World of Warcraft Tråden! V.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nidhogg
Max level för nuvarande är 60 (dock finns det enligt officiella guiden ett par handskar som kräver 61), och ja, man kan bara var en ras per server.

Horde ELLER alliance gäller bara på PvP-servrar, på Normal och RP kan man ha både Horde och Alliance-karaktärer. se -> http://www.worldofwarcraft.com/info/faq/hordevalliance.html

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Jag e nu lvl 19 human rouge och har inte en aning om vart jag ska questa!? det är för svårt för mig i darkshore, har gjort typ alla i westfall, för svåra quests kvar i lakeshire, hittar inga fler quests i loch modan. Hjälp jag vill bli lvl 20!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Jag e nu lvl 19 human rouge och har inte en aning om vart jag ska questa!? det är för svårt för mig i darkshore, har gjort typ alla i westfall, för svåra quests kvar i lakeshire, hittar inga fler quests i loch modan. Hjälp jag vill bli lvl 20!

Åk till darkshore eller ashenvale och questa där. Ta båten från wetlands till auberdine

Permalänk

bara jag som inte kommer åt wow eu sidan?? tänkte regga mig nu då ja fått mitt wow idag men kommer icket åt sidan, efter typ 5 ominstaller då de var fel på min cd 3 och var tvungen låna en polares

Permalänk
Medlem

Idioter som inte fixar bättre servrar att regga sig på, här lägger man mycket pengar på ett spel som man inte ens kan komma in på.. dålig jävla stil.

Permalänk
Medlem

WTF?? Har dom restartat Ravencrest nu? Hittar den inte i realmlistan?
EDIT: Det är vist så att när det är lång kö så syns det inte hur många karaktärer man har på servern. Ravencrest fanns visst med fast det är 300 i kö för att komma in ..suck...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

det är ju förjävligt att de inte har fått bort köerna än, skulle göra sm med världens yber grupp alla 40+ utom jag som är 38, blev lovad att få illu rod om doan droppade den, min dator dör och så är det KÖ! då har dem redan dödat doan och jag missade allt... helt jävla otroligt

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem

är väll inte direkt blizzards fel att alla registrerar sej på samma realm
om man inte gillar köerna så är det ju bara att registrera på en low eller medium pop server.
själv så spelar jag på ravencrest och har alldrig stått i kö, kanske bara loggar in på "bra" timmar eller nått

Permalänk
Medlem

Själv spelar jag på Dunemaul och har aldrig upplevt köer.

Permalänk
Medlem

Jag är lvl 40. och på nåt sätt känns det inte som om de har jobbat klart med spelet.
känns meningslöst att döda horde förutom när man ska försvara sig dvs.
Ska nog vänta 2 mån att spela WoW tills de fixat iordning det och allt har lugnat sig.

Permalänk
Medlem

Det är ju i nästa patch som "honor" systemet kommer igång! Då kommer det blir rejält med raidande! Faan vad jag längtar!

Fast jag måste hinna komma över grad 30 bara innan, men man hinner ju aldrig! Jobbar HELA tiden

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Det är ju i nästa patch som "honor" systemet kommer igång! Då kommer det blir rejält med raidande! Faan vad jag längtar!

Fast jag måste hinna komma över grad 30 bara innan, men man hinner ju aldrig! Jobbar HELA tiden

honor kommer inte i nästa patch, här ser du när alla saker kommer http://www.worldofwarcraft.com/info/underdev/

Permalänk
Medlem

Hur kommer man till Hordes värld? Jag vill smyga och dödade vakter

Permalänk

Jag antar att du menar att du ska till Kalimdor? Förslagsvis kan du ta båten över från Menethil Harbor som ligger i Wetlands.

Citat:

det är ju förjävligt att de inte har fått bort köerna än, skulle göra sm med världens yber grupp alla 40+ utom jag som är 38, blev lovad att få illu rod om doan droppade den, min dator dör och så är det KÖ! då har dem redan dödat doan och jag missade allt... helt jävla otroligt

Alternativet vore ju att "låsa" en realm när det blir ett visst antal karaktärer på den och jag kan lova dig att det skulle bli ett fruktansvärt gnäll på folk som "betalar för spelet och då ska dom tammefan få göra gubbar på vilken realm dom vill".

Det bästa vore ju om folk faktiskt skapade sina gubbar på en low eller i värsta fall medium populated server. Detta därför att:
1. De som spelar på en high server vill inte ha dit mer folk.
2. De som spelar på en low server vill ha dit mer folk.
3. Den som skapar gubben vill inte behöva vänta i kö för att spela ett spel dom betalar för.

Alla vinner

Förövrigt spelar jag själv på Dunemaul som är en medium populated realm och jag har aldrig någonsin behövt vänta i kö, men trots det så finns det gott om folk att gruppa med osv.

Permalänk
Medlem

Vad var adressen till sidan man kunde ladda hem massor med häftiga filmer?

Permalänk
Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunkarn
Paladiner får ett nytt quest att göra för att få sin mount.

Vet inte om nån har svarat på det här men jag kör USA Retail och fick ingen speciell quest för mounten, gick bara till katedralen o fick iofs en quest men den gick inte ut på nåt bara klicka på npc:n igen så fick jag mounten.

relek: Det bästa stället att åka till då är Redridge Mountains som ligger öster om elwynn forest, norr om darkshore.

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Medlem

Tycker folk ska sluta klaga, manbehöver inte välja de relmar som är High pop, själv så har jag aldrig fått stå i kö. Spelar på Shatterd Hands.

Permalänk
Medlem

har blivit lvl 11 nu på min orc shaman.

ÄLSKA SPELET!!!

någon som lirar på skullcrushers som kan hjälpa mig med en quest? kan inte dräpa geomancers själv.

är online lite senare ivkäll, går under namnet "URI"

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
Tycker folk ska sluta klaga, manbehöver inte välja de relmar som är High pop, själv så har jag aldrig fått stå i kö. Spelar på Shatterd Hands.

Om man var bland dom första som började spela (som jag) har rätt att klaga!
Jag bytte från shadow moon till zenedar, inga köer där. Men jobbiga lvl 40 paladins attackerar XR hela tiden

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Horde

hallå gått folk tänkte börja lira lite Horde på ravencraft servern nån som känner till ett schysst svenskt gille släng i väg ett PM om så skulle vara fallet d=)

Visa signatur

en snöboll i ansiktet är bättre än tre i ryggen moeheheheeee... nehe?:(

Permalänk
Medlem

Tjenare! Köpte spelet igår o direkt råkade jag få en 1:ta persons perspektiv, hur ändrar jag tillbaka så jag får standard inställningen tillbaks..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zombit
Tjenare! Köpte spelet igår o direkt råkade jag få en 1:ta persons perspektiv, hur ändrar jag tillbaka så jag får standard inställningen tillbaks..

scrolla på musen? tror det är de

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WoberT
Vet inte om nån har svarat på det här men jag kör USA Retail och fick ingen speciell quest för mounten, gick bara till katedralen o fick iofs en quest men den gick inte ut på nåt bara klicka på npc:n igen så fick jag mounten.

relek: Det bästa stället att åka till då är Redridge Mountains som ligger öster om elwynn forest, norr om darkshore.

Japp bara att ta questen av killen i katedralen och sen vänta ett ögonblick till det blir ett frågetecken över honom. Man behöver aldrig lämna katedralen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Råkade misslyckas med ett uppdrag igår. Kan man få tillbaka uppdraget eller är det för alltid borta?

Permalänk

Gå och prata med den som gav dig questet så kan du få det en gång till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnkalsonger
Gå och prata med den som gav dig questet så kan du få det en gång till.

coolers, blev lite purken igår

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Japp bara att ta questen av killen i katedralen och sen vänta ett ögonblick till det blir ett frågetecken över honom. Man behöver aldrig lämna katedralen.

Kanske är så att man får i quest att bli lvl 40 om man inte är det när man pratar med honom? Spelar Horde och är lvl 23 visserligen så jag har visserligen inte den blekaste

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek

klart bästa stället för lvl 20-30 är duskwood, ta bara vägen som inte leder till elwynn forest eller lakeshire så kommer du dit. jag blev lvl 20-30 (3-4 lvls dagen) där. men du kan lika gärna börja där på 19. jag fick hjälp aav en polare med ett par quests på lvl 17.

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem

Till er som är paladins, när man skall hämta Kor Gem av oraclen i ruinen för att få Verita's fist (stavning?) Vilka är det man skall döda?? Det finns casters, slayers och taurens (om ni förstår vad jag menar.) Jag traskade runt och dödade massor där igår men fick aldrig några Kor Gem. Det finns en teleporterport som tar mig till 25 eliter... är det där jag skall in? Tveksamt om man har en chans att klara detta på lvl 20 då man får uppdraget.

Skall man fortsätta att döda casters (oracle) och hoppas på en drop eller skall man in genom teleporten?
Hoppas ni fattar vad jag menar.

Visa signatur