Permalänk
Medlem

riktiga idioter, kommer aldrig handla där igen !

såna företag borde försvinna direkt!

Visa signatur

Niklas
Lekpark

Permalänk
Medlem

Adameri: haha Att personalen säger grymma saker om "idioter" är väl något som alltid händer på såndana ställen. Jag tror i alla fall inte att det inte förekommer på andra ställen... Det vet jag av own experience

Sen var det någon som sade att Dataprince köper in "tedjehandsvaror" och därför var så billiga (minns ej om det var i denna tråd). Visst kan det vara så, men jag tror att det rör sig om en missuppfattning: Det ska nog vara så att de inte har någon generalagent här i Sverige utan importerar själva, och därför kan de vara så billiga; det blir inte i "tredjehand" som många andra firmor har. Men detta vet jag iof inte om det stämmer...

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Dom blev ju fetsågade av Insider.

Min polares mamma köpte en dator där lite lagom naivt. Alla drivrutiner och programvaror fick hon med på hembrända CD skivor

Edit: HAHA! Kolla på dataprince.se de har en funktion där man kan ge kommentarer på företaget. Många nöjda kunder

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seriously
Farbror_eskil: Tänk på att de flesta historier (som jag har läst i alla fall) på tex svartalistan.com är ganska GAMLA. De jag läste handlade mest om personer som hade köpt datorer och dylikt mellan åren 1998-2001. Nu är det 2005. Kanske dags att ge dem en ny chans? Eller inte?

Ne jag tycker dom skulle har försvunnit från marknaden redan 2001. Men har du läst VAD som hände 1998-2001 då? Blir bara förbannad när jag tänker på Peter Liu och Dataprince.
Han förtjänar inte en ny chans, aldrig nånsin. Det kanske firman gör under ledning av en annan person däremot.

Men som tex. i fallet med hon och skärmen så hörde flera runt om henne på kontoret hur Peter Liu röt åt henne genom telefonluren.
Enligt vad hon själv sagt. Peter Liu's uttalande på svartalistan.com "han måste va en spion", Sånt säger man inte. 10 åringar med livlig fantasi säger så.

Bra att du står på dig däremot om DU blivit bra behandlad där, nu på senare år kanske dom ändrat sig.

HAHA på dig själv seriously, det händer säkert men det händer inte ofta att man säger det rakt upp i ansiktet på kunden eller? O gör man det, så får man stå sitt kast.

Permalänk
Medlem

Farbror_eskil sade: "har du läst VAD som hände 1998-2001 då?"

Jag sade: "De jag läste handlade mest om personer som hade köpt datorer och dylikt mellan åren 1998-2001"

Läs gärna inlägg noggrannare, tack!

EDIT: Alltså måste jag ha läst VAD som hände då?

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Citat:

Farbror_eskil sade: "har du läst VAD som hände 1998-2001 då?"

Jag sade: "De jag läste handlade mest om personer som hade köpt datorer och dylikt mellan åren 1998-2001"

Läs gärna inlägg noggrannare, tack!

EDIT: Alltså måste jag ha läst VAD som hände då?

ja VAD som hänt ska du läsa då, inte bara att DET som hände, hände 1998-2001. Eftersom:
Nu ska du få ett extremexempel men bara så du förstår vad jag menar.

Om "ove" mördar min bror år 1970, så förtjänar han ingen andra chans från mig år 2005
Vad som hände där 1998-2001 är ju så hemskt att enligt mig förtjänar dom ingen andra chans så är det bara.

Sen när man väl väntat så pass länge o sen bemöts av en otrevlig person när man kommer fram är ju inte precis vad man längtat efter.
Jag hade nog tappat humöret rätt fort som kund och vänt mig till en annan butik.

Permalänk
Medlem

Hehe jag förstår precis vad du menar, och jag förstod precis vad du menade innan också!

Men men. Om man vill ge dem en annan chans eller inte är ju upp till var och en...!!!

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Seriously: du har nog rökt på eller så

Ta en titt på avsnittet av Insider med Robert Achberg(stavning?) där dom drar ut IDE-kabeln lite halvt till hårddisken så det inte funkar att boota och dom byter ut nätagget för 700kr samt att dom sätter tillbaks IDE-kabeln utan att säga något om det...

Så oseriöst så du nog får ta och byta namn till "unseriously"

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Haha nä jag har inte rökt på

Fast jag orkar inte ändra mitt namn till Unseriously (om man nu kan göra det?)

Hah! Det där med Insider/Aschberg är kul!

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att dom inte ens stoppar tillbaka IDE-kabeln

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Handla inte på DP.
Har gjort det en gång, gör aldrig om det!

Lyd de flestas råd, passa dej för dessa skojare..

För varje kund som väljer att gå någonannanstans känns som en seger i sig

Hittade för övrigt detta..

"
Publicerad: 2004-12-17

Vite utdömt för vilseledande prisinformation/Data Prince
Stockholms tingsrätt har dömt Data Prince Teknologi AB att betala ett vite på 100 000 kronor för överträdelse av ett förbudsföreläggande utfärdat av KO, i vilket bolaget förbjuds att i sin marknadsföring framhäva priser utan moms.
Bolaget säljer datorer och datortillbehör till både konsumenter och företag. År 1998 förbjöd KO bolaget att i marknadsföring till konsumenter framhäva priset exklusive moms genom att ange det med större stilgrad än priset inklusive moms.

I februari i år förekom annonser i både Stockholm City och Dagens Nyheter där bolaget återigen framhöll priset utan moms, varför KO begärde att tingsrätten skulle döma ut vitet.

Tingsrätten konstaterar dels att annonserna var införda i tidningar som i huvudsak läses av enskilda konsumenter dels att priset exklusive moms konsekvent framhävdes genom att anges med betydligt större stilgrand än priset inklusive moms och dömde ut vitet.

"

Permalänk
Medlem

Kassörskorna brukar vara kunnigare än säljarna där.

Har köpt lite småsaker därifrån, fyndhörnan har innehålt en del roliga grejor. Jag har inte behövt någon garanti eller support så jag har klarat mig.

Dock är både webbsidan och ryktet rejält dåliga, så jag avråder från att köpa något annat än märkesvaror med fabriksgaranti. Bara datorsystem med klistermärke som garantiplomb är nog för att undvika dem.

Fast, nu har jag inte varit där på länge, både Webhallen och Mycom har roligare grejor och snyggare sidor. Om det sedan skiljer sig nån spänn gör inget, det är ingen idé att jämra sig över DataPrince när man kan rösta med plånboken i stället.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Asspony: Det är ju knappast bara Dataprince som anger priserna exkl. moms med större stil (fetare text) än priset inklusive moms.

Hursomhelst så tycker jag fortfarande de är bra. Att de går mot en ISO-kvalificering är ju bra för konsumenter, men ni klagar ju bara!? ISO-grejen kan ju knappast vara negativ i alla fall

Förresten Asspony: Var hittade du den artikeln?

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Citat:

Asspony: Det är ju knappast bara Dataprince som anger priserna exkl. moms med större stil (fetare text) än priset inklusive moms.

Hursomhelst så tycker jag fortfarande de är bra. Att de går mot en ISO-kvalificering är ju bra för konsumenter, men ni klagar ju bara!? ISO-grejen kan ju knappast vara negativ i alla fall

Och du tror privatpersoner bryr sig om ISO-certs? Nä, inte det, som med alla andra företag med idiotiska chefer så har DP även någon/några fina deals med större företag (eftersom samma typ av rövhål sitter som chefer/IT-ansvarig sitter på dom företagen), så dom lever vidare. Men snyggt försök iaf... du är och förblir DP-anställd, jag menar, hotar man kundor och är otrevlig är det ganska kort till att anställa folk som skriver bra om dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Alltså, Peter Liu, åk hem till Ching Tien och ta med dina fula släktingar som härjar i Stockholm, Uppsala och massor av andra ställen. Dina affärsmetoder får en att spy galla. Förutom fula affärsmetoder är du dessutom ful, personligen. T o m folk som jobbar på Dragon Palace, en restaurang i Uppsala ägd av Peter Lius släkting (typ bror eller nåt), vågar inte köpa datorer från Data Prince - trots fet rabatt! De är helt enkelt för rädda för att bli blåsta, för det blir de ju redan av chefen.

Dessutom så är det ingen anställd på Djingis Khan, krog på sveavägen i sthlm, som någonsin köpt dator från Data Prince. Ändå är det Peter Lius kusin som äger den! Det är helt enkelt så att folk där tycker så illa om Peter Liu och ägaren av Djingis att de vägrar spendera en enda surt förvärvade krona på skitdatorer.

HA HA HA!!!!!

Hoppas alla fick sig ett gott skratt av denna heta inside info.

Peter Liu, göm dig, annars har jag mer på lager.

Visa signatur

TTT

Permalänk
Medlem

Varför verkar alla tro att jag är Peter Liu? Jag asgarvade i alla fall inte. Det är aldrig kul med personangrepp.

Neco: Jag ÄR privatperson, och jag bryr mig ju?

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu är ju jag inte Asspony men kolla här http://www.rattsinformation.konsumentverket.se/mallar/sv/arti... så ser du att det är KO som har fört talan mot Dator Prince och det vet väl eller borde företagare veta att mot privatperson får endast slutpris anges dvs med moms om man annonserar i media som vänder sig i första hand till privatpersoner men visst priset ser ju lägre ut när det anges utan moms med stor stil och med liten stil med moms men att kunden blir förbannad över att känna sig lurad det förstår visst inte Peter Liu

Nä kommer aldrig att handla på det stället så mycket skit som man har läst om dom + att Peter inte verkar ha nån respekt för svensk lagstiftning heller.

Permalänk
Medlem

Skulle bara vilja tillägga en sak:

Jag gick in på Dataprince hemsida dataprince.se. Där klickade jag mig fram till sidan där man kan ge ett omdöme om Dataprince:

1. Torsdag 20/1 skickar jag in ett omdöme. Jag valde att jag ville bli citerad. Gåva: 1st Dataprince T-shirt.

2. Jag får svar på mitt omdöme Söndag 23/1 från självaste chefen

3. Idag, onsdag 26/1 får jag ett paket/brev. Från Dataprince. 1st Dataprince T-shirt! Snacka om att jag är nöjd, jag förväntade mig inte ens att få ett svar, och än mindre att få en T-Shirt!

Ändå borde det inte vara första prioritet att skicka T-shirts till folk som lämnat omdöme om dem!

Så hur dåliga är de egentligen!!!??? De flesta av er som snackar skit om dem har säkert inte ens handlat av dem!? Eller har jag fel?

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag gick in på Dataprince hemsida dataprince.se. Där klickade jag mig fram till sidan där man kan ge ett omdöme om Dataprince:

1. Torsdag 20/1 skickar jag in ett omdöme. Jag valde att jag ville bli citerad. Gåva: 1st Dataprince T-shirt.

3. Idag, onsdag 26/1 får jag ett paket/brev. Från Dataprince. 1st Dataprince T-shirt! Snacka om att jag är nöjd, jag förväntade mig inte ens att få ett svar, och än mindre att få en T-Shirt!

Ändå borde det inte vara första prioritet att skicka T-shirts till folk som lämnat omdöme om dem!

Så hur dåliga är de egentligen!!!??? De flesta av er som snackar skit om dem har säkert inte ens handlat av dem!? Eller har jag fel?

Du jobbar där va

Permalänk
Medlem

Vem vill ha en dataprince t-shirt?

Permalänk
Medlem

Olirc: För femte (?) gången... NEJ jag jobbar INTE på Dataprince.

damp81: Vem säger nej till något som är gratis??????

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är bara för att du skrev något posotivt...hade det varit negativt hade du inte fått något
Smart du är..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Hm. Positivt och positivt. Jag skrev både och faktiskt. Dels om alla historier på www.svartalistan.com, dels att jag alltid blivit trevligt bemött
Vilket jag i och för sig alltid har blivit

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

bara blivit vänligt bemött där, bara handlat i butik.

Visa signatur
Permalänk

jag skulle iaf inte vilja ha en t-shirt från DP även om det vore gratis.. den lär ju va fuuuel

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

Nja så ful är den väl inte Den är svart med ett litet Dataprince märke på bröstet

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Inte f-n kan man ha en sådan tröja på sig till vardags, men jag vet en användning: Sätt på dig tröjan, se till att komma tidigt och presentera dig som nyanställde "Olle" som skall ha hand om minnen, hårddiskar och processorer. Packetera en ordentlig beställning åt dig själv och posta till dig själv.

Sedan är bara åka hem och vänta på polisen, eh jag menar paketet..

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adameri
Inte f-n kan man ha en sådan tröja på sig till vardags, men jag vet en användning: Sätt på dig tröjan, se till att komma tidigt och presentera dig som nyanställde "Olle" som skall ha hand om minnen, hårddiskar och processorer. Packetera en ordentlig beställning åt dig själv och posta till dig själv.

Sedan är bara åka hem och vänta på polisen, eh jag menar paketet..

Hehe! varför inte ställa sig utanför butiken med t-shirten ovanför jackan och skälla ut alla som går förbi

Permalänk
Medlem

Haha jättekul. Vad har jag för glädje av att skälla ut folk som går förbi Dataprince? -Ingen.

Kan jag inte ha på mig den till vardags? -Jo, eftersom någon säger att man inte kan ha det så ska jag göra raka motsatsen. Nej men, jag kan ha den när jag tränar

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Citat:

Skulle inte ens tvinga min värsta fiende att handla där, mkay? Har själv gjort det dumma misstaget att handla där två ggr och det gör jag aldrig om.