Permalänk

flasha a925

är det någon som kan skriva en guid hur man flashar motorola a925 så man slipper 3s skit.... att mobilen är på svenska är inget krav.... men att mobilen skall vara upplåst efter vorde kanon::

det finns en guid på http://www.symbworld.dk/ men jag är inte så bra på engelska så!!!

Visa signatur

Expert på ALLT
anm. pga omreg

Permalänk
Medlem

Det finns ingen firmware som inte innehåller 3s saker. Telefonen är ju ett samarbete mellan 3 och Motorola och därför finns det ingen "standard-firmware" att lägga in. Du kan däremot ta bort mycket av de 3 saker som ligger på mobilen, hur du gör detta hittar du om du söker i forumet.

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk

jag har redan tagit bort genvägarna högst upp länkarna på startsidan och filmen i början!!! är där mer?

Visa signatur

Expert på ALLT
anm. pga omreg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergendal
jag har redan tagit bort genvägarna högst upp länkarna på startsidan och filmen i början!!! är där mer?

Ja det är det.
GPRS-anslutningen till Tre som inte går att ta bort
MMS fungerar bara med Tre
Startsidan när man skall wappa är någon Tre-sida

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Ja det är det.
GPRS-anslutningen till Tre som inte går att ta bort
MMS fungerar bara med Tre
Startsidan när man skall wappa är någon Tre-sida

Jag kan faktiskt skicka mms med comviq.net 3G, dock ej ta emot... Kör med det som finns under manuella inställningar på: http://www.comviq.se/comviqgolive/index_installningarhjalp.ph...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisseson
Jag kan faktiskt skicka mms med comviq.net 3G, dock ej ta emot... Kör med det som finns under manuella inställningar på: http://www.comviq.se/comviqgolive/index_installningarhjalp.ph...

Intressant. Jag har inte lyckats skicka med telia/halebop. MMS är iofs inte direkt någonting nödvändigt

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Så vad är det ni säger? Att även om man tar bort operatörslåset så är telefonen endast 100% funktionell med Tre abb?

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pike2k
Så vad är det ni säger? Att även om man tar bort operatörslåset så är telefonen endast 100% funktionell med Tre abb?

Som det verkar, själv tror jag det bara är mottagande mms som inte vill fungera för mig. Har inte testat med videotelefoni.

Permalänk

japp det stämmer!!! tyvärr.....

borde det inte gå att skriva en egen programvara om man är tillräckligt kunnig?

någon här borde ju nästan lunna sånt!

Visa signatur

Expert på ALLT
anm. pga omreg

Permalänk
Medlem

allt fungerar tillfredsställande för mig

A925 med comviq knockout 3G
sms, mms, gprs, GPS och alla samtal fungerar finfint även video...
ända som stör är den otroligt dåliga standbytiden

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem

motsägande upggifter som vanligt... kanske en lite guide vad som funkar med vilka operatörer/abbonemang och data/info till inställningarna vore en idé

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk

halebop:

fungerar:

sms
ringa
gprs
gps

funkar inte :

mms