Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Amd 64 3500+?

Prisvärda och prestandafylld CPU fläkt för en AMD 64 3500+?

Visa signatur

// Sparvas

Permalänk
Medlem

en ur Zalmans 7000 el 7700 serie!

Permalänk

köp inte Zalmans 7000cu iaf kyler dåligt ide 38 load 56

Permalänk
Medlem

lol jag har 35 idel o 45 Fullload med min boxade fläkt

Permalänk
Medlem

kör idel 36 grader fullload 40 - 42 med boxad fläkt

Visa signatur

C2D 3,0GHz@3.4GHz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus P5Q SE | Crucial Ballistix 4GB@1000MHz | GeForce GTX 560 Ti OC | Corsair HX 520W | Antec 300

Permalänk
Medlem

ThermalRight XP-120 ska inte vara helt fy skam heller

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad jag har gjort för fel, har nyligen skaffat en A64 3500+ (90nm, s939) och ligger på ~50C idle. _Alla_ andra verkar ligga runt 35 idle och inte ens komma upp i min idletemp vid full load. Då har jag ändå en 80mm-fläkt i fronten och en i baken på chassit (Antec LANBoy).

ONTopic: har läst mkt i forum osv om 3500+ och som sagt så verkar alla vara nöjda med boxedkylningen. Men du kanske vill få ner tempen ännu mer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M-1
Förstår inte vad jag har gjort för fel, har nyligen skaffat en A64 3500+ (90nm, s939) och ligger på ~50C idle. _Alla_ andra verkar ligga runt 35 idle och inte ens komma upp i min idletemp vid full load. Då har jag ändå en 80mm-fläkt i fronten och en i baken på chassit (Antec LANBoy).

Testa att uppdatera BIOS på moderkortet. Har du bara smällt på stock-kylaren som den var med kylpasta och allt borde det inte vara några problem att komma neråt 30 grader på standardklock. Annars ska du kanske ta och kolla så inte din fläkt står still eller nåt...

EDIT: Ontopic kan jag rekommendera Zalmans 7700-Cu, mina temperaturer ligger på 40 idle och 55 full load på nuvarande klockning (se sign.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dragnlord
Testa att uppdatera BIOS på moderkortet. Har du bara smällt på stock-kylaren som den var med kylpasta och allt borde det inte vara några problem att komma neråt 30 grader på standardklock. Annars ska du kanske ta och kolla så inte din fläkt står still eller nåt...

Har 7000-cu, ligger på ca 50 idle och load 64 (oklockad) ... testade att flacha biosen, f*ckade datorn... finns det möjligen något annat sätt att göra det på?
//Schang

Visa signatur

Winchester 3500+| K8N NEO2 | Asus V9999GE 6800 | Antec Sonata | 2x 512mb | 240GB |

Permalänk

Har personligen ingen erfarenhet av MSI-kort (annat än ett uråldrigt med en Athlon XP 1700+ på... ) men jag skulle nog ändå säga att testa en flash av BIOS...

http://www.msicomputer.com/support/BIOS_AMI_Recovery.asp

Har du kollat din idle-temperatur i BIOS så att det inte är nåt mätprogram som ljuger? Annars skulle jag nog rekommendera att ta bort 7000-Cu:n, tvätta fläns och processor ordentligt med *insert-vad-man-gillar-att-tvätta-med*, lägga på lite ny kylpasta och sen köra igen.

Fick för övrigt ungefär samma temperaturer som du när jag körde orginalkylaren UTAN kylpasta (det var bara för att testa hur mycket pastan gjorde... ).