Permalänk
Medlem

GameBoy Display till datorn?

Tror ni att det skulle fungera att löda en gameboy display till datorn? Jag skulle vela veta på förhand så att jag inte skruvar upp min gameboy i onödan Det skulle vara ascoolt med en gameboy colour display.... har inte sett någon dator med färg LCD display ennu

Permalänk
Medlem

Visst går det men du måste ha kopplings schemma data blad mm till displayen så allt för enkelt är det inte

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

låter allt för avancerat...

Permalänk
Medlem

Nja det är ju inte direkt nått för nybörjare...
Men allt går om man vill !

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

jo visst

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog kunna fixa de till min dator(Min bror är till hälften fult utbildad elektriker)Men tror ni de är lättare med ett Gameboy som inte är färg.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte.... Men om man vill ha en färgdisplay måste man ju hitta någon form av mjukvara som stöder det

Permalänk
Medlem

Jo man måste ju det....Men kan man inte göra så att man kopplar displayen som en vanlig skärm i grafik kortet?? (stavning)

Permalänk
Medlem

ehh, nja den har ju inte stöd för vanlig VGA vad jag vet, så det blir ju lika mycket om inte mer jobb att få den att gå på graffikkortet.

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem

OK...synn..annars hade de vatt coolt.

Permalänk
Avstängd

Fungerar inte, läste på mågon tråd för länge sedan att displayen är kopplad direkt till CPU:n eller liknande, så för att få den att fungera måste man gå genom CPU:n

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Fungerar inte, läste på mågon tråd för länge sedan att displayen är kopplad direkt till CPU:n eller liknande, så för att få den att fungera måste man gå genom CPU:n

har för mig displayn saknar controller chip vanligtvis.. så CPU/GPUn fungerar som LCD controller med..

Permalänk
Medlem

fan va najs idé alla har ju ett gammalt gameboy

Visa signatur

_:_

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bani
fan va najs idé alla har ju ett gammalt gameboy

läst fel han sa game boy color...

Visa signatur

HAtad?

Permalänk
Medlem

hmm.. jag har juh ett gameboy advance sp, som är trasigt. Den skärmen borde väll gå att fixa så att man kan ha den till datorn ?

Visa signatur