Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phase
VaCUm: Min Mac anläder om en eller två veckor, så jag måste göra så att det fungerar i Mac OS X.

Sweet! Mac är mys.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Citat:

dr slizer: Det låter som du inte har libgnome. Har hört folk som har haft liknande problem. Då har dem saknat libgnome.

Artemis:/home/macke# apt-get install libgnome2-dev Reading Package Lists... Done Building Dependency Tree... Done libgnome2-dev is already the newest version.

Inga chatmeddelanden som är längre än några få tecken kommer fram till hubben verkar det som. Kanske är något med längden på meddelanden som spökar. Såg nämnligen nu att jag fick fram text från vanlig användare, med villkoret att det var ett kort meddelande. Verkar helt FUBAR detta faktiskt Hittar dock inget mönster för vad ett meddelande måste uppfylla för att inte fungera.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

dr slizer: Fungerar då utmärkt för mig, och för den större delen av dem som använder den här klienten.
Men det är helt klart konstigt att det blir så för dig. Kan du testa byta locale och se om det blir ngn skillnad?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Tjena allihopa jag försöker också få igång det men jag får fel medelande

scons: Reading SConscript files ...
Checking for pkg-config... ok
Checking for gtk+-2.0 >= 2.4... ok
Checking for gthread-2.0 >= 2.4... ok
Checking for libglade-2.0 >= 2.4... ok
Checking for C header file time.h... no
Did not find the header time.h
Can't live without it, sorry

och jag fattar inte vad som fattas??

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
Tjena allihopa jag försöker också få igång det men jag får fel medelande

Checking for C header file time.h... no
Did not find the header time.h
Can't live without it, sorry

och jag fattar inte vad som fattas??

Vad kör du för dist? saknaden utav time.h verkar mystiskt, mest troligt att du har fel path för något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer

Artemis:/home/macke# apt-get install libgnome2-dev Reading Package Lists... Done Building Dependency Tree... Done libgnome2-dev is already the newest version.

Inga chatmeddelanden som är längre än några få tecken kommer fram till hubben verkar det som. Kanske är något med längden på meddelanden som spökar. Såg nämnligen nu att jag fick fram text från vanlig användare, med villkoret att det var ett kort meddelande. Verkar helt FUBAR detta faktiskt Hittar dock inget mönster för vad ett meddelande måste uppfylla för att inte fungera.

Jag har exakt samma problem som dig. Har även hela libgnome.

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem

Tänkte bara vara vänlig att säga:
Jag installerade Fedora Core 3 x86_64 på min dator och drog precis senaste cvsen. Kompilerade och startade utan problem.

Permalänk
Medlem

snutte: Det var mystiskt. Då är FC 3 x86_64 annars från FC 3 x86. För med FC 3 x86 så blir det ngt galet med atomic_inc & atomic_dec.
Bra att det fungerar iaf

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Vad kör du för dist? saknaden utav time.h verkar mystiskt, mest troligt att du har fel path för något.

Kör ubuntu på pcn så ska jag bara installera time.h?? eller är det någon som vet om det finns någon patch till ubuntu som fixar detta??

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem
Citat:

snutte: Det var mystiskt. Då är FC 3 x86_64 annars från FC 3 x86. För med FC 3 x86 så blir det ngt galet med atomic_inc & atomic_dec.
Bra att det fungerar iaf

Det är enkelt att fixa dock. Om du kollar i atomic.h så ser du att atomic_inc och atomic_dec inte existerar, men det går lika bra att göra:

t.counter++; samt t.counter--;

(tror jag) det kompilerar iaf, har inte undersökt det hela mycket närmare än så.

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem

Kan man syssla med warez i Linux? Jag som troddet det mest var till för folk som bara vill ha det extra krångligt i allmänhet

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Kan man syssla med warez i Linux? Jag som troddet det mest var till för folk som bara vill ha det extra krångligt i allmänhet

Nu tycker jag att du är allmänt nedåtande. DC kan faktiskt användas till mycket lagligt, såsom... ehh...
Hursomhelst, Linux är till för folk som... som... hmm...
Äsch, skitsamma!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Semesterbilder. Tonvis med semesterbilder. Och wärscha i Linux? Tja, med tanke på att pftpfxp-mew existerar så svarar jag inte ens på frågan... Nu går vi vidare och låter bli att få tråden låst.

Permalänk
Medlem

Kompilerar fortfarande inte på min daul opteronburk men gick fint på WS2 emd athlon64 3000+.

Dock tar det en JÄVLA tid å hasha alla filer. delar på min privet hub 1.21Tb å jag har hitils hashat 0.05Tb i dc++ av 1.21Tb senaste 20 minuterna eller nåt. SEGT värre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Kompilerar fortfarande inte på min daul opteronburk men gick fint på WS2 emd athlon64 3000+.

Dock tar det en JÄVLA tid å hasha alla filer. delar på min privet hub 1.21Tb å jag har hitils hashat 0.05Tb i dc++ av 1.21Tb senaste 20 minuterna eller nåt. SEGT värre.

Så är det. Tar en väldig tid. Jag lät min gå över natten.

Permalänk
Medlem

Opteron: Jo, jag vet. Det finns en patch på vår projektsida.

pa1983: Har fortfarande inte hittat någon lösning på ditt problem, men du kan bara lugn, du är inte ensam
Jo, vi är väl medvetna om hur lång tid det tar, vi kommer troligen att fixa det då vi känner att klienten är stabil nog.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fungerar fint på ubuntu hoary 64bitars. (när man listat ut vad biblioteken kallas)

Trevligt med en bra dc client till linux.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lijat: Trevligt att höra att det fungerar för vissa 64bitars användare iaf.
Tackar, men den ska förhoppningsvis bli ännu bättre

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Lijat: Trevligt att höra att det fungerar för vissa 64bitars användare iaf.
Tackar, men den ska förhoppningsvis bli ännu bättre

Asså båda mina A64 burkar dual opteron burken och athlon64 3000+ kör 64bit gentoo linux. Hittar dock inget uppenbart fel på opteron burken. Scons säger att allt är ok och gcc är 3.4 eller bättre på båda.

Permalänk
Medlem

Tjena har testat för nån månad sedan och installa den här klienten men det gick inget vidare tills jag åg den här tråden,så tesatde jag igen men fastnar här :

Checking for C header file time.h... yes
Checking for C header file signal.h... yes
Checking for C header file unistd.h... yes
Checking for C header file sys/poll.h... yes
Checking for main() in C library pthread... yes
Checking for main() in C library z... yes
Checking for main() in C library bz2... no
Did not find the bz2 library (bz2 compression)
Can't live without it, exiting
Note: You might have the lib but not the headers

Hittar inte de här bz2 grejerna,kan nån skriva bara filnamnet så jag ve vad jag letar efter?
Kör med Mandrake 10.1 Official

Permalänk

Installera libbz2-dev eller liknande paket (namnet kan variera lite mellan olika distar, så heter det i Debian iaf).

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Installera libbz2-dev eller liknande paket (namnet kan variera lite mellan olika distar, så heter det i Debian iaf).

Det verkar inte finnas nån paket till Mandrake som heter så .När man instalerar själva DCGUI kommer jag ihåg så krävs det libbz2-dev till Debian, men Mandrake behöver helt andra grejer,fan va olika de distro är, egentligen.
Det verkar den filen finns bara till Debian eller måste man köra Gnome för att fixa det här ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper

Vadå, vi linuxanvändare använder DC till att tanka distar av varandra förstår du väl

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Kör mandrake 10.1 och kde funkade prima. Sök via packethanteraren efter zip och installera så bör det lösa sig. Kan inte minnas exakt vilket packet jag drog in. Kan återkomma senare när jag bootat om till linux och kolla vilka zip packet jag har installerade.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hulkenstrong
Kör mandrake 10.1 och kde funkade prima. Sök via packethanteraren efter zip och installera så bör det lösa sig. Kan inte minnas exakt vilket packet jag drog in. Kan återkomma senare när jag bootat om till linux och kolla vilka zip packet jag har installerade.

Tack för tipset mannen,det va libbzip2_1-devel om det är nån som stöter på samma problem som jag i framtiden

Permalänk
Medlem

OK kommer den att funka som DC++

så ok kommer man kunna lägga till user commands eller dylikt eller kommer jag som sitter som OP i större antalet hubbar vara tvungen att vänta tills det kommer en OP client.!?

// PTB

Permalänk
Medlem
Citat:

-Jag ser inte vad andra skriver i mainchat, bara timestampet syns. Hmm, verkar som att jag ser meddelanden från de som ligger med på $OpList, men inte från andra användare. Meddelandena jag skickar syns dock korrekt för både mig och andra i hubben.

Jag har upptäckt att detta gäller för meddelanden som innehåller (åtminstone) åäö

Visa signatur

i7 6700k, 64GB RAM, Sapphire RX 470 8GB, Debian Linux
www.snackiz.com

Permalänk
Medlem

Vår klient kommer att vara så lik DC++ som det går.
Så, ja, User Commands kommer, men dem har inte så hög prio just nu.

Snackiz: Då har du fel locale. För tillfället så har klienten bara ett grundläggande stöd för utf-8, så du måste ändra locale för att åäö ska fungera som det ska. Detta kommer att fixas senare dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ahh

Citat:

Vår klient kommer att vara så lik DC++ som det går.
Så, ja, User Commands kommer, men dem har inte så hög prio just nu.

Snackiz: Då har du fel locale. För tillfället så har klienten bara ett grundläggande stöd för utf-8, så du måste ändra locale för att åäö ska fungera som det ska. Detta kommer att fixas senare dock.

jo jag kan förstå att typ user commands inte har så hög prio närtex inlägg som det som snackiz kom med ang åäö oxå är ett större problem jag hoppas dock att flertalet buggar ellerproblem går att lösa då jag gärna ser att dc++ oxå kommer för linux då jag iaf anser att det iom den säkerhet som det innebär oxå kommer att användas av"vanliga" users.!

Permalänk
Medlem
Citat:

Var har jag då fel locale?
Allting fungerar i alla andra program.

btw kör jag gentoo

Visa signatur

i7 6700k, 64GB RAM, Sapphire RX 470 8GB, Debian Linux
www.snackiz.com