LaCie 250Gb USB2.0 Porsche

Permalänk
Medlem

LaCie 250Gb USB2.0 Porsche

Funderar på att köpa en sån, har några frågor först bara.

Funkar den bra? Några stora problem?

Måste jag använda säker borttagning jämt? Alltså när ja stänger av datorn och så?

Låter den mycke?

EDIT: Finns det någon annan disk som kostar runt 2000kr som är bra/bättre?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XPS M1330

Permalänk
Medlem

Har funderat lite på en sån också faktiskt, fast med 250gb minne.

Men de låter inte så mycke va?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

Nejdå inte så farligt, ja har en 250Gb Porsche Hdd som står så att jag skulle höra om den gjorde massa obscena ljud. Den gör några knäppande ljud ibalnd och låter lite grann men inte mer än vilken annan hårddisk som helst

Visa signatur

VVV (Vilja, Våld och Vaselin) fungerar till allt som har med datorer att göra

Permalänk
Medlem

Den är tyst och snabb. Nej, man behöver inte använda säker borttagning när man stänger av datorn.

Permalänk
Medlem

Köpte själv en LaCie Porsche 250 GB idag och den fungerar bra, som sen_melas skriver om så knäpper den lite ibland.

Permalänk
Hedersmedlem

Har en, sitter en Maxtor (troligen Diamondmax 9) i den. Låter som fan, hela skrivbordet skakar ... men å andra sidan är jag rätt känslig för ljud. Och den åker bara på när det behövs!

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Försök få en som har en WD i sig, Maxtorn ska tydligen väsnas mer.

Permalänk
Hedersmedlem

Det med säker borttagning kan du ju bestämma själv. Det är bara en inställning i enhetshanteringen. Men den blir lite slö pga att den inte kan använda cachen längre.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av obsessed
Försök få en som har en WD i sig, Maxtorn ska tydligen väsnas mer.

Hur vet man om de sitter en WD i då?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

kollar i enhetshanteraren när du har köpt hårddisken.

Jag fick en WD men ja vet inte om det är så stor skillnad

Visa signatur

VVV (Vilja, Våld och Vaselin) fungerar till allt som har med datorer att göra

Permalänk

Maxtor MaxLine Plus II 250GB ATA/133
Var det i min LaCie 250 GB, har precis öppnat den efter krash.

Permalänk
Medlem

ok Har nog börjat fundera mer och mer på en Maxtor OneTouch II 300GB Beror på hur rik ja blir ikväll

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

jag har en lacie porche 250gb disk som har funkat bra. har låst sej typ två ggr men den funkade igen efter att jag slog av och på den.
har också haft en maxtor one touch 250gb som dog. själva hårddisken funkar efter omformatering men usb lådan är kass.
dom här diskarna har stått på dygnet runt och belastats ordentligt.

Permalänk
Medlem

jo, vet inte hut mycke den här kommer att stå på iofs:) inte dygnet runt iaf. Kanske några timmar om dagen eller så

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Har en sådan och den fungerar fint.... dock sitter det en Maxtor i min som för lite för mycket ljud för sig när den laddar (knastrande ljud).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo men har kommit på att ljudet inte spelar så stor roll fläktarna låter ändå som nåra bulldoozers

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Köpte en Lacie 250GB Porsche Desktop här i veckan. Är en Maxtordisk i den.
I näst intill knäpptyst om man inte belastar den jättehårt. Då börjar den knattra så som diskar kan göra.

Visa signatur

[Bird200]Du skall vara försiktig med att tro, du tilltalar en läkarkandidant av andra rang.

Permalänk
Hedersmedlem

Har haft en Lacie 250GB Porsche Desktop i ett par månader. I min sitter det en Maxtor-disk.
Knäpptyst som någon ovan påstod stämmer inte. Men vid idle så låter den inte störande mycket. Hade min ståendes på skrivbordet bredvid skärmen utan problem ett tag. Däremot så låter den en del när den skriver. Ett knastrande ljud. Det är dock inte något direkt irriterande ljud.
Skrivcachen kan du stänga av, den ger minimal prestanda vinst och med den avslagen kan du rycka ut/stänga av disken precis när som helst.

Någon anmärkningsvärt med just Lacies externa diskar är att de har 2 års garanti något som vad jag vet ingen annan tillverkare har på externa diskar. Sen så ligger de även bra i pris så jag rekommenderar den starkt.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Om ja då tror på dej så blir de lätt en LaCie de e jyu något billigare aja vi får se, mamma vela inte att ja skulle köpa

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

Lacie Porschen är så mycket snyggare än Maxtor One touch så det är ett självklart val

Visa signatur

VVV (Vilja, Våld och Vaselin) fungerar till allt som har med datorer att göra

Permalänk
Medlem

Jo de blir nog en lacie imorrn eller senare den här veckan, får pengar insatt på mitt konto imorrn så efter de blir de

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Har en, sitter en Maxtor (troligen Diamondmax 9) i den. Låter som fan, hela skrivbordet skakar ... men å andra sidan är jag rätt känslig för ljud. Och den åker bara på när det behövs!

+ är stekhet... Maxtor disk i min också.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Värmeproblem går alltid att fixa Som sagt ljud spelar inte så stor roll, datorn låter ganska mycket å sen så spelar ja oftast musik vid datorn

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Jag har också fått upp ögonen för en LaCie Porsche 250 GB.

Jag har bara en fråga, finns det möjlighet att öppna skalet och ta ut hårddisken eller byta hårddisk till någon annan?

sen så undrar jag väl lite vad det är för hårddisk som sitter i också.

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem

Har 3 st Lacie 250GB Porsche Desktop usb 2.0 sen 1 halv år tillbaka och är mkt nöjd. Tyst, o fin
Men köp gärna med en usb förlängnings kabel efter som dom är väldigt väldigt korta dom som följer med.
Rekomanderar dom starkt iaf.

// Sathack

Permalänk
Medlem

Längden på usbsladden går ju att fixa när man fått den

@ r0bber: De borde ju funka eftersom att de sitter vanliga ide-diskar i dom...? rätta mej om ja har fel någon

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Jo, men borde är inte samma sak som att det gör det!
Det kan ju vara så att själva skalet är plomberat, och garantin ryker om man öppnar det.

Jag vill egentligen ha så att jag kan ta ut/byta disk, men de är ju ett väldigt bra pris för den.
Hur mycket långsammare är det via USB2 än om man har den inkopplat internt via IDE ATA100?

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem

Självklart rykar garanti om du öppnar den

Om du vill byta disk och så varför inte bara köpa en kabinett och en disk å sen montera ihop den själv?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Vart får man tag i en sån där kabinett då? Det är inte så att jag nödvändigtvis vill byta, men man kanske vill göra det nångång i framtiden...

Fast den var ju väldigt smäcker den där lacien..

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN