Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rejvscorpio
Nån här som testat eller kör sitt system med Windows 64 betan?

Hur fungerar det isf med drivrutiner?
Program etc?

Eller om det finns förklarat nånstans.

Har sett att te.x Nvidia och Ati har drivare till grafik korten men hittade inget på Msi ang. moderkortet och Win-64...

Det funkar bra, man märker att windows blivit mer "snappy" med 64bit. Uppdaterat FAQ med länkar till drivrutiner.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Program etc?

Har sett att te.x Nvidia och Ati har drivare till grafik korten men hittade inget på Msi ang. moderkortet och Win-64...

Funkar utmärkt med min dator i sign. Dock så bör du tänka på en sak! Program som "deamon-tools" funkar inte med Win 64.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Program etc?

Jag testade köra med Win-64 men jag gillade det inte, fick känslan av att ingenting var funkade med skiten, förståss så funkade drivisarna till mobot och så, win-64 hade drivisar till mobot. men när jag skulle lägga in cool n' quiet och sånna saker så tror ja inte de funkade för dom inte stödde win-64

Permalänk
Medlem

watteee..

Så dom har kommigt på det nu,, SNYFFT!

Menar du alla "deemon tools" då eller?

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marre_p
watteee..

Så dom har kommigt på det nu,, SNYFFT!

Menar du alla "deemon tools" då eller?

Jag provade alcohol 120%, deamontools, och massa andra som jag googlade fram. Men det ryktas om att daemon har något nytt på G.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej,, men typ 64bits xp kan man inte ha "lagligga" saker på eller?

Eller gäller bara det i början? Sen kommer det la så klart nya "lagligga saker" ?

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej,, men typ 64bits xp kan man inte ha "lagligga" saker på eller?

Eller gäller bara det i början? Sen kommer det la så klart nya "lagligga saker" ?

Du kan ha vad du vill. Men när du ska mounta dina backupfiler, som du har i iso/bin format, det är då du får problem

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aha okej=/

Ajja väntar på ricktiga 64bits versionen

Liten lätt fråga bara vad är skillnaden på nuvarande xp och 64bits vers?
Snabbare och snyggare, + massa nya saker?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Aha okej=/

Ajja väntar på ricktiga 64bits versionen

Liten lätt fråga bara vad är skillnaden på nuvarande xp och 64bits vers?
Snabbare och snyggare, + massa nya saker?

ser likadant ut! Den enda skillnaden som jag märkte, vart att det gick snabbare att gå in i mappar med många filer i. Och det segade inte som "vanliga xp" gör ibland.

En annan negativ sak var, att man inte kunde komma in på winuppdate. Fick något mysko error.

Visa signatur
Permalänk

Tjena!
Jag har bytt mitt system som står i sign, mot ett MSI K8N Neo2 Platinum och en 3000+ vecka 51. Nu är det så att det funkar skit för mig. Jag kan inte ens köra 250 x 9 och jag vet inte vad som är felet. Mina minnen klarade ju 265+ på mitt DFIkort, men då hade jag ifs pumpat i 3.1 v... Nu kan jag bara köra 2.85v, men enligt specifikationerna ska det räcka med 2.8v för min ballistix att klara en fsb på 250... Jag har testat olika HT Frequency, just nu kör jag 3x. Givetvis har jag stängt av grejor som Cool 'n' Quiet mm. Jag har testat vcore allt från 1.4 till 1.6v, men det är ingen skillnad.

Jag bör ju tillägga att när jag kör minnet på 133 istället för 200 (dvs inte 1:1) kan jag klocka upp den i minst 275x 9 utan några fel, så min cpu pallar me hastigheterna....
Så vad ska jag göra åt skiten? Funkade som sagt klockrent med 250+fsb på mittt DFI kort, så minnet borde klara det. Har testat singlechannel och med en sticka istället för två, men det är typ samma resultat. Vad ska jag ta mig till?

kör bios 1.4 då det va inne från början!

mvh MArtin

Visa signatur

Ät inte gul snö

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Multimedia
Tjena!
Jag har bytt mitt system som står i sign, mot ett MSI K8N Neo2 Platinum och en 3000+ vecka 51. Nu är det så att det funkar skit för mig. Jag kan inte ens köra 250 x 9 och jag vet inte vad som är felet. Mina minnen klarade ju 265+ på mitt DFIkort, men då hade jag ifs pumpat i 3.1 v... Nu kan jag bara köra 2.85v, men enligt specifikationerna ska det räcka med 2.8v för min ballistix att klara en fsb på 250... Jag har testat olika HT Frequency, just nu kör jag 3x. Givetvis har jag stängt av grejor som Cool 'n' Quiet mm. Jag har testat vcore allt från 1.4 till 1.6v, men det är ingen skillnad.

Jag bör ju tillägga att när jag kör minnet på 133 istället för 200 (dvs inte 1:1) kan jag klocka upp den i minst 275x 9 utan några fel, så min cpu pallar me hastigheterna....
Så vad ska jag göra åt skiten? Funkade som sagt klockrent med 250+fsb på mittt DFI kort, så minnet borde klara det. Har testat singlechannel och med en sticka istället för två, men det är typ samma resultat. Vad ska jag ta mig till?

kör bios 1.4 då det va inne från början!

mvh MArtin

Provat med andra timings ?

Visa signatur
Permalänk

givetvis har jag testat både slappare å snabbare timings. kör sata 3-4 så det är inte heller det som stoppar mig. Hur flashar jag om bioset, kanske skulle testa med ett moddat? Står ju inget om alt-f2 vid starten, så hur gör man då? Måste man använda nått windowsprogram
?

Visa signatur

Ät inte gul snö

Permalänk
Medlem
Citat:

givetvis har jag testat både slappare å snabbare timings. kör sata 3-4 så det är inte heller det som stoppar mig. Hur flashar jag om bioset, kanske skulle testa med ett moddat? Står ju inget om alt-f2 vid starten, så hur gör man då? Måste man använda nått windowsprogram
?

Flasha via Winflash.

Visa signatur
Permalänk

okej., Huyr länge bör man köra memtest för att kalla minnet stabilt?

Visa signatur

Ät inte gul snö

Permalänk
Medlem
Citat:

okej., Huyr länge bör man köra memtest för att kalla minnet stabilt?

Man ska köra det i 24timmar, men man märker på det efter ca en timme om där är något mysko. Men kör det 24 timmar

Visa signatur
Permalänk

om jag vill flasha från min diskett, hur gör jag då?
gör en startdiskett skriver
a:\awdfl783m "BIOS fil"
starta om, men sen? ska man ladda deafult inställningar i bios eller hur var det?

Visa signatur

Ät inte gul snö

Permalänk
Medlem
Citat:

om jag vill flasha från min diskett, hur gör jag då?
gör en startdiskett skriver
a:\awdfl783m "BIOS fil"
starta om, men sen? ska man ladda deafult inställningar i bios eller hur var det?

Ja du får ladda performance defaults

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers

K8N Neo2 BETA BIOS 1.52, ladda hem den här.

Ska tydligen fixa problem med Audigy/Audigy2, är det någon som provar så rapportera hur den funka.

(Använd på egen risk, det är en betaversion)

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

kör med 1.41b bioset. kan man höjja vcoren mer än 1.6 på det? JAg fattar isf inte hur. vilka bios funkar det med högre, och är det bara i bios man höjjer?

Visa signatur

Ät inte gul snö

Permalänk
Medlem

Nån som kör med beta bios 1.41mod?

För o nackdelar?

Visa signatur

ROG Strix B650E / 9800X3D / 32Gb 6000MHz / ROG Strix RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem

Om någon hittar butik som har detta moderkort i lager får ni gärna säga till

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av organics
Om någon hittar butik som har detta moderkort i lager får ni gärna säga till

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307156&cks=PRL

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze

Vad är det för skillnad på

och

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=300872&cks=PRL

Låter som samma kort förutom att det ena har 54G i beteckningen. Nån budgetmodell eller?

Permalänk
Medlem

Jag tänkte flasha med 1.41 bioset, det jag undrar är om jag kan göra som
barry säger i denna tråden
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=39849...

istället för att krångla till det så här
http://www.msi.com.tw/html/support/bios/note/ntfs.htm

Vore ju betydligt enklare om så är

Visa signatur

ROG Strix B650E / 9800X3D / 32Gb 6000MHz / ROG Strix RTX 5070 Ti

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av organics
Vad är det för skillnad på

och

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=300872&cks=PRL

Låter som samma kort förutom att det ena har 54G i beteckningen. Nån budgetmodell eller?

Med -54G får du med ett trådlöst nätverkskort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Med -54G får du med ett trådlöst nätverkskort.

Aha! Tack så mycket för hjälpen.

Permalänk

jag har rejäla problem med stabilitet på dator nu, iaf i UT2004 om jag kör med max i allt och 1024*768 kan jag spela ca 10min kör jag minimum på allt kan jag spela 40min.
Första tanken som slog mig var att mitt nätagg inte räcker till ett levicom 420W, men efter att ha satt allt utom moderkortet på ett annat nätagg vet jag inte längre vad jag skall tro.
Inget av aggen är jordade dock, kan detta leda till att de prestarar sämre?, nu blir inget agg varmt heller så jag börjar frukta otäckheter som minnes fel. Har någon råkat ut för liknande symtom?

Permalänk
Medlem

Har en kompis som hade problem med spel som crashar. För honom var minnerna som krånglade. Någon ändrade lite inställningar på hans minnen, sen funkade det klockrent. Vet dock inte vilka inställningar det är som ska göras. Men det finns andra kunniga här som säkert vet.

Permalänk
Medlem

Lösare timings var nog det han ändrade! hade själv problem med mina gammla bh5 stickor. Bluescreen och krasher titt som tätt i 2-2-2-6. men fungerade klockrent i 2,5-3-3-7

Visa signatur
Permalänk

jag kör med sten hårda timings dock, skall prova att sätta jätteslappa och testa lös lite

EDIT:
kör med 2T nu och 2.75V istället för 2.8 funkar mycket bättre nu