Permalänk
Medlem

Sennheiser HD570.. riktigt sköna och med grymt ljud.. tyckte de var bättre än 590 av någon konstig anledning. men men

Visa signatur

egentligen gillar jag gitarrer mer än datorer...

Permalänk

Grado SR 125 för musikskapande och avlyssning.

och

Sennheiser HD25 SP1 till allt bärbart.

Visa signatur

Rasta don't work for no CIA

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja avråda alla att köpa Philips HP 890. Dom är skitbra när man väl har köpt dom och i några månader till. Ljudet är kanon bra och komforten är mycket bra. Dom är toppen att använda. Värt pengarna trodde jag, och flera andra antagligen. Jag trodde det var något speciellt fel med mina eftersom dom började spricka efter ett tag vid skarvarna till lurarna. Nä jag gått till On-off (jag vet att man inte ska handla där med det var nära) och dom nekar sprickorna på mina lurar. "Det där är inget som går på garantin" får jag som svar av 4 anställda på On-off. Jag skickar dom till Philips i Stockholm. Några dagar senare ringer en upprörd man och säger att jag ska ha nya lurar. Jag går till On-off igen, och självklart ska jag ha nya lurar helt plötsligt. Nu cirka 3-4 månader efter jag har fått mina lurar händer samma sak igen. Dom har börjat spricka vid skarven. Den här gången var jag extra försiktig med att inte vrida lurarna bakom huvudet och belasta luren. Men det verkade inte hjälpa. Alla av mina kompisar har samma problem. Nu finns det säkert folk som inte ha den minsta repa i sina. Men när man använder dom dagligen så slits dom fort.

Jag avråder ALLA att INTE köpa dessa lurar. Trots hur bra dom än är i ljud och komfort. Det är inte värt pengarna långsiktigt...

Permalänk
Medlem

Jag gick till onoff och sa ge mig mina pengar tillbaka för sånahär skitlurar kan man inte ha, går så himla lätt sönder så ingen ide att ni ger mig nya. Fick tillbaka mina 800:- jag betalade för dem Nu har jag ett par Beyerdynamic dt531 fast är väldigt sugen på att köpa ett par dt860.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med mina HP890, Tejpar/limmar så dom sitter på huvudet iaf.

Funderar på att köpa 5.1 hörlurar, har kikat på Speed Link Medusa 5.1, som verkar vara bäst enligt många. Fast hittar ingen svensk återförsäljare...

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sajfer
Jag skulle vilja avråda alla att köpa Philips HP 890. Dom är skitbra när man väl har köpt dom och i några månader till. Ljudet är kanon bra och komforten är mycket bra. Dom är toppen att använda. Värt pengarna trodde jag, och flera andra antagligen. Jag trodde det var något speciellt fel med mina eftersom dom började spricka efter ett tag vid skarvarna till lurarna. Nä jag gått till On-off (jag vet att man inte ska handla där med det var nära) och dom nekar sprickorna på mina lurar. "Det där är inget som går på garantin" får jag som svar av 4 anställda på On-off. Jag skickar dom till Philips i Stockholm. Några dagar senare ringer en upprörd man och säger att jag ska ha nya lurar. Jag går till On-off igen, och självklart ska jag ha nya lurar helt plötsligt. Nu cirka 3-4 månader efter jag har fått mina lurar händer samma sak igen. Dom har börjat spricka vid skarven. Den här gången var jag extra försiktig med att inte vrida lurarna bakom huvudet och belasta luren. Men det verkade inte hjälpa. Alla av mina kompisar har samma problem. Nu finns det säkert folk som inte ha den minsta repa i sina. Men när man använder dom dagligen så slits dom fort.

Jag avråder ALLA att INTE köpa dessa lurar. Trots hur bra dom än är i ljud och komfort. Det är inte värt pengarna långsiktigt...

Jag tycker det är viktigt att alla ska läsa detta. Hörlurarna GÅR SÖNDER. Mina började spricka.. och nu idag kan man inte ha dom på skallen.

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Medlem
Citat:

köp istället hp1000. dom är av mycket bättre kvalitet än 890 och ljudet är i mina öron perfekt. DOM är mycket prisvärda.
kostar ca 1100 på netonnet.
fick för övrigt utnämningen årets bästa hörlur av tidningen hifi & musik.

Visa signatur

q6600 | 4gb | 8800 GTX
t7500 | 2gb | 8600M GS

Permalänk
Medlem

Kommer köpa hörlurar från philips igen...

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa mig ett par nya lurar. Mycket lutar åt att det blir ett par Sony V700DJ. Jag vill ha ett par lurar som är rejäla och tål tuffa tag, bland annat blir det lite dj-arbete med dem. Men jag vill även kunna använda dem till bärbart ljud. Hur pass svårdrivna är de? Funkar de till mp3-spelare eller andra bärbara grejer?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har snart haft mina Philips HP890 i ett år, inga sprickor eller nåt. Då har jag ändå tappat dem en massor med gånger.

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av Sennheiser EH 2200? Funderar på att köpa nya och fastnade för dessa men vill veta om någon har nått negativt att säga om dom?

Visa signatur

Workstation: Asrock X870 Taichi | AMD 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair Dominator 64GB 6000MHz/CL30 | MSI Suprim 3070 | Seasonic TX-1600 | Samsung 990 PRO 4TB | 2x Samsung PRO 990 2TB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Jag har snart haft mina Philips HP890 i ett år, inga sprickor eller nåt. Då har jag ändå tappat dem en massor med gånger.

Hur ofta använder du dom? Jag använder mina i genomsnitt 3-6 timmar om dagen. Tar av och på mig dom många gånger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mosser8
köp istället hp1000. dom är av mycket bättre kvalitet än 890 och ljudet är i mina öron perfekt. DOM är mycket prisvärda.
kostar ca 1100 på netonnet.
fick för övrigt utnämningen årets bästa hörlur av tidningen hifi & musik.

När du säger att det är mycket bättre kvalitet, är det av egen erfarenhet du talar då? isf hur länge har du använt dem? funderar på att köpa sådana men om de börjar spricka efter några månader som hp 890 gör så avstår man ju gärna.

Visa signatur

Johan Benjaminsson
processor: P 266, GFX: voodoo5 5500, HDD: 2*3 GB SDRAM:128 mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur ofta använder du dom? Jag använder mina i genomsnitt 3-6 timmar om dagen. Tar av och på mig dom många gånger.

En timme om dan i snitt kanske.

Permalänk
Hedersmedlem

Håller HP890 fortfarande måttet?

För ungefär samma pengar får man Sennheiser nykomlingar HD515. Nån som jämfört?

Edit: Kom på att min kompis har ett par sådana Får bli ett test när jag är frisk sen ...

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dotcm
Någon som har erfarenhet av Sennheiser EH 2200? Funderar på att köpa nya och fastnade för dessa men vill veta om någon har nått negativt att säga om dom?

Här är de inte imponerade.
http://www.headphone.com/layout.php?topicID=3&subTopicID=26&p...

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Jag har nu inhandlat ett par Philips SBC HP1000. Ljudet är mäktigt bra. Nu har man ännu en gång fått fram mera detaljer i musiken. Dock saknar dom den där extra extra extra tunga basen som 890 har. Fast den klarar jag mig utan. Den kan bli lite jobbig i längden. Komforten är densamma om inte bättre. Sitter perfekt på huvudet. Dom är snygga och lätta. Jag kan inte uttala mig om hur länge dom kommer hålla eftersom jag bara haft dom i 1 dag. Men dom känns mer robusta än 890. Mina 3:e utbytta 890 får gå som lurar i skolan. Funkar fint med silvertejp på båda hörlursfästerna eftersom lurarna bara hänger bara i kablarna...
Återigen till dom som tänker köpa ett par hp890 och tänker använda dom mycket. Kanske åka på lan m.m. Köp inte dessa lurar. Dom börjar spricka och fallar sedan sönder.

Jag köpte dom på Netonet för 990kr. Jag rekomenderar inte att handla på Netonet eftersom deras support är helt värdelös. Det går inte ens att kontakta företaget. En sak att tillägga på hp1000. Man får inte med ett hörlurställ som man får med hp890.

edit:

Jag har en fråga angående trådlösa hörlurar. Hur funkar det med laddningen av batterierna på dom flesta? Så som jag har fattat det så hänger man dom i stället så laddas dom. Finns det inte med sladd som man bara kopplar in. Så kan man ha dom på laddning när man sitter vid datorn/stereon. Sen bara koppla ur när man måste förflytta sig.

Permalänk
Medlem

Happ, då var det dags att köpa nya lurar igen. Problemet är bara att jag har en jävla beslutsångest.
Några krav/önskningar/whatever:

1. De ska ha en fyllig och djup bas (och självklart ska resten av registret också vara bra, men det är på basen det hänger).
2. De ska fungera bra till både musikproduktion samt normalt lyssnande (här är väl "normalt lyssnande" högsta prioritet).
3. De ska fungera tillsammans med min mp3spelare.
4. De får väldigt gärna vara en DJ-lur, eller iaf ha en typisk DJ-design (mest pga deras smidighet, men så är ju DJ-looken rätt tuff också ).

Jag är väldigt nyfiken på Pioneer HDJ-1000, men de är egentligen lite för dyra för mig, tyvärr. Har också tittat på den något billigare Pioneer SE-DJ5000, kan den vara något? Äh, hjälp mig.

Permalänk
Medlem

Om du letar efter en bra dj-lur så rekomenderar jag sony v700dj, riktigt bra lurar som har låg impendans så du kan utan problem ha dom till din mp3 spelare.
dom har också riktigt bra bas.

Visa signatur

ZALMAN HD160XT PLUS | ASUS P8Z77V-LK | INTEL CORE i5 3550 @3,5GHz | 16GB CORSAIR XMS3 | INTEL 330 SSD 60GB | Hauppauge WinTV | Sapphire Radeon HD6870 1GB |WD Caviar Green 4TB | Corsair GS 500W Gaming Series
NAS
NETGEAR ReadyNAS NV+ 4TB WD Caviar Green

Permalänk
Medlem

Ah, tack för tipset! Märker att just v700dj finns på samma sida som ett par kompisar ska beställa saker ifrån, så det skulle passa perfekt. Vet du hur det är med själva sladden, går den att plugga i/ur? Och om något går sönder, finns det utbytbara delar, som det finns till tex Pioneer HDJ-1000?

Hur som helst, det lutar nog åt v700dj nu, efter alla recensioner jag läst om den.

Permalänk
Medlem

sladden går att byta om det skulle behövas även om det är lite knepigt eftersom man inte bara kan plugga ur den.

Visa signatur

ZALMAN HD160XT PLUS | ASUS P8Z77V-LK | INTEL CORE i5 3550 @3,5GHz | 16GB CORSAIR XMS3 | INTEL 330 SSD 60GB | Hauppauge WinTV | Sapphire Radeon HD6870 1GB |WD Caviar Green 4TB | Corsair GS 500W Gaming Series
NAS
NETGEAR ReadyNAS NV+ 4TB WD Caviar Green

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psyfly
Ah, tack för tipset! Märker att just v700dj finns på samma sida som ett par kompisar ska beställa saker ifrån, så det skulle passa perfekt. Vet du hur det är med själva sladden, går den att plugga i/ur? Och om något går sönder, finns det utbytbara delar, som det finns till tex Pioneer HDJ-1000?

Hur som helst, det lutar nog åt v700dj nu, efter alla recensioner jag läst om den.

nä du köp för fan inte nåt från sonys vx00-serie. vad finns det för andra hörlurar på den sidan?

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk

Jag använder mig av Sennheiser HD 555. Väldigt nöjd.

Visa signatur

“The body is but a vessel for the soul, a puppet which bends to the soul's tyranny. And lo, the body is not eternal, for it must feed on the flesh of others, lest it return to the dust from whence it came. Therefore must the soul deceive, despise and murder men.”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosferatu Zodd
Jag använder mig av Sennheiser HD 555. Väldigt nöjd.

Jag har haft mina HD555 i en vecka ungefär och är också väldigt nöjd.

Edit: Har även Koss KSC35 som funkar bra till bärbart, men jag brukar få ont i överdelen av öronen om jag har dem på längre stunder.

Panasonic RP-HJE50 har jag också. De är helt klart ett par prisvärda öronkanalslurar tycker jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
Jag har haft mina HD555 i en vecka ungefär och är också väldigt nöjd.

Edit: Har även Koss KSC35 som funkar bra till bärbart, men jag brukar få ont i överdelen av öronen om jag har dem på längre stunder.

Panasonic RP-HJE50 har jag också. De är helt klart ett par prisvärda öronkanalslurar tycker jag.

Har också hje50, de är som du säger mycket prisvärda. Var köpte du dina? Jag beställde mina från Asien.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rodent
Har också hje50, de är som du säger mycket prisvärda. Var köpte du dina? Jag beställde mina från Asien.

Köpte dem från teamdigital.net som jag tror är en amerikansk butik, men försändelsen kom ifrån Singapore så jag vet inte riktigt vad jag ska svara. Paketet fastnade inte i tullen så den totala kostnaden blev under 300kr vilket jag känner mig riktigt nöjd med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rodent

nä du köp för fan inte nåt från sonys vx00-serie. vad finns det för andra hörlurar på den sidan?

Hmm, du får gärna motivera dig lite. Vad gör de lurarna till ett så dåligt val? Vilka DJ-lurar (som har ett liknande pris) är bättre?
Här hittar du sidan. Det finns dock inte så mycket att välja på, och skulle det vara så att hörlurarna jag bestämmer mig för att beställa inte finns där så, tja, då beställer jag inte därifrån.

Många talar bra om Sennheiser 5xx/6xx, men jag vet inte, ljudet är säkert bra, personligen tycker jag de verkar lite för stora och otympliga. Jag vill gärna kunna gå med lurarna på mig på gatan, och då vill man inte se ut som man har en NASA Raketuppskjutningsanläggning på huvudet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psyfly
Hmm, du får gärna motivera dig lite. Vad gör de lurarna till ett så dåligt val? Vilka DJ-lurar (som har ett liknande pris) är bättre?
Här hittar du sidan. Det finns dock inte så mycket att välja på, och skulle det vara så att hörlurarna jag bestämmer mig för att beställa inte finns där så, tja, då beställer jag inte därifrån.

Många talar bra om Sennheiser 5xx/6xx, men jag vet inte, ljudet är säkert bra, personligen tycker jag de verkar lite för stora och otympliga. Jag vill gärna kunna gå med lurarna på mig på gatan, och då vill man inte se ut som man har en NASA Raketuppskjutningsanläggning på huvudet.

Ska du använda dem som dj eller inte? Du kan ju läsa om v700 här http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=82868

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu skuttar jag in och snor tråden!

Tänkte fråga vilka hörlurar/snäckor som ä bäst/mest prisvärd just nu. Jag kommer använda de när jag lyssnar på musik (all sorts musik), skolan, ute, hemma, när jag cyklar m.m. Alltså behöver jag ett par allround hörlurar. Priset bryr jag mig inte så mycket om för jag har slösat mer än 1000kr på hörlurar/snäckor för det mesta, och jag är så jävla less på dessa lågkvalitets snäckor.

Nu bönar och ber jag på mina, svårt skadade, knän att ni rekomenderar ett par fina hörlurar, helst snäckor så de stora hörlurarna inte syns i stan :p, till mig. Jag tar gärna emot råd, tips m.m.

Mvh
Unsigned.

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilcoo
Nu skuttar jag in och snor tråden!

Tänkte fråga vilka hörlurar/snäckor som ä bäst/mest prisvärd just nu. Jag kommer använda de när jag lyssnar på musik (all sorts musik), skolan, ute, hemma, när jag cyklar m.m. Alltså behöver jag ett par allround hörlurar. Priset bryr jag mig inte så mycket om för jag har slösat mer än 1000kr på hörlurar/snäckor för det mesta, och jag är så jävla less på dessa lågkvalitets snäckor.

Nu bönar och ber jag på mina, svårt skadade, knän att ni rekomenderar ett par fina hörlurar, helst snäckor så de stora hörlurarna inte syns i stan :p, till mig. Jag tar gärna emot råd, tips m.m.

Mvh
Unsigned.

http://www.audiocubes.com/category/Earphones_Earbuds/product/...

Sen finns ju även Etymotic er6i, er4, Shure e3c men de är krångligare att sätta in och få en bra fit med, därför anser jag att MD33s är de bästa snäckorna för portabelt bruk.
Väldigt bra ljudför priset, skulle definitivt kunna betala mer för dem än vad jag gjort.

Visa signatur