World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Mages har inga problem med Paladins. Faktum är att Mages och hunters är de svåraste för Paladins att besegra på högre level.

Måste bara tala om att jag tycker synd om Mystical på Ravencrest. Han är en Tauren druid lvl 58 som har gankat, eller försökt ganka, aliancer i western plaugelands vid uther's tomb. i 3!!!! dagar har han vart där och åkt på däng..gång efter gång. Igår besegrade jag honom ensam 1 vs 1 och jag är lvl 51.
Hur orkar folk?? jag tycker verkligen synd om honom.. i början skrattade man, men nu...
Har han inget viktigare att göra i livet än att springa från kyrkogården? Det är tragiskt. Hur har han lyckats komma upp till lvl 58?? Han är helt rutten i PvP. Detta är ingen klagan på PvP utan jag bara undrar hur folk orkar helt enkelt.

haha mystical e en polare till mig :P. men jag tror fan han e lvl 60 dock... får kolla sen och klaga lite på hans pvp skills

Permalänk

Shamaner, vad kör ni för weapon enchantment? Är lvl.52 och har hittills kört med windfury, har inte ens brytt mig om att träna i flametounge å frostbrand. Men för skojs skull träna jag upp Flametounge och den e ju grymt bra! Man höjer dps med 30-40 för sjutton! Visst e wf bra när den proccar men flametounge e ju konstant.. ingen chans här inte. Den funkar faktiskt ganska bra PvP också pga. man behöver inte vänta på wf utan får en konstant skadeökning..

Måste skryta lite med att jag tog 2 st samtidigt igår också.. en lvl.50 mage å en lvl 49 rogue.
Tro mig dem var förberedda, ingen "ganking" här inte

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk

på vilken sida kan jag hitta där man kan lägga upp sin egna profil på sin char?

har letat men hittar fan inte :/

Visa signatur

Enduro for life :)

Permalänk
Medlem

hellscream: testa rockbiter, get konstant högre dmg, mycket skönare så kan man "Planera" bättre. så man slipper slösa en eartshock tidigt och sen få in en windfury med 3% liv kvar på mobben.
'

navy_farm, wow.allakhazam.com

krävs dock program som även laddar upp data om quests osv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
hellscream: testa rockbiter, get konstant högre dmg, mycket skönare så kan man "Planera" bättre. så man slipper slösa en eartshock tidigt och sen få in en windfury med 3% liv kvar på mobben.
'

navy_farm, wow.allakhazam.com

krävs dock program som även laddar upp data om quests osv

Glömde av gamle goa rockbiter.. körde med den förr men, en nackdel e ju att den drar aggro utav helsike.. Inte så bra i instancer (om man inte ska tanka). Vilken gör mest skada Rockbiter eller Flametounge?

Visa signatur

Permalänk

Jag föredrar Windfury.
Använder http://www.thotbott.com/?i=35617
Och man proccar ofta p.g.a att den är så snabb.

Dock har jag inte riktigt kommit underfull med en bra taktik mot mobs, om man ser till mängden mana/hp man vill ödsla.

Just nu kör jag, öppnar med lightning shield ->lightning bolt -> fire shock. Nitar på tills fire DOT:en är borta, och avslutar med valfri shock.

Problemet här är att, jag förlorar för mycket hp, och måste köra bandage, eller heala. Men healar jag så slurpar jag en massa mana, kör jag bandage så här ofta, så blir det dyrt.

Visst, jag kan använda massa totems, och annat kraffs, och döda fienden snabbt som tusan, men då går det åt så hiskeligt mycket mana, att man är tvungen att sätta sig ner å dricka efter 2-3st.

Kör primärt med INT/STA gear. har 4000+ mana och ~3300hp.

Detta mot en fiende i samma lvl, dvs 58.
Vet inte riktigt hur man ska lägga upp en fight mot mobs.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Jag är en manlig paladin i Guilden Evolus, inte en kvinnlig i Guilden United

Nu får du avslöja vad du är/heter Kom inte och säg att du är Trolis bara? Eller den där UD Mage som jag blev dödad av först, och sen dödade?

Som sagt... jag är manlig paladin och medlem i Evolus... inte United.

Evolus känner jag igen, så dödade dig nog igår.

Sen dödade jag kanske den i United också...

lvl 60 UD Priest, Sorath i Northern Horde.

Visa signatur

XP-m 2400+, DFI Lanparty NFII Rev. B, 3x256mb Mushkin PC3500 LvlII BH5, Sapphire 9800pro 128mb, Lian Li PC70, Tagan 380w, 440gb hdd
Kylning: DD TDX, DD Maze4 GPU, Eheim 1048, BIX II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut
Vilka spelar på Bladefist här?
Och vad heter ni, vilken guild etc?

Vore roligt å veta bara, så man vet vilka man träffat på

Majken 58 Shaman (Orc)
Musslan 37 Mage (Undead)

Guild Nefarious

Tröttnade på min Shaman några dagar efter EU rls, blev 42, sen började jag igen efter ett tag, och är fast på 58 nu.
Är så förbannat trist emellanåt

Okej

Percaso 44 Warrior (Night elf) Sunstrider
Percaso 16 Warrior (Tauren) Ragnaros

Spelar just nu på Ragnaros ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Vore roligt å veta bara, så man vet vilka man träffat på

Majken 58 Shaman (Orc)
Musslan 37 Mage (Undead)

Guild Nefarious

Tröttnade på min Shaman några dagar efter EU rls, blev 42, sen började jag igen efter ett tag, och är fast på 58 nu.
Är så förbannat trist emellanåt

Trazan 40 Orc Hunter.
Startade med en präst (20), som jag tröttnade extremt mycket på, och leker lite med shaman ibland.

Har väl mer eller mindre totalvägrat att slå tillbaka mot det eviga gankandet när jag är ensam ute och questar. Så det blir en och annan gratiskill för ett gäng töntar på den servern numera. Ibland fungerar Feign Death riktigt utmärkt, konstigt nog. De fattar väl inte bättre? Men för det mesta brukar jag sätta mig ner och köra golfclap eller nåt. Ibland tröttnar de.

De värsta är att jag fokuserar mer på mina professions (LW, cooking, fishing) än på själva levlandet av karaktären.

Permalänk
Citat:

Jag föredrar Windfury.
Använder http://www.thotbott.com/?i=35617
Och man proccar ofta p.g.a att den är så snabb.

Dock har jag inte riktigt kommit underfull med en bra taktik mot mobs, om man ser till mängden mana/hp man vill ödsla.

Just nu kör jag, öppnar med lightning shield ->lightning bolt -> fire shock. Nitar på tills fire DOT:en är borta, och avslutar med valfri shock.

Problemet här är att, jag förlorar för mycket hp, och måste köra bandage, eller heala. Men healar jag så slurpar jag en massa mana, kör jag bandage så här ofta, så blir det dyrt.

Visst, jag kan använda massa totems, och annat kraffs, och döda fienden snabbt som tusan, men då går det åt så hiskeligt mycket mana, att man är tvungen att sätta sig ner å dricka efter 2-3st.

Kör primärt med INT/STA gear. har 4000+ mana och ~3300hp.

Detta mot en fiende i samma lvl, dvs 58.
Vet inte riktigt hur man ska lägga upp en fight mot mobs.

Härlig dagger..
Jag har lite av samma problem. Har ingen riktig taktik när jag kör mot mobs, Bli mest bara att man kör hela registret så dör fienden kvickt som tusan men så står du där med 236 i mana när en gnome Rogue dyker upp ur intet.

Just nu kör jag bara lightningshield -> weapon enchant -> slåss som satan.. -> i bland grace of air eller stoneskin

Ändå e jag mer caster än meele tycker jag.. men jag har försökt lägga talents så jag e bra på allt. Men jag har lagt av med shocks i PvE. känns onödigt att slösa mana. Kan nog bonka ner 4-5 st i min level utan att behöva ta fika. Kan ju tillägga att jag också kör STA/INT som primära stats. Visst har man lite prylar som boostar AGI litegranna också. Kör 2h btw

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nidhögg på min undead warrior, Nidhögge på min tauren warrior
Bladefist då, och guilden heter Frostwolf Tribe

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem

Någon som kan skriva en bra taktik till Uldaman? 5 mans party... Och vilka classer?
Vi har försökte 5 gånger :/
11% hp har han haft som minst..

Permalänk
Medlem

En bra taktik är att ha en som står och slår på Stenbossen hela tiden och sedan en som tar Dom vanliga mobsen som spawnar runt honom. Så gjorde vi iallafall.

Permalänk
Medlem

Vi hade en maintank som bankade på bossen, en pala som hjälp/extra healer, en mage och en rogue som tog adds, när de två eliterna spawnar gick ALLA på bossen, efteresom roguen inte kan ta eliterna själv, jag (präst) inte inner heala upp tank och rogue samtidigt och sen för att alla adds dör när bossen dör

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Hur tar man bort inlägg?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinula
Någon som kan skriva en bra taktik till Uldaman? 5 mans party... Och vilka classer?

Vi var i ett party på 5, klarade den 2a gången.

1 Hunter
1 Warlock
2 Warrior
1 Mage

Vi valde först att sätta Huntern o Warlockens pet (alladin) på bossen samtidigt som vi innan de första vakterna spawna matade med all kraft mot bossen vi kunde. När det spawnat ca 4-5st vakter gjorde Mage IAE och Warlock areaspells på dom, medans hunter o 2 warriors fortfarande slog på bossen, huntern fokuserade också mycket på att heala sitt pet.

Sen efter 4-5st nya vakter respawnat ägnade Mage o Warlock med areaspells igen på dom tills dom var borta och återgick till att fokusera attack på boss.

Så gjorde vi 2-3ggr innan bossen dog.

Gick dock åt healpot o healthstones och bandage för alla i och med att vi inte hade en healer med oss.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Guld är faktiskt inga problem att skaffa

Visst är man lvl 40- så är det ett helvete.. Men nu i lvl50 så får 10-20gold på någon timme

Hur och var?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinula

Warriorn tankar bossen hela tiden, Prästen koncentrerar sig på warriorn hela tiden.

Resten nitar mini killarna.
En Shaman/Paladin/Druid är ett måste, så dom kan agera andra hands healer, när små killarna anländer.

Nåt åt det håller körde vi.

EDIT: Klarade det på första försöket. Är inte speciellt svårt, så länge alla vet vad dom ska koncentrera sig på. Så det inte blir gröt av allt.

EDIT2: På tal om Instances, körde BRD igår för första gången (Äntligen, har försökt 1 vecka, alla i guilden vägrade, jag förstår dom iofs, riktigt tråkigt instance). Hur som helst, rummet innan Kejsaren var grymt jobbigt, 2 shamans var vi, och fick använda ankh en varsin gång. Jävla tur hade vi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Warriorn tankar bossen hela tiden, Prästen koncentrerar sig på warriorn hela tiden.

Resten nitar mini killarna.
En Shaman/Paladin/Druid är ett måste, så dom kan agera andra hands healer, när små killarna anländer.

Nåt åt det håller körde vi.

EDIT: Klarade det på första försöket. Är inte speciellt svårt, så länge alla vet vad dom ska koncentrera sig på. Så det inte blir gröt av allt.

EDIT2: På tal om Instances, körde BRD igår för första gången (Äntligen, har försökt 1 vecka, alla i guilden vägrade, jag förstår dom iofs, riktigt tråkigt instance). Hur som helst, rummet innan Kejsaren var grymt jobbigt, 2 shamans var vi, och fick använda ankh en varsin gång. Jävla tur hade vi.

Ja BRD är nog en av dem tråkigaste instancer jag kört, fruktansvärt enformig å tråkig.
Den roligaste är imo Dire Maul eller UBRS.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Ja BRD är nog en av dem tråkigaste instancer jag kört, fruktansvärt enformig å tråkig.
Den roligaste är imo Dire Maul eller UBRS.

Shadowfang Keep är kung

Permalänk

Stratholme!

UBRS är riktigt tråkig faktiskt :/

Tur att man har det mesta man vill ha där.

Visa signatur

XP-m 2400+, DFI Lanparty NFII Rev. B, 3x256mb Mushkin PC3500 LvlII BH5, Sapphire 9800pro 128mb, Lian Li PC70, Tagan 380w, 440gb hdd
Kylning: DD TDX, DD Maze4 GPU, Eheim 1048, BIX II

Permalänk
Medlem

okej tack för alla svar

Permalänk
Citat:

Duff, lvl 38 Warrior
Shamrock, lvl 33 Shaman (lite avställd)
Guild: Love

Har nog spelat med några här... Känner igen ett par namn.

Var inte rädda för att slänga iväg ett mess som ni behöver en tank nån gång!

Permalänk
Medlem

Någon som spelar på Burning Blade servern och är tailor?
Skulle behöva köpa mig en robe of arcana.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Stratholme är nog den instansen man har tröttnat mest på, samma mobs rakt igenom. hur tråkigt som helst, och ingen variation mellan dom 3 bossarna.
Sen ska vi inte ens tala om dropsen.

Är det någon mer än jag som tycker att det aldrig droppar Shadowcraft?
Spela instanser i 1½ vecka streck 1-3instanser per dag. bara fått ett par skor och byxor hittills

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LikeUnigo
Evolus känner jag igen, så dödade dig nog igår.

Sen dödade jag kanske den i United också...

lvl 60 UD Priest, Sorath i Northern Horde.

Var det du som var i sällskap med Orcen? Jag tror jag vet vem du är nu Ja du dödade mig... men jag tog dig vid trädet på väg upp till uther's tomb senare när ni skulle döda oss lvl 50 aliancer. Fy chäms på er.. 9-10 levlar över oss

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Om man når lvl 40 på 5 spel dagar är det bra?

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
Om man når lvl 40 på 5 spel dagar är det bra?

Det beror på om det är första gången du spelar eller om du har spelat ett tag, Själv var jag vid 40 efter 7dagar och 13 timmar så jag skulle säga att det är bra.

Permalänk
Medlem

Fråga dig istället om det är särskilt nyttigt. Det är inte kul att få babianrumpa, musarm och puckelrygg...om du nått lvl 40 på 5 speldagar borde du röra dig oftare

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad
Appro på ingenting, en rogue som drar mycket aggro är en dålig rogue.
Feint finns av en anledning, använd det. Men om du är ensam med en priest använd inte (ja, jag har sett det hända).

Prällar har Fade. Det är dock inte många jag har sett använda det.

Alltså ni som klagar på Rogues i högre instanser kan omöjligen har spelat med bra Rogues. Rogues kan ge sjuk DPS men det är inte deras främsta uppgift i highendinstanser. Alla deras stuns samt stealth är det de ska sköta enligt mig. Inte köra cold blood evis som ger 2000+ i skada. Då får de skylla sig själva. Jag brukar alltid spara på kidney shot ifall healern drar på sig agro (t.ex. efter en critheal). Då stunnar man moben och under dessa 5 sek brukar warriorn (eller nån annan) kunna dra tillbaka agron. KS är det jag använder mest i instanser. Jag brukar också försöka vara den som avslutar moben (om prällen inte har Spirit Tap såklart) med evis eller dylikt. Det har funkat kanonbra, aldrig förlorat.

Dessutom, om man har 2 rogues med sig så måste man tajma deras Cheap shots och Kidney shots. Detta kan göra att man håller moben stunnad under i stort sett hela striden. Det handlar inte om Rogues i sig utan hur de spelas.