World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
Dru-iiiiid!

Sen fang of mystics e det en jekla debatt om

51,7 Dps
10+ int
1% Increased Critical with SPELLS
Restores 4 mana every 5sec

Det är INTE dålig stats, 1+ til crit är bra för alla spellcasters

Sen är den inte så dålig för spellcasters
Shaman - Shield (off hand)
sen resten kan ju ha ett annan kul off hand grej http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=13385 elr
http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=17067

IMO så rollar man så här
Druid/Shaman - Tar nytta av ALLA "Stats"
Mage/Priest/Warlock- Tar nytta av +in,crit, mana regen
Rogue - DPS
Warrior - DPS

Visst kan tänka mig att rogues vill ha dps men hade ni blivit så jevla glada om jag rollat på gutgore som druid?

Inventors focal sword ifrån Maraudon är nästan lika bra, den rogue som rollar på den daggern blir blacklistad från alla raids på min server iaf. Bara Shamaner och möjligen Druids ska få rolla på den. Förstår inte varför en warrior skulle vilja ha den, den är för snabb, går sönder i långa instanser. Warrior kan få ett enhands svärd med 54 dps också.

Den är ett melee caster vapen, inget annat.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Dru-iiiiid!

Sen fang of mystics e det en jekla debatt om

51,7 Dps
10+ int
1% Increased Critical with SPELLS
Restores 4 mana every 5sec

Det är INTE dålig stats, 1+ til crit är bra för alla spellcasters

Sen är den inte så dålig för spellcasters
Shaman - Shield (off hand)
sen resten kan ju ha ett annan kul off hand grej http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=13385 elr
http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=17067

IMO så rollar man så här
Druid/Shaman - Tar nytta av ALLA "Stats"
Mage/Priest/Warlock- Tar nytta av +in,crit, mana regen
Rogue - DPS
Warrior - DPS

Visst kan tänka mig att rogues vill ha dps men hade ni blivit så jevla glada om jag rollat på gutgore som druid?

visst druid har oxå samma rätt som shaman att rolla då det oxå är en hybridklass. men för tillfället så kör alla druid restoration på högre level (finns tom som kör cloth) och därmed fyller den en större funktion hos en shaman, som alltför ofta får köra melee

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Azuregos gick ner tidigare idag, droppade Typhoon som Valerius vann rättvist.

En idiot till rogue rollade givetvis på Fang of the mystics, och vann.

Han är nu kickad ur sitt guild, och hatad av alla.

Hur många krävdes det för att draken skulle ge sig? Ett helt RAID-party?

Funderar på att dra ihop guildet och ta denna drake, så jag kan få min Typhoon snart

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Max, det är inge roligt att hålla småstäder, försök att ta er på ironforge eller sw istället

Hoppas ni varit där...rätt cool stad

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/WoWScrnShot_0...
La in länk i stället så slipper jag paja forumet med stor bild

Zargrath lvl.49 Shaman @ Shattered hand

Edit. "Kungen" var en hård jävel..

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Vilken lvl bör man vara där? Eller vilken lvl är det på ondarna

Du är allierad med undead Du kan köra deras låglvlområde

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
visst druid har oxå samma rätt som shaman att rolla då det oxå är en hybridklass. men för tillfället så kör alla druid restoration på högre level (finns tom som kör cloth) och därmed fyller den en större funktion hos en shaman, som alltför ofta får köra melee

Jag tycker man inte ska glömma bort vad man har tidigare för utrustning. För att en casterdagger ska vara bra behövs ett riktigt bra offhand item och kör man 2H (kanske tom något riktigt bra item) så kan det ju faktiskt bli en försämring. Skulle dock tro att den först går till en Shaman om det är Horde som kör, med tanke på att shamaner kör 1h+sköld för det mesta (eller?). För allierade så är det kanske svårare eftersom de flesta druider jag sett kör 2h (stav eller 2h mace).

Själv kör jag präst med dagger/wand (mycket nöjd) men det är ju bara för mitt solospel. I grupp är det wand+heal som gäller (vid hårda fighter bara heal, wand drar casttime). Den där daggern skulle vara ultimat för mig, men jag inser att jag hamnar en bit ner i kön. Dock kan man ju efter att ha spelat flera räder kanske ha förtjänat den ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Jag har sett er springa runt lite här och där

Hehe tror att vi i dagsläget är den sjunde största guilden i Europa om man ska tro Census.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chaos
Jag hade också rollat på den till min Rogue, visst intellect och mana regen är ingent man behöver men 1% mer crit samt att den har väldigt bra DPS.

Men å andra sidan så är Barmans shanker och felstriker/deathstriker bättre men hade den Rogue som rollade på den dåliga daggers så...

men men, jag ska inte klaga på hur andra guild sköter sina affärer.

"Improves your chance to get a critical strike with spells by 1%." Ökar crit enbart för magi alltså.

Återstår alltså enbart DPSen för en Rogue, som inte drar nytta av varken +Int, ökad crit eller mana regen, medan min melee/caster-Shaman däremot gladeligen hade gift sig med den kniven.

http://www.thottbot.com/?i=35846

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Hur många krävdes det för att draken skulle ge sig? Ett helt RAID-party?

Funderar på att dra ihop guildet och ta denna drake, så jag kan få min Typhoon snart

Beror på taktik/lvl. 30st lvl 60 pers som zergar från graveyard funkar säkert.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf

PvP = 2h mace eler då fang of mystics för dmg
Instance/ vissa raids = Stav för healing

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
"Improves your chance to get a critical strike with spells by 1%." Ökar crit enbart för magi alltså.

Återstår alltså enbart DPSen för en Rogue, som inte drar nytta av varken +Int, ökad crit eller mana regen, medan min melee/caster-Shaman däremot gladeligen hade gift sig med den kniven.

http://www.thottbot.com/?i=35846

Ahh, ber om ursäkt. Var lite små trötter igår och såg inte att det var för spells. Då ändras det ju totalt, då hade jag inte rollat på den.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Beror på taktik/lvl. 30st lvl 60 pers som zergar från graveyard funkar säkert.

Men låt oss säga att man har en primär healer samt en sekundär healer, gör draken så mycket area-damage att man måste zerga?

Med buffar och allt har jag straxt över 5500 i liv, borde väl räcka minst 2-3 slag från draken? Låt oss säga att man har 8 stycken grupper med 8 tanks, borde ändå vara hyfsat lätt att hålla oss vid liv.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Citat:

Men låt oss säga att man har en primär healer samt en sekundär healer, gör draken så mycket area-damage att man måste zerga?

Med buffar och allt har jag straxt över 5500 i liv, borde väl räcka minst 2-3 slag från draken? Låt oss säga att man har 8 stycken grupper med 8 tanks, borde ändå vara hyfsat lätt att hålla oss vid liv.

8 tanks är imo överdrivet, vi har raidat ett par gånger på shattering hands och då har vi hållt oss till en maintank grupp och 2 sekundära maintanks grupper. Mot henne har vi även haft en grupp dedikerad till att ta ut trashmobs omkring.

maintank brukar bestå av 2 warrior / präster och druid eller en warlock. Sekundära 1 tank o 1 präst med 1 sekundär healer.

Resterande grupper har 1 präst helst, ibland kanske druid som healer och istortsett dps dealer.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Vilken level ska man vara för att få chansen att få vara med på en sådan boss? (som priest)

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

När jag går över o spelar Horde då blir det Shaman, men jag har tänkt att köra 2h vapen

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Vilken level ska man vara för att få chansen att få vara med på en sådan boss? (som priest)

60, första gången vi tog draken hade vi en 59 med oss för att få fullt, men ju mer pers som blir 60 dessto mindre nytta av lägre lvl. Plus som level 60 harman generellt mkt bättre items.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Max, det är inge roligt att hålla småstäder, försök att ta er på ironforge eller sw istället

Vi ville bara hämnas för alla gånger vi blivit gankade i det området som lowbies Nästa gång ska vi satsa på något större

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
När jag går över o spelar Horde då blir det Shaman, men jag har tänkt att köra 2h vapen

Tycker personligen att en shaman som medlem i the Horde skall ha en stor 2h mace/axe å inte nån liten sketen brödkniv.. okej du förlorar lite ac men vadå.. har du typ 2000 utan sköld å 2500 med tar du typ 3% mindre skada.. Big deal! märks inte, men har du en 2 hander som gör ca 20 dps mer än en 1 hander så lär din motståndare märka skillnad iaf

1h / shield - PvE, 2h - Pvp.. Det beror på vad du prioriterar.. Att äga Mobs eller players

Kan tilläggas att jag är shaman själv

Skriver lite skumt men ni förstår säkert min poäng

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

för några veckor sen tog vi splintertree post med 10man och höll det en timme, vi var c:a 6 lvl 40+ resten under 40, själv var jag lvl 49

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellscream
Tycker personligen att en shaman som medlem i the Horde skall ha en stor 2h mace/axe å inte nån liten sketen brödkniv.. okej du förlorar lite ac men vadå.. har du typ 2000 utan sköld å 2500 med tar du typ 3% mindre skada.. Big deal! märks inte, men har du en 2 hander som gör ca 20 dps mer än en 1 hander så lär din motståndare märka skillnad iaf

1h / shield - PvE, 2h - Pvp.. Det beror på vad du prioriterar.. Att äga Mobs eller players

Spelade precis en match mot en protection paladin, jag är retribution paladin, dvs han för skydd jag för skada, det var väldigt jämt, jag van första han andra turen. Han hade 2k mer i AC än mig, samt nästan 1000hp. Jag hade ~120 mer i AGI och ~50 mer i STR. Han bar 1H/Sköld jag bar 2H. Så att det är dåligt att ha en sköld eller så i PVP tror jag inte, iaf inte under en ordnad duell... beror nog på hur bra man är också då.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellscream

För det första så är spelet synnerligen medvetet balanserat så att en bra 1h+sköld är lika bra som en bra 2h, just för att en sorts uppsättning inte ska vara bäst så att alla kör likadant. Samma med dual wield för t.ex. warrior. Generellt sett då, sen beror det ju på klass och spelstil också.

20 DPS skillnad är rätt mycket ja, men i så fall jämför du med en riktigt sunkig 1h. Min 1h-mace gör 35.6 DPS, högsta 2h jag fått tag i har gjort drygt 46 DPS.

Som jag speccat min shaman blir jag ofta första- eller andratank i ett party, och då är skölden mer eller mindre nödvändig för att jag inte ska ta för mycket skada. Nästan 2000 armor från skölden gör skillnad. Är likadant för Warrior btw.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Jag byter Int mot Stamina varje dag. Har man massor av HP kan man göra Life Tap till oändlighet. Vem behöver Mana när man har 6000 HP som man kan göra om till Mana i en handvändning?

varför ha HP när man kan ha 4k mana så man klarar sig igenom en fet fight utan att ta onödigt med stryk (av sig själv) om man skulle få adds

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Min guild(Hrafnin Flygur på Bloodscalp) gjorde fetaste raiden emot South Shore ikväll Vi var 3 st raidgrupper som stormade och höll staden i lite över 30 min

Vi var runt 10-15 pers som raidade South Shore för ett tag sedan, total ägde staden. hade 4 st över level 50 som tog hand om guardsen. sen va resten från level 41 o neråt. va inga större problem. hände på Azjol-nerub servern

Visa signatur

Burk 2: AMD 64 4600 x2+, Asus mobo, asus X1900xtx pro gamer, 2 gb kingston kvr400 minne, 2 st 200 gb WD diskar, 1 st 80 gb Wd som system, 20" Philips widescreen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av batho
Vi var runt 10-15 pers som raidade South Shore för ett tag sedan, total ägde staden. hade 4 st över level 50 som tog hand om guardsen. sen va resten från level 41 o neråt. va inga större problem. hände på Azjol-nerub servern

Då tömde ni staden förutom griffon? För 4st lvl50 lär inte kunna döda grifforna, 55elite och runt 4-5st spawnar väl när ni anfaller nära griffon-NPC'n.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi hade 4 warriors och 6 präster, sen blandat med allt annat. Vi satt och snackade i en halvtimme med alla i raiden (massa random så inte bara min guild) om hur vi skulle göra, vi sa att main tanken skulle slå och ta aggro från draken i 1 min utan att nån annan skulle göra nåt.
Det första som händer när vi börjar är att en annan warrior springer fram och tauntar han :P, jippie, allt pajjat. Sen började alla andra skjuta på han som inte var med i guilden, vi skrev och skrev att de skulle sluta och låta main tanken få aggro. Men nej, det fick bli att zerga han igen. Värsta var nog att alla casters började springa så fort de fick aggro, lyckat för tanken att försöka få aggro då eller att nån ska heala han.

Vi har förskt oss på Kazzak också, fick väl ner han till 30% innan han gick in i uber-mode och boltade sönder oss.

EDIT: Justja, det kom en 20 alliance och störde oss när vi dödade draken, men vi hade lite backup som tur var :). Vi hade förstört för dem när de försökte ta han tidigare den dan, de var nog lite småsura på oss :P.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Inventors focal sword ifrån Maraudon är nästan lika bra.

jo för mages/priest/warlocks är den det.

Men som sagt detta är ju upp till varje guild att bestämma vem som ska få vad vilket ofta bestäms innan man gör azuregous/kazzark/mc/ubrs. "Pick-up" raids funkar inte där möjligen ubrs men inte dem andra

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

jo för mages/priest/warlocks är den det.

Men som sagt detta är ju upp till varje guild att bestämma vem som ska få vad vilket ofta bestäms innan man gör azuregous/kazzark/mc/ubrs. "Pick-up" raids funkar inte där möjligen ubrs men inte dem andra

Troligen hade dom väl inte gjort det eftersom roguen på någon sida bakåt här rollade på daggern eller så var han riktigt korkad. Själv rollar jag på allt som har med leather och daggers att göra som har oftast har agi/stamina om dom har mer armor/dps än vad jag har eller om någon frågar snällt.

Permalänk
Medlem

För er som har problem att logga in på WoW europe så fick jag detta svaret idag:

Hello,

The problem that you are experiencing logging into the forums is on our side. Currently, characters from some realms are not registered to post on the forums.

We are working to fix this for you as soon as possible, but in the meantime, you could create a character on another realm, and use that character to post on the forums.

Please accept our apologies for the inconvenience

*{3-2-6-0}*

Best regards

Blizzard Entertainment Europe
B.Mejdahl
Technical Support
www.wow-europe.com

Jag vet inte om det fungerar... men jag skall göra ett försök.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Måste bara skriva ett onödigt inlägg och säga att webhallen har skickat iväg mitt game time card när tiden är ute nästa gång ska jag beställa i tid

Permalänk
Medlem

Spelar som human warlock och fixade precis denna:) helt ok att ha för en lvl33 tror jag(fixa den när jag var 32)
http://www.thottbot.com/?i=4101