Permalänk

laptop batteri

Tjena!
Har hört av en kompis att det ska finnas *mjukvara* för att konditionera en laptopps batteri! Mitt batteri räcker i cirka en timme så det vore schysst om någon länkade mig till ett sådant, eller bara ens bekräftade att det finns för det låter lite mysko.

MVH Maciekish

Visa signatur

Vad är en signatur?

Permalänk
Sötast

finns ju en chans att det skulle funka.. men tror inte att du skulle få någon märkbar skillnad ändå :/

Permalänk

mest mysko låter det att ett program skulle kunna konmtrollera om batteriet ska laddas eller inte vid något givet tillfälle.. ellerhur?

Visa signatur

Vad är en signatur?

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad du är ute efter här?
Det finns verktyg för att kontrollera laptopens energisparfunktioner (exempelvis till Dell med Speedstep processorer). Till mac finns det patchar för vissa ibookmodeller som legat på hyllan så länge att batteriet vägrar ladda osv.
men något program som kan "bestämma" över batterierna har jag aldrig hört talas om. möjligtvis att man ska kunna ladda ur dom helt för att sedan ladda dom från början igen.

//DJ

Visa signatur

ASUS m2n68-AM Plus, AMD X6 1075T, 4GB RAM, XFX AMD radeon 5770
BOINC-maskin

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad!

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Finns detta jippo till Centrino?

Visa signatur

AMD Opteron 146, DFI nF4 SLI-D (BIOS 704-2BTA), Crucial BallistiX PC4000 2x1GB, Gainward 7800GT, Pioneer DVD-RW, NEC Multisync FE950/InFocus 4805.