststyrningen på?
- kunna välja röststyrning på en av programknapparna längst ned på displayen?

MVH/B.L. Man

Visa signatur

..........................................................................
Posse Est Velle

Permalänk

Du kan ju ersätta "hem" med tex tracker, titta närmare på programmet AppickerConfig för mer information.

http://www.google.se/search?q=AppickerConfig

Visa signatur

http://www.klubbat.se Din gratis auktionsplats på internet. Vi börjar få lite auktioner nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Hittade ett prgoram som gör att man kan ha både vibrator och .mp3/.mid som ringsignal.

Länk: http://www.handango.com/PlatformTopSoftware.jsp?siteId=1&jid=...

Betala $14 för något du enkelt kan lägga till själv?
Kolla en bit ner här
http://www.seedwiki.com/page.cfm?doc=Tips%20o%20Tricks&wikiid...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Fileman (http://www.symbianware.com/product.php?id=fileman_p800&pl=m_a...) anser jag bättre än QFileman men det är vad jag tycker

Jo, Fileman e det smidigaste av filhanterarprograme jag provat (testat även Qfileman & Sman) dock är det till skillnad från de andra inte gratis.

Vad jag saknar väldigt mycket som jag dock inte hittat i något program är integrerad unzipfunktion (så man kan browsa runt inne i zipfiler, installera .sis o läsa html/textfiler utan att packa upp eländet med ett separat program först). Har dock föreslagit detta till Symbianware (som gör Fileman). Andra användare som föreslår samma sak gör det bara mer troligt att det implementeras :).

Sen skulle det vara bra om man kunde säga åt Symbian OS att öppna filer/filtyper med specifika program. Hos mig vägrar tex symbianOS att fatta att den kan använda jText för att läsa textfiler när man klickar på textfilen...
Någon som vet hur man gör?

Permalänk
Medlem

Nån som kan förklara hur man grejjar mp3 låtar till ringsignal på enhet d:
Har sökt inte hittat då denna tråd är mastodont.

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stedevil
Betala $14 för något du enkelt kan lägga till själv?
Kolla en bit ner här
http://www.seedwiki.com/page.cfm?doc=Tips%20o%20Tricks&wikiid...

När du gör detta "trick" kan du inte ha .mid och .mp3 låtar som ringsignaler utan bara vanliga tråkiga utav typen 3310 signaler. Som jag förstått i varje fall.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stedevil

Vad jag saknar väldigt mycket som jag dock inte hittat i något program är integrerad unzipfunktion (så man kan browsa runt inne i zipfiler, installera .sis o läsa html/textfiler utan att packa upp eländet med ett separat program först). Har dock föreslagit detta till Symbianware (som gör Fileman). Andra användare som föreslår samma sak gör det bara mer troligt att det implementeras :).
[/B]

Det följer med en filemanager till Profimail som både klarar .zip/.txt och förmodligen html samt många bildformat gif/jpg osv..
http://my-symbian.com/uiq/applications/applications.php?fldAu...

verkar som båda programmen använder samma kod så antar att man måste ha båda installerade för att det ska fungera tyvärr.. nån som kommer på hur man kan banta ner de hela får gärna berätta hur

Permalänk

någon som vet om det finns någon bra förtäckninga över svenska/(engelska) wap sidor/små sidor som visas bra i luren typ: www.google.com/xhtml www.aftonbladet.se/snabb

Visa signatur

Expert på ALLT
anm. pga omreg

Permalänk
Medlem

http://mobil.seek.se/ finns det några - men inte så många.

Permalänk
Hedersmedlem

någon som vet vart kan man hitta wormz till motorola a1000/ 925 (går snack om att det skall vara freeware??)

Permalänk
Medlem
Citat:

någon som vet vart kan man hitta wormz till motorola a1000/ 925 (går snack om att det skall vara freeware??)

Har för mig att det finns till någon av de otaliga graatis emulatorerna du kan köra på Motorolerna. Kommer inte ihåg vilken, men de är länkade här i tråden. Det finns tusentals spel man kan köra via emulator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrik.w
Nån som har koll på Vodafoneinställningar? Fick min upplåst igår och kunde äntligen använda den som lur. Stoppade i Vodafonekortet (abonemang) och testade. Det går att ringa, ta emot samtal samt skicka/ta emot sms. Däremot fungerar inte gprs och mms (inte heller 3G, men det är för att jag har gammalt simkort och får snart ett nytt, men det gäller inte gprs/mms). Pratade med en på supporten (vodafone, förstås ) och hon försökte skicka inställningarna till mig. De kom aldrig fram. Hittade att man kan lägga till gprs-anslutning, men vad ska det vara för instälningar?

Bifogar det jag fick från Vodafone (om du nu inte fått svar redan)

"Motorola A925 har vi inga inställningar till. Går man via motorolas hemsida så finns de inte där heller.
Bifogar dig de generella inställningar och hoppas det kan hjälpa.

Med vänlig hälsning

VODAFONE
Technical Support
Sofia "

http://www.dman.se/lathunden.pdf

Visa signatur

"A train station is where a train stops. A bus station is where a bus stops. On my desk I have a workstation..."

Permalänk
Medlem

Där ser man.

internet.vodafone.net borde ju funka.

Permalänk
Medlem

Hur installeras programen?

Installeras dom på minneskortet eller i telefonen.
Jag har bara lyckats att installera program på telefonen vet inte hur man installerar dom på minneskortet.

EDIT: Borde ha läst genom tråden först

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Installeras dom på minneskortet eller i telefonen.

Telefonen.

Citat:

Jag har bara lyckats att installera program på telefonen vet inte hur man installerar dom på minneskortet.

Det går inte. Det går att flytta ett fåtal program till minneskortet efter installation på det interna minnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albatorsk
Det går inte. Det går att flytta ett fåtal program till minneskortet efter installation på det interna minnet. [/B]

Jepp, kan göra det lite besvärligt med en del program tex det ruggit bra RPGspelet Legacy (www.redshift.hu) som tar 4.5MiB i plats på C: (mer än halva tillgängliga utrymmet). Håller dock på att utreda med utvecklarna av just det programet hurvida det skulle gå att lösa att flytta delar (tex datafiler) till en katalog på D:. Kommer vi på hur man gör så kan det ju hjälpa för många andra program med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stedevil
Jepp, kan göra det lite besvärligt med en del program tex det ruggit bra RPGspelet Legacy (www.redshift.hu) som tar 4.5MiB i plats på C: (mer än halva tillgängliga utrymmet). Håller dock på att utreda med utvecklarna av just det programet hurvida det skulle gå att lösa att flytta delar (tex datafiler) till en katalog på D:. Kommer vi på hur man gör så kan det ju hjälpa för många andra program med.

Oj vilken hjälte! Hoppas det går att lösa! Håll oss uppdaterade!

Permalänk
Medlem

Mobilen är ju bra det enda dåliga är ju batteri tiden som verkar ta slut allt för snabbt
Klart värt mera än 295 kr som jag köpte den för

Är det någon som vet något om A1000 kommer nog att köpa den.
Hur bra är den jämfört med ericssons p900

Hur installerar man orginal doom 1 wad filen?
För det finns bara en wad fil i orginal doom (doom.wad) medans det står att man ska ha doom1.wad och doom3.wad

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wuzzie
Bifogar det jag fick från Vodafone (om du nu inte fått svar redan)

"Motorola A925 har vi inga inställningar till. Går man via motorolas hemsida så finns de inte där heller.
Bifogar dig de generella inställningar och hoppas det kan hjälpa.

Med vänlig hälsning

VODAFONE
Technical Support
Sofia "

http://www.dman.se/lathunden.pdf

Tack. Det kommer nog till stor användning. Nej, fick aldrig grejerna. Men skitbra

Visa signatur

www.vibbar.se

"Att köpa kamera på Rusta är som att köpa mobiltelefon på OK" /En som jobbar på OnOff

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan

Är det någon som vet något om A1000 kommer nog att köpa den.
Hur bra är den jämfört med ericssons p900

jag köpte en a1000förra veckan, tycker att den piskar 925 i batteritid och storlek samt att skärmen är enklare o trycka på...

Permalänk
Medlem

A1000 har samma programvara som A925, samma processor också. Den har mer a internt minne än A925, är mindre (men lite fetare), har bättre batteritid och stereo högtalare.

Tror att den inte har en shortcut knapp men är inte säker...

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoZo
A1000 har samma programvara som A925, samma processor också. Den har mer a internt minne än A925, är mindre (men lite fetare), har bättre batteritid och stereo högtalare.

Tror att den inte har en shortcut knapp men är inte säker...

har för mig att den har en senare version av uiq

Visa signatur

Abit NF7-S | xp1700+@2212MHz | 512MB DDR333+DDR266@369MHz i DualDDR | Ati Radeon 9800SE AIW |
4G iPod 20GB | Nec e616 & Motorola A925 & Motorola E1000 | Nintendo DS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Storföretagaren
Whooo!!

Har lagt in Picodrive och fått igång Sonic Hedgehog. Det är lite svårt med att styra ibland. Han är snabb!

Har ni tips på andra roliga spel?

Outrun är kul

Permalänk
Medlem

nån som kan tips om något bra spel eller program (som har kommit)?

ps. tråden verkar död, tråkigt.........

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spid
Oj vilken hjälte! Hoppas det går att lösa! Håll oss uppdaterade!

Kör just nu en beta legacy med bara 3 filer på c: & de övriga 4MiB i d:\legacy. Funkar finfint.
Kommer inom kort att släppas som v 1.05.2

Det behövdes dock ändring i själva programmet för att det skulle funka, så det är ingen man kan göra själv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chocolate
har för mig att den [A1000] har en senare version av uiq

Jepp, det är en UIQ 2.1 medan 92x är 2.0 (för reference P800 UIQ 2 & P900 UIQ2.1)

Annars tycker jag dock att folk tenderar att glömma bort 2 MYCKET stora nackdelar med A1000 gämfört med 92x.
1) A1000 använder inte billiga SD som finns i upp till 2GB storlek, utan ett annat mindre format som är MYCKET dyrare och dessutom finns i max 256MiB(?)
2) Det går visst inte att byta minneskort UTAN ATT TA UT BATTERIET FÖRST!!! Dvs man kan inte byta minnes kort utan att stänga av telefonen...

De 2 sakerna + att pennan blivit en ful liten fyrkantig plastbit som sitter fast UNDERTILL (smidigt om telefonen sitter i laddaren... NOT) gör att jag definitivt INTE skulle vilja ha en A1000.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhR0ZeN
nån som kan tips om något bra spel eller program (som har kommit)?

ps. tråden verkar död, tråkigt.........

Läste att det nyligen gjorts en Atari ST520-emulator till A925 (och A1000,P800,P910, P900) som just nu finns i betaversion...Kolla på www.my-symbian.com för mer info...Det finns en riktigt fet discussionstråd i deras forum för de som vill veta mer (och det vill ju man) också...

Någon som vet var man kan få tag på Outrun, kör man det i PicoDrive eller finns en version för UIQ?