skulle klocka idag, men nånting gick riktigt snett!

Permalänk

skulle klocka idag, men nånting gick riktigt snett!

hej... idag hade jag tänkt att ja skulle maxa ut min prolle och graffe, så jag började bära in datorn till mammas rum(hon har det kallast där inne+ en balkong..) och började koppla in.. sedan när jag startade datorn och skulle in i bios och börja klocka cpun så gick det inte klocka ett piss?! även fast prollen låg på 34grader.. efter en stunds kämpande så bestämde jag mig för att skita i att klocka prollen, utan tänkte istället att ja skulle försöka mig på graffet, så jag startade riva tuner och drog upp den klocken ja brukar köra på i vanliga fall, för att kolla så att det var okej.. MEN nej det var det inte. det gick 3sec på första testet innan datorn startade om?!?! wtf tänkte jag och började installera om drivers ihopp om att det var det som var fel, men det var det inte! även fast jag installerade drviers så var dom inte installerade enligt windows. jag testade flera ggr med massa drivers utan resultat=(. sen bestämde jag mig för att skita i att hålla på med datorn idag. så jag kopplade in datorn på mitt rum igen. och då funkade allt precis som det skulle igen?!

nu till min fråga: kan det ha blivit för kallt i burken? cpu temp idlade mellan 34-35 grader. och system mellan 18-19 grader. graffet var SVINKALLT.

mycket tacksam för svar.

mvh//

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Det kan knappast ha blivit för kallt, men jag gjorde en liknande sak för ca 3 månar sen, ta tillbaka din dator där du vanligen sitter, kolla så allt fungerar o clocka lite iaf, o sen kan du testa igen... funkade för mig iaf..

Visa signatur

Asus A8N-SLi DeLuxe | Gainward GeForce 6800GT GS | Venice 3000+ | Fortron & Source 400w | ThermalTake Bigwater Vattenkylning + Thermaltake AquaSeries III GPUBlock + Alphacool AMD Chipsetwaterblock |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nezerv
Det kan knappast ha blivit för kallt, men jag gjorde en liknande sak för ca 3 månar sen, ta tillbaka din dator där du vanligen sitter, kolla så allt fungerar o clocka lite iaf, o sen kan du testa igen... funkade för mig iaf..

hmm.. aaa, den funkar perfekt vid min vanliga plats. ska prova att göra som du sa^^

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060